העלייה בתחלואה: 295 מאומתים אתמול - 0.5% מהבדיקות חיוביות

משרד הבריאות עדכן כי נמשכת מגמת ההתפרצות. עם זאת, מספר החולים שבמצב קשה נותר יציב, והוא עומד על 26 בלבד, מהם רק 16 מונשמים. תל אביב והרצליה מתקרבות לרשימת הערים האדומות

בדיקת קורונה
בדיקת קורונה | צילום: חדשות 13

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שישי) כי 295 ישראלים נמצאו אתמול חיוביים לקורונה. זאת, לאחר שבוצעו כ-63 אלף בדיקות, וחצי אחוז מתוכן היו חיוביות. בכך, עלה מניין הנשאים הפעילים בישראל ל-2,125.

עוד עולה מהנתונים כי ישנם 26 חולים במצב קשה בבתי החולים השונים בארץ, מהם 16 מונשמים. מניין המתים עומד על 6,429. בד בבד, מבצע החיסונים ממשיך להתקדם לאיטו, כאשר עד כה חוסנו 5.615 מיליון ישראלים, מהם 5.172 מיליון קיבלו גם את המנה השנייה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בתגובה להמשך שיגור בלוני התבערה: צה"ל תקף ברצועת עזה

שני גברים נפצעו קשה בהתרסקות מצנח רחיפה בשטח פתוח ליד לטרון

רוכב אופנוע נהרג מפגיעת רכב בראשל"צ, בנו בן ה-7 נפצע בינוני

בישראל כיום ישנם שלושה יישובים אדומים: כפר סבא, כוכב יאיר וצופים. תל אביב והרצליה כתומות עם ציון של 7.1, שמקרב אותן לרשימת הערים האדומות. ירושלים, לעומת זאת, ירוקה עם ציון של 1.1, בית שמש עם 0.7 ובני ברק עם תחלואה נמוכה במיוחד, שמציבה אותה על ציון 0.

בתוך כך, לחדשות 13 נודע כי על פי החשש, ראש מועצת בנימינה נדבק בזן ההודי. בכירים במשרד הבריאות ובהם פרופסור נחמן אש נשלחו לבדיקות אחרי שבאו עמו במגע.

בדיקת קורונה
בדיקת קורונה | צילום: רויטרס

אתמול, לחדשות 13 נודע על התפרצות קורונה נוספת שהתרחשה במערכת החינוך. הפעם, זה קרה בבית הספר לאומנויות בתל אביב, במהלך מסיבת סיום לכיתות ז'-ט' שנערכה בחלל סגור. במסיבה נכחו כ-240 תלמידים, כאשר כ-75 מהם נמצאו מאומתים לנגיף. כלל הנוכחים נשלחו לבידוד.

לפי גורמים במשרד החינוך, התלמיד המאומת הראשון נדבק מסבו, אשר נדבק במסיבה ברמת השרון - יחד עם עוד כ-40 אנשים שנדבקו מהמארח. המארח עצמו, חזר מלונדון כשהוא מאומת לנגיף - למרות שהיה מחוסן, וגילה שנדבק רק יומיים לאחר המסיבה.

חיסון קורונה
חיסון קורונה | צילום: רויטרס

אמש, פורסם לראשונה בחדשות 13 כי החל מחודש אוגוסט, ישראל תחסן אזרחים בני 18 ומעלה גם בחיסונים של חברת "מודרנה" ולא רק באלה של חברת "פייזר" כפי שהיה עד כה. כמו כן - וברקע החששות, לא צפוי להירשם מחסור בחיסונים, שכן ישראל ובריטניה סיכמו כי הראשונה תעביר לשנייה כ-800 אלף מנות חיסון שתוקפן עומד לפוג, ובתמורה - ישראל תקבל חיסונים עם תוקף ארוך יותר.

בשל העלייה בתחלואה, במשרד הבריאות קיבלו החלטה להחזיר את התו הירוק. הפעם, המטרה של התו הירוק תתמקד יותר בהגנה על האוכלוסיות בסיכון. כך למשל, הכניסה לבתי האבות ולמוסדות הגריאטריים תותנה בבדיקת PCR. לפי שעה, לא ברור אם התו הירוק יחול גם על מוסדות התרבות, ההסעדה והמלונאות. דיונים בעניין יתנהלו בימים הקרובים במטרה לייצר מתווה שלא ייפגע בכלכלה הישראלית ובשגרה אליה התרגלנו.