עוד שיא שלילי: 7,527 נדבקים ביממה - 12.8% מהבדיקות חיוביות

משרד הבריאות עדכן כי הזינוק בתחלואה נמשך ומניין הנשאים הפעילים חצה את ה-60 אלף. 669 חולים במצב קשה, מהם 167 מונשמים. מניין המתים עלה ל-1,378. אתמול בוצעו כ-60 אלף בדיקות

זמן צפייה: 01:05

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שישי) כי אתמול נרשם שיא שלילי נוסף במניין הנדבקים בקורונה כאשר 7,527 ישראלים אובחנו חיוביים לנגיף. גם שיעור הבדיקות החיוביות היה מדאיג במיוחד, כאשר מתול כ-60 אלף בדיקות, 12.8% היו חיוביות.

בכך, מניין נשאי הקורונה הפעילים חצה את ה-60 אלף. מפרוץ המגפה נדבקו בישראל כמעט 215 אלף בני אדם. יותר מ-152 אלף כבר החלימו. עוד עולה מהנתונים כי 669 מהחולים במצב קשה, מהם 167 מונשמים. מניין המתים עד כה עומד על 1,378.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו: "שעת חירום לאומית; ההפגנות – מדגרות קורונה ואנרכיה"

גנץ: "מומחי פלגנות נלחמים במאמצים להיאבק בנגיף"

גמזו על הסגר: "החלטה אומללה – נדהמנו מהשינוי בעמדת נתניהו"

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

הבוקר צפויה הכנסת לאשר את מגבלות הסגר, שייכנס לתוקפו ב-14:00. מדובר בסגר מחמיר יותר מזה שהיה באפריל, כאשר בין היתר ייסגרו יותר ענפים במשק ורק עובדים חיוניים יוכלו לצאת לעבודתם, התחבורה הציבורית תצומצמם עוד יותר וגם תפילות והפגנות יוגבלו. הסגר יימשך לפחות שבועיים.

אמש, ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הצהרה שבה התייחס להחלטה על החמרת הסגר בשבועות הקרובים. "זוהי שעת חירום לאומית אנחנו בשיאה של מלחמה מתמשכת. הגל השני מכה בכל העולם", טען. "המגפה צפויה לגבות מחיר כבד נוסף בחיי אדם, זוהי האמת. רק אם נילחם יחד ונקפיד על הכללים ננצח במלחמה".

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

כמו כן, ראש הממשלה התייחס לסוגיית המחאות מול מעונו בירושלים והאשים: "ההפגנות הן מדגרת קורונה ואנרכיה". לדבריו, "אומרים לי שאני רוצה סגר כדי למנוע את ההפגנות - זה מגוחך. ההפגנות האנרכיסטיות ההזויות האלה - עוזרות לנו מבחינה פוליטית, אבל יש לכך פגיעה עצומה באמון הציבור".

"עם הסרת המגבלות אחרי הסגר הראשון נוצר ריפיון בשמירה על ההנחיות. מי שהוביל את זה היו פוליטיקאים פופוליסטים, שאמרו שלא צריך להישמע להנחיות", המשיך נתניהו. "פוליטיקאים מסמסו את ההחלטות שהבאנו לכנסת ולשמירה על חיי אדם". נוסף על כך, ראש הממשלה תקף את יו"ר ועדת הקורונה יפעת שאשא-ביטון ותהה "איך ל'מומחית' יש עזות מצח לנגח אותנו?".