הממשלה אישרה: סגר מלא מחמישי בחצות - למשך שבועיים

מסופ"ש תותר עבודה רק במקומות חיוניים. כל החנויות ייסגרו, למעט עסקים חיוניים. מערכת החינוך תושבת - חוץ ממוסדות לנוער בסיכון וחינוך מיוחד. התקהלויות במקומות סגורים - עד 5 אנשים

זמן צפייה: 01:21

בתום שעות של דיונים הממשלה אישרה הערב (שלישי) להחמיר את הגבלות הסגר, זאת בניסיון להפחית את התחלואה כפי שנרשמה בישראל בשבועות האחרונים. אם כך, החל מיום חמישי הקרוב בחצות ולמשך כשבועיים, יוטל ברחבי הארץ סגר מלא - שילווה בסגירת מערכת החינוך, למעט מוסדות לחינוך מיוחד ולנוער בסיכון.

מסוף השבוע תותר עבודה רק במקומות חיוניים בלבד. הקניונים, השווקים וחנויות הרחוב ייסגרו, למעט כאלה שיוגדרו כחיוניים. בנוסף, יציאה מהבית תתאפשר רק לצרכים הכרחיים ובתוך עיר המגורים. עוד קבעה הממשלה כי במהלך ימי הסגר, אסור יהיה לשהות בבית של אדם אחר או לאסוף אוכל ממסעדות. עם זאת, תותר התקהלות של 10 אנשים בשטח פתוח ו-5 בחלל סגור. ישראלים שרכשו כרטיסים לפני הסגר יורשו לטוס. אחר כך - יורשה רק מי שיקבל היתר פרטני של ועדת חריגים.

מי שעוד יושפעו מהידוק הגבלות הסגר הם חיילי צה"ל, כאשר חיילי הבסיסים הסגורים שחוזרים מחופשה יידרשו להגיע עם ציוד אישי לחודש לקראת עוצר יציאות. לא זו בלבד, בבסיסים יידרשו לשמור על שני מטרים בין אחד לשני, עד שישה אנשים בדיון, עד 30 אנשים בחלל סגור ועד 50 אנשים בחלל פתוח - בתנאי שעוטים מסכות.

האתגר הגדול של הממשלה קשור ליום שאחרי הסגר, שכן על השרים יהיה לקבוע איך נשתחרר מההגבלות - מבלי שנצטרך להיכנס לסגר רביעי ביום שבו, חלילה, תירשם התפרצות מחודשת של המגפה - בין היתר בשל המחסור בחיסונים.

הסגר
סגר | צילום: דוברות המשטרה

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בדיון כי "המוטציה החדשה של הקורונה מזנקת, אם כי לא באותו קצב כמו בבריטניה. בתי החולים מתריעים בפנינו שאנחנו נכנסים לגל המסוכן ביותר מאז פרוץ המגפה. משרד הבריאות והמומחים מזהירים שאנחנו במצב חירום ושאם לא נפעל מיד נאבד מאות רבות של ישראלים שימותו - ואף יותר מכך. אסור לנו לתת לזה לקרות, בטח לא בקו הסיום".