מניין המתים מקורונה עלה ל-18; מספר הנדבקים קפץ ל-4,831

בתוך שעות נקבע מותן של שתי נשים כבנות 50 שסבלו ממחלות רקע, אחת מהן הותירה אחריה תאומים בני 4: "נלחמה שנים רבות להקים משפחה". 83 מהחולים במצב קשה, בהם 69 מונשמים. 95 במצב בינוני

זמן צפייה: 01:39

מגפת הקורונה: מספר הנדבקים במחלה בישראל עלה ל-4,831 הבוקר (שלישי). מכלל החולים, 83 במצב קשה, מתוכם 69 מונשמים. 95 מהנדבקים נמצאים במצב בינוני ו-4,473 במצב קל. עד כה 163 בני אדם החלימו ושוחררו מבתי החולים. בתוך כך, מניין המתים מהווירוס בישראל ל-18.

הצוות הרפואי בבית החולים שיבא נאלץ לקבוע את מותה של תמר פרץ לוי, בת 49, אם לתאומים בני ארבע, שאיבדו את אביהם שמעון מייד לאחר לידתם כתוצאה מדום לב. ראש עיירית לוד, יאיר רביבו, כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "תמר הייתה גיבורה, הנדסאית ונלחמה שנים רבות להקים משפחה ולהביא תאומים לעולם".

חולת קורונה בשנות ה-50 לחייה, שסבלה ממחלות רקע, מתה הלילה בבית החולים שיבא שבתל אביב, לאחר שאושפזה במקום לפני עשרה ימים.

בתוך כך, 3 סוהרים מבתי הכלא עופר וניצן ששהו בבידוד בימים האחרונים התגלו חולים. בבדיקת אפידמיולוגית עולה כי שני הסוהרים מ"עופר" לא היו במגע ישיר עם אסירים. ב"ניצן" הוכנסו לבידוד 15 אסירים, ונבדק מגע עם אנשי סגל נוספים, שיוכנו לבידוד בהתאם להנחיות.

לכתבות נוספות בנושא >> 

בתום שיחת וידאו לילית: הממשלה אישרה את ההגבלות החדשות

צמצום המשק ל-15% ואיסור התקהלויות ל-3 אזרחים: ההגבלות החדשות

תמר פרץ לוי מתה מנגיף הקורונה
תמר פרץ לוי מתה מנגיף הקורונה | צילום: באדיבות המשפחה

27 מכונות הנשמה ושמונה מיליון מסכות הגיעו היום לישראל, במסגרת שיתוף הפעולה בין משרדי.

הלילה, הממשלה אישרה הגבלות נוספות במסגרת תקנות החירום, זאת בתום שיחת וידאו לילית שערכה מספר שעות. במסגרת התקנות הוחלט כי במקום עבודה לא ישהו בו-זמנית יותר מעשרה עובדים, או 15% ממצבת העובדים, לפי הגבוה מביניהם. מעסיק רשאי להעלות את מספר העובדים המרבי המותר עד לשיעור של 30% - כל עוד ההעלאה חיונית לפעילות השוטפת של מקום העבודה, והמעסיק דיווח על כך לגורמים הנדרשים. מנכ"ל בעסק שהוגדר כמקום עבודה חיוני לא יוכל לאפשר לעובדי המנהלה להגיע אלא במקרים שנוכחותם חיונית.

מכונות ההנשמה והמסכות מגיעות לישראל
מכונות ההנשמה והמסכות מגיעות לישראל | צילום: דוברות משרד הבריאות

עוד נקבע בהגבלות החדשות כי יציאה ממקום מגורים תותר ליחיד בלבד או לאנשים הגרים באותו בית - לזמן קצר ולמרחק של עד 100 מטר ממקום המגורים. כמו כן, לא תתאפשר התכנסות לצורך תפילה וחתונה במרחב הציבורי. בכותל המערבי יתאפשר קיום מניין אחד בכל תפילה של עד עשרה אנשים במרחק של שני מטרים זה מזה. הלוויה תיערך במקום פתוח בלבד ובהשתתפות של עד 20 אנשים. ברית מילה תיערך בהשתתפות של עד 10 אנשים.

אכיפת המשטרה בצל משבר הקורונה
אכיפת המשטרה בצל משבר הקורונה | צילום: דוברות המשטרה

במגזר הציבורי, נקבע כי מנכ"ל לא יאפשר כניסה או שהיה של עובדים חיוניים במקום העבודה בשיעור העולה על 20% ממצבת העובדים. כמו כן הממשלה אישרה להוסיף עובדי פיקוח מהמגזר הציבורי המוסמכים בהטלת קנסות, שאינם עובדים חיונים במשרדיהם, כדי לסייע בהגברת האכיפה של הצווים והתקנות למניעת התפשטות נגיף הקורונה.

אמש, לאחר שבא במגע עם יועצת שחלתה בקורונה, נבדקו אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו ובני משפחתו - ויצאו שליליים לנגיף. נתניהו יישאר בבידוד בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

כמו כן, משרד הבריאות הנחה את צוותי מד"א להקל בקריטריונים לבדיקת הקורונה, והורה להם לבדוק גם מתלוננים שלא באו במגע עם חולה מאומת, אלא רק מציגים תסמינים של חום ושיעול. בעקבות הפרסום, תושבים רבים התקשרו לשירותי מד"א וביקשו להיבדק. כמו כן, כדי למנוע התנפלות על סניפי רשתות השיווק, אנשי פיקוד העורף יגיעו לסניפים ברחבי הארץ על פי בחירתם מבלי ליידע את הרשתות להיכן הם הולכים להגיע.