"שש שעות ליד גופה": מחלקת הקורונה שקורסת מעומס • תיעוד מיוחד

מעדויות וסרטונים מסורוקה שהגיעו לידי חדשות 13 עולה תמונה מצמררת של חוסר אונים. בין היתר, נראה חולה מבוגר שנפל, שוכב חצי שעה על הרצפה - כשהוא מלא בשתן. "נשברתי, הפכתי מאריה לארנבת"

זמן צפייה: 03:12

מחלקת הקורונה בבית החולים סורוקה שבבאר שבע על סף קריסה - כך עולה הערב (שלישי) מעדויות קשות ותיעודים שהגיעו לידי חדשות 13. בין היתר, בסרטון מצמרר וקורע לב ניתן לראות חולה קורונה מבוגר שמחכה חצי שעה על הרצפה, לאחר שנפל, כשהוא מלא בשתן.

במיטות בית החולים שוכבים חולי וחולות קורונה אחרים מחוברים לחמצן כשהם חסרי אונים. "נשברתי נפשית. אני אדם מאוד חזק. בחיים לא נשברתי ככה - זה פירק לי את הנשמה לרסיסים", סיפר עורך הדין שלום פינייה, שמאושפז במחלקה. "הייתי זרוק במיון בערך שלוש שעות" - לדבריו, מאותו רגע החיים שלו הפכו לגיהינום.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הממשלה אישרה: סגר מלא מחמישי בחצות – למשך שבועיים

"שש שעות ליד גופה": מחלקת הקורונה שקורסת מעומס • תיעוד מיוחד

יעלון שוקל ריצה עצמאית: פנה לגורמים מוכרים במחאה נגד נתניהו

חולה קורונה שנפל בבית החולים סורוקה בבאר שבע
חולה קורונה שנפל בבית החולים סורוקה בבאר שבע | צילום: חדשות 13

פינייה בן ה-44, שנזקק לחמצן כדי לנשום, מצא את עצמו לבד במחלקה, מנסה לשרוד ובמקביל לעזור למטופלים האחרים שמצבם קשה משלו. בעיניים דומעות סיפר על המטופל ששכב לידו, על הבת שטיפלה בו במסירות ועל הרגע שבו מת - והצוות הרפואי אפילו לא הבחין בכך.

"כמעט שש שעות הייתי בחדר וצמוד אליי הייתה גופה", אמר. פינייה מספר שוב ושוב איך הוא מתקשר לצוות הרפואי של המחלקה שנמצא מחוץ לחדרים, ואין מענה. חשוב לציין כי הוא אינו כועס על צוותי הרפואה בבית החולים שקורסים תחת העומס. פינייה קרא לישראלים לשמור על ההנחיות: "תקפידו - אני הייתי אריה לפני שנכנסתי לכאן. נהייתי ארנבת קטנה, שבור מהקורונה הזאת, אל תזלזלו".

בתגובה לכתבה נמסר מבית החולים סורוקה: "מחלקות הקורונה המטפלות בימים אלה בעשרות חולים, מנוטרות על ידי הצוותים הרפואיים 24 שעות ביממה. ברגע שהמטופל זוהה, הצוותים התמגנו בהתאם לנוהולי העבודה, נכנסו למחלקה במהירות האפשרית וטיפלו בו. מטבע המציאות הקשה המלווה את הצוותים, תהליך ההתמגנות אורך מספר דקות. מצבו הכללי של המטופל טוב. בית החולים משתמש בכל המשאבים שעומדים לרשותו, והצוותים עושים ויעשו כל שניתן כדי להעניק טיפול רפואי מיטבי. הטענות שעולות בכתבה ייבדקו".