המגמה נמשכת: יום שני ברצף - שיעור הבדיקות החיוביות גדול מ-3%

משרד הבריאות עדכן כי 1,230 אובחנו אתמול חיוביים לקורונה. 331 חולים במצב קשה, מהם 112 מונשמים שמתוכם 101 במצב קריטי. היום: הקבינט יתכנס שוב וידון בפתיחת הקניונים ובהגבלות אפשריות

זמן צפייה: 00:57

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שני) כי שיעור הבדיקות החיוביות אתמול היה 3.3%. זה היום השני ברציפות שהוא גבוה מ-3%, כך שמתסמנת מגמה של עלייה. 1,230 ישראלים אובחנו אתמול חיוביים לקורונה, כאשר בוצעו יותר מ-37 אלף בדיקות.

עוד עולה מהנתונים כי 331 חולים במצב קשה, מהם 112 מונשמים - שמתוכם 101 במצב קריטי. מניין המתים עלה ל-2,917. עם זאת, חלה ירידה קלה במניין הנשאים הפעילים בישראל והוא עומד על 12,776.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בשל שינוי בסטטוס הוויזות: ישראלים עוכבו בשדה התעופה בדובאי

חוות מקררים ואמצעי שינוע מיוחדים: כך נערכים לקבלת החיסונים

בתיה"ס פועלים כרגיל – אין חובת מסכות: האם המודל השוודי עובד?

בדיקות קורונה במעבדות צה''ל
בדיקות קורונה במעבדות צה''ל | צילום: דובר צה''ל

בהמשך היום, קבינט הקורונה יתכנס שוב וידון בפתיחת הקניונים ובהגבלות אפשריות בחנוכה. זאת, לאחר שבלילה אושרה הארכת פיילוט הקניונים ב-48 שעות, עד לקבלת החלטה סופית, והם יישארו פתוחים גם היום.

אמש, כאמור, ברקע העלייה במקדם התחלואה, קבינט הקורונה התכנס אתמול ודן בשאלה אם להכריז על הגבלות נוספות שינסו למנוע התפשטות נוספת של מגפת הקורונה. הדיון הסתיים ללא קבלת החלטות, והשרים החליטו להתכנס בשנית גם היום.

ממונה הקורונה פרופ' נחמן אש
ממונה הקורונה פרופ' נחמן אש | צילום: לע''מ

שר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ התנגד לסגירת הקניונים, וציין: "אם אחרי הצלחת הפיילוט נחליט לסגור את הקניונים - זו סטירת לחי לכל ציבור שנפנה אליו. בשביל מה עשינו את הפיילוט, אם אחר כך נחליט להתעלם מתוצאותיו בהתאם לתחלואה הכללית?".

בתוך כך, משרד הבריאות המליץ לשרים לסגור מקומות עבודה, את המסחר וכן את מערכת החינוך בערים האדומות והכתומות, אולם במל"ל - שם הגדירו את פיילוט הקניונים כ"מוצלח", המליצו דווקא לפתוח קניונים נוספים כדי לפזר את הקונים עד כמה שניתן. "אין לנו נתונים על תחלואה גוברת במרכזי הקניות", הסביר איתן בן דוד, המשנה לראש המל"ל.