1,107 נדבקים אובחנו אתמול; הגבלת ההתקהלויות נכנסה לתוקף

בפעם השנייה ברציפות נרשם מספר שיא של נדבקים, לאחר קרוב ל-25 אלף בדיקות ביממה האחרונה. שיעור הבדיקות החיוביות נותר זהה. 70 חולים במצב קשה. החל מהבוקר: אסורה התקהלות של יותר מ-20 איש

זמן צפייה: 15:35

מספר הבריאות עדכן הבוקר (שישי) כי בפעם השנייה ברציפות נרשם מספר שיא של נדבקים בקורונה בישראל, כאשר אתמול אובחנו 1,107 בני אדם. יש לציין כי נרשם גם מספר שיא של בדיקות, כ-24,500, וכי שיעור הבדיקות החיוביות זהה לשלשום - 4.5%.

עד כה אובחנו בקורונה 27,524 ישראלים, מהם 9,618 עדיין נשאים של הנגיף. עוד עולה מנתוני משרד הבריאות כי 70 חולים במצב קשה, מהם 27 מונשמים. 67 חולים במצב בינוני. מניין המתים עלה ל-325.

לעוד כתבות בנושא:

אירועים, ברים ומועדונים – עד 50 אנשים; התקהלויות אחרות עד 20

"אין תוכנית": מחברת הפקה מצליחה – לעסק סגור ועובדים בחל"ת

"אין לזה שום תוקף": בדיקות הקורונה הפרטיות של הסלבס

רישום תוצאות בדיקת קורונה
רישום תוצאות בדיקת קורונה | צילום: Shutterstock

בד בבד, הבוקר נכנסה לתוקף הגבלת ההתקהלויות שעליה הכריז אתמול ראש הממשלה נתניהו, וכעת אסורה התקהלות של יותר מ-20 אנשים. ביום ראשון, תיכנס לתוקף ההגבלה על התכנסות של עד 50 איש באולמות אירועים, ברים ומועדונים.

במסגרת המאבק לבלימת התפשטות הנגיף, אתמול ביקשה המשטרה ב-144 בתי עסק בתל אביב. האכיפה התמקדה במוקדי הבילוי ואולמות האירועים, על מנת לוודא עמידה בתקנות לשעת החירום. 15 בתי עסק קיבלו דוח אזהרה ו-2 בעלי עסקים זומנו לשימוע. כמו כן, ניתנו עשרות דוחות בגין אי עטיית מסכות.

אמצעי הגנה למניעת הידבקות בנגיף קורונה
אמצעי הגנה למניעת הידבקות בנגיף קורונה | צילום: Shutterstock

אמש, כאמור, נתניהו ואדלשטיין מסרו הצהרה לתקשורת ברקע הזינוק בהדבקה. נתניהו הודיע על המגבלות החדשות שיוטלו על הציבור, וציין כי באולמות וגני אירועים, ברים ומועדונים - תותר כניסה של עד 50 אנשים, ובהתקהלויות אחרות - עד 20 בני אדם בחלל סגור. נתניהו ציין כי "להבנתנו, פוטנציאל ההדבקה הגדול ביותר נובע מהתקהלויות חברתיות במקומות סגורים. אנחנו יודעים שכשאנשים מתקבצים – אנחנו יודעים מה זה עושה".

עם זאת, ציין רה"מ ש"אנחנו איננו משנים דבר כרגע ביחס למקומות העבודה, למסחר, לקניונים, לתחבורה – דברים שהם חשובים לכלכלת ישראל משום שהמקומות הללו עובדים לפי תו תקן מיוחד. הכי קל זה להשאיר את המצב כפי שהוא – הכול פתוח, כולם לכאורה מרוצים, אבל אם ננהג כך, נגיע מהר מאוד לאובדן שליטה. בעוד שבוע, אם לא ננהג כך, נגיע למספר שיא של חולים, ואני לא רוצה להגיע לאותו סגר שהיינו בו. אנחנו חייבים לשנות כיוון ועכשיו".

בנימין נתניהו בהצהרה לתקשורת בעקבות העלייה בהדבקה
בנימין נתניהו בהצהרה לתקשורת בעקבות העלייה בהדבקה

שר הבריאות יולי אדלשטיין התייחס להחלטה להגביל את האירועים ואמר כי "השמחות האלה באולמות, בגני האירועים, הפכו למוקדי הדבקה. יש לנו ערים שלמות עם תחלואה גבוהה בעקבות אירוע משמח אחד. לכן, אין מנוס, ליבי כואב אבל אנחנו נאלצים לצמצם את הנוכחות באולמות ובגני האירועים למקסימום 50 איש, כך גם במועדונים ובברים".

בתשובה לשאלת חדשות 13 בנוגע להעברת סמכויות אכיפה לפקחים עירוניים ומדוע הנושא מתעכב, אמר נתניהו כי "יש כללים בירוקרטיים שאנחנו מקווים להתגבר עליהם. אני מתכוון להעביר שבוע הבא חוק קורונה שנותן לנו את היכולת להתגבר על כל המכשולים האלה שתיארתי עכשיו".