מניין החולים בקורונה עלה ל-4,695; בדיקת נתניהו יצאה תקינה

מספר הנדבקים ממשיך לטפס. 79 מהחולים במצב קשה, 66 מהם מונשמים • ראש הממשלה וצוותו יישארו בינתיים בבידוד • מד"א יקים מתחם "היבדק וסע" בבני ברק • כל העדכונים

זמן צפייה: 00:47

מגפת הקורונה: מניין הנדבקים בנגיף הקורונה בישראל ממשיך לטפס, ועומד הערב (שני) על 4,695. מכלל החולים, 79 במצב קשה, מתוכם 66 מונשמים. 90 מהנדבקים נמצאים במצב בינוני ו-4,349 במצב קל. עד כה 16 בני אדם מתו מסיבוכי המחלה ו-161 החלימו ושוחררו מבתי החולים.

במקביל, לאחר שבא במגע עם יועצת שחלתה בקורונה, נבדקו הערב ראש הממשלה בנימין נתניהו ובני משפחתו - ויצאו שליליים לנגיף. נתניהו ישאר בבידוד בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

צמצום המשק ל-15% ואיסור התקהלויות ל-3 אזרחים: ההגבלות החדשות

המענק לעסקים שיקלטו עובדים ולעצמאים: התוכנית להצלת המשק

משרד הבריאות: פרטי הנדבקים בקורונה יועברו לרשויות המקומיות

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-3003202126' autoplay='0' credit='' desc='משרד הבריאות הנחה את צוותי מד"א להקל בקריטריונים של הבדיקות' kid='1_zorr1gae' duration='86'']

כמו כן, משרד הבריאות הנחה את צוותי מד"א להקל בקריטריונים לבדיקת הקורונה, והורה להם לבדוק גם מתלוננים שלא באו במגע עם חולה מאומת, אלא רק מציגים תסמינים של חום ושיעול. בעקבות הפרסום, תושבים רבים התקשרו לשירותי מד"א וביקשו להיבדק. כמו כן, כדי למנוע התנפלות על סניפי רשתות השיווק, אנשי פיקוד העורף יגיעו לסניפים ברחבי הארץ על פי בחירתם מבלי ליידע את הרשתות להיכן הם הולכים להגיע.

בתוך כך, מקרה ראשון של חולה קורונה התגלה בשגרירות ישראל בוושינגטון שבארצות הברית. בעקבות גילוי המקרה, נמתחה ביקורת על התנהלות השגרירות בטיפול בעניין ובהיעדר השקיפות של המקרה. מדובר בעובד ישראלי שהחל לפתח את סימפטומי המחלה לפני כשבועיים ושלחו אותו הביתה, אך את שאר העובדים בשגרירות לא יידעו על כך. רק לאחר שבדיקותיו חזרו חיוביות יידעו את שאר האנשים ששהו עימו במקום. מהשגרירות נמסר כי המקום עובר חיטוי, אך היא ממשיכה להיות פתוחה.

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-3003202046' autoplay='0' credit='' desc='ביקורת על התנהלות שגרירות ישראל בוושינגטון' kid='1_yk4jf7dv' duration='57'']

מוקדם יותר הערב הציג ראש הממשלה בנימין נתניהו שורת הגבלות מחמירות להתמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה, שתובא לאישור הממשלה הלילה. ההגבלות יביאו לצמצום הפעילות במגזר הציבורי ל-15% בלבד, ואיסור התקהלות מעל שני בני אדם. עוד הוסיף נתניהו כי הוא מבקש "להימנע מביקורים משפחתיים ערב החג. המטרה היא לא לפגוש באנשים שהיו במקומות אחרים, כי כך מתפשטות המחלה".

במסגרת ההנחיות החדשות, ייאסרו תפילות במרחב הפתוח, ובמקום זאת יותרו תפילות ביחידות בלבד. חופה וקידושין ייעשו בחוג משפחתי מצומצם וללא אורחים, אך בבריתות תורשה השתתפות של עד עשרה אנשים - ובלוויות עד 20 איש. זאת, בשטח פתוח בלבד, ותוך שמירה על המרווח האישי הדרוש של שני מטרים לפחות בין אדם לאדם.

נתניהו הוסיף כי כחלק מהמגבלות החדשות, הנחה את כוחות הביטחון לערוך מבצע מוגבר בשכונות וביישובים שבהם מתבצעות הפרות, שלדבריו, "מסכנות את החיים של כולנו". "יש קבוצות מסוימות במדינה - שמתעלמות במופגן ומזלזלות בהנחיות הברורות שפורסמו", אמר. "הרוב הגדול ממושמע, אבל גם בציבור החרדי, גם בחילוני, גם ביהודי וגם בלא יהודי, מיעוט של אנשים מסכן את הרוב". עוד הוסיף כי "מי שעובר על האיסור - רומס את עקרונות היסודות של אהבת את רעך כמוך".