צמצום המשק ל-15% ואיסור התקהלויות ל-3 אזרחים: ההגבלות החדשות

נתניהו הציג את הנחיות החירום החדשות להתמודדות עם נגיף הקורונה, הכוללות איסור מוחלט לערוך חתונות ולהתפלל במניין, וביקש מהציבור: "קיימו את ליל הסדר רק במסגרת משפחה שגרה באותו בית"

זמן צפייה: 10:51

מגפת הקורונה: ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (שני) על שורת הגבלות מחמירות להתמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה, שתובא לאישור הממשלה עוד הערב. ההגבלות יביאו לצמצום הפעילות במגזר הציבורי ל-15% בלבד, ואיסור התקהלות מעל שני בני אדם. עוד הוסיף נתניהו כי הוא מבקש "להימנע מביקורים משפחתיים ערב החג. המטרה היא לא לפגוש באנשים שהיו במקומות אחרים, כי כך מתפשטות המחלה".

במסגרת ההנחיות החדשות, ייאסרו תפילות במרחב הפתוח, ובמקום זאת יותרו תפילות ביחידות בלבד. חופה וקידושין ייעשו בחוג משפחתי מצומצם וללא אורחים, אך בבריתות תורשה השתתפות של עד עשרה אנשים - ובלוויות עד 20 איש. זאת, בשטח פתוח בלבד, ותוך שמירה על המרווח האישי הדרוש של שני מטרים לפחות בין אדם לאדם.

עוד בחדשות 13:

שר האוצר הציג את תוכנית משרדו לשיקום המשק

המערכת שתציג את רמת החשיפה לנגיף: בנט הציג את ה"קורונה מטר"

משרד הבריאות: פרטי הנדבקים בקורונה יועברו לרשויות המקומיות

הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו
הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

נתניהו הוסיף כי כחלק מהמגבלות החדשות, הנחה את כוחות הביטחון לערוך מבצע מוגבר בשכונות וביישובים שבהם מתבצעות הפרות, שלדבריו, "מסכנות את החיים של כולנו".

"יש קבוצות מסוימות במדינה - שמתעלמות במופגן ומזלזלות בהנחיות הברורות שפורסמו", אמר. "הרוב הגדול ממושמע, אבל גם בציבור החרדי, גם בחילוני, גם ביהודי וגם בלא יהודי, מיעוט של אנשים מסכן את הרוב". עוד הוסיף כי "מי שעובר על האיסור - רומס את עקרונות היסודות של אהבת את רעך כמוך".

הצהרת שר האוצר משה כחלון
הצהרת שר האוצר משה כחלון | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר פורסמה טיוטת התקנות בחדשות 13 ממנה עולה כי יתאפשר שירות משלוחים ממסעדות, מרכולים, סופר פארם, בתי מרקחת וחנויות אופטיקה. בנוסף, מעסיקים יקצו ציוד אישי קבוע ככל הניתן ובכלל זה מקלדת, עכבר, טלפון קווי. ציוד בשימוש של יותר מאדם אחד, יעבור חיטוי קפדני לפני כל העברה מאדם לאדם. מתן הנחיה לעובדים על שמירה קפדנית של כללי היגיינה ובכלל זה שטיפת ידיים וכן הנחיה לעובדים כי בעת שימוש במעלית במקום העבודה, לא יהיו במעלית יותר משני נוסעים.