אירועים, ברים ומועדונים - עד 50 אנשים; התקהלויות אחרות עד 20

בתום שעות של דיונים סוערים, נתניהו ואדלשטיין מסרו הצהרה לתקשורת בנוגע למגבלות החדשות שיוטלו ברקע העלייה בתחלואה. רה"מ: "אציג בשבוע הבא תוכנית כלכלית לחצי שנה - ערכת קורונה כלכלית"

זמן צפייה: 15:35

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין מסרו הערב (חמישי) הצהרה לתקשורת ברקע העלייה בהדבקה. נתניהו הודיע על המגבלות החדשות שיוטלו על הציבור, וציין כי באולמות וגני אירועים, ברים ומועדונים - תותר כניסה של עד 50 אנשים, ובהתקהלויות אחרות - עד 20 בני אדם בחלל סגור. נתניהו ציין כי "להבנתנו, פוטנציאל ההדבקה הגדול ביותר נובע מהתקהלויות חברתיות במקומות סגורים. אנחנו יודעים שכשאנשים מתקבצים – אנחנו יודעים מה זה עושה".

עם זאת, ציין רה"מ ש"אנחנו איננו משנים דבר כרגע ביחס למקומות העבודה, למסחר, לקניונים, לתחבורה – דברים שהם חשובים לכלכלת ישראל משום שהמקומות הללו עובדים לפי תו תקן מיוחד. הכי קל זה להשאיר את המצב כפי שהוא – הכול פתוח, כולם לכאורה מרוצים, אבל אם ננהג כך, נגיע מהר מאוד לאובדן שליטה. בעוד שבוע, אם לא ננהג כך, נגיע למספר שיא של חולים, ואני לא רוצה להגיע לאותו סגר שהיינו בו. אנחנו חייבים לשנות כיוון ועכשיו".

שר הבריאות יולי אדלשטיין התייחס להחלטה להגביל את האירועים ואמר כי "השמחות האלה באולמות, בגני האירועים, הפכו למוקדי הדבקה. יש לנו ערים שלמות עם תחלואה גבוהה בעקבות אירוע משמח אחד. לכן, אין מנוס, ליבי כואב אבל אנחנו נאלצים לצמצם את הנוכחות באולמות ובגני האירועים למקסימום 50 איש, כך גם במועדונים ובברים".

בתשובה לשאלת חדשות 13 בנוגע להעברת סמכויות אכיפה לפקחים עירוניים ומדוע הנושא מתעכב, אמר נתניהו כי "יש כללים בירוקרטיים שאנחנו מקווים להתגבר עליהם. אני מתכוון להעביר שבוע הבא חוק קורונה שנותן לנו את היכולת להתגבר על כל המכשולים האלה שתיארתי עכשיו".

לכתבות נוספות בנושא >> 

נתניהו נטש את קבינט הקורונה: "ההתנהלות הזו תוביל למקום אחד"

מגפת הקורונה: 966 ישראלים אובחנו אתמול; מספר המתים עלה ל-324

יולי אדלשטיין בהצהרה לתקשורת בעקבות העלייה בהדבקה
יולי אדלשטיין בהצהרה לתקשורת בעקבות העלייה בהדבקה

בפתח הדברים נתניהו אמר כי "אציג בשבוע הבא תוכנית כלכלית לחצי שנה - ערכת קורונה כלכלית". עוד ציין כי "אני גם מתכוון לדאוג לכך שהאוצר יביא את הכסף אליכם במהירות ללא בירוקרטיה ללא עיכובים וגם על זה אני עובד מאוד בימים האחרונים. אנחנו חייבים לחזור למדיניות של מגבלות כדי לשטח את העקומה".

נתניהו גם רמז לעימות שאירע מוקדם יותר בדיון קבינט הקורונה בינו לבין ראש הממשלה החליפי בני גנץ ואמר כי: "אנחנו נמצאים בקרב גדול. מפקד בקרב מוביל, לא יכול להיות שהמח"ט יגיד דבר אחד הסמח"ט דבר אחר, ונלך לעשרה כינווים. זה לא הולך. אתה קובע קו, הוא אף פעם לא מושלם, אבל זו תוכנית הקרב והולכים איתה. ככה זה צריך לעבוד, ואני מקווה שזה יעבוד כך בהמשך".

ח״כ עפר שלח תקף את נתניהו בתגובה לדבריו ואמר כי "סיכום נאום הקורונה של נתניהו: הציבור אשם, הכנסת אשמה, המשפטנים אשמים. האמת: חמישה חודשים לא עשית דבר. המערכת לא השתפרה, אין ניהול ואין מדיניות. זה אתה, ביבי, לא אנחנו".

איגוד בעלי האולמות וגני האירועים התייחסו להחלטת הממשלה לצמצם את מספר האורחים ל-50: ואמרו כי "משמעותה סגירת הענף. לאחר חודשים של גסיסה הונחה הערב מכת המוות על ענף האירועים, אנו קוראים לממשלת ישראל- סגרת? תפצי. לא עוד תוכניות ארוכות טווח, ולא עוד הבטחות וועדות - אנחנו דורשים כסף בכיסים שיחלץ 150 אלף עובדי התעשייה מאסון".

יולי אדלשטיין
יולי אדלשטיין | צילום: חדשות 13

ההצהרה מגיעה בתום שעות של דיונים סוערים של קבינט הקורונה סביב האפשרות של השבת המגבלות. במהלך הדיון בקבינט התפתח עימות בין נתניהו לראש הממשלה החליפי בני גנץ כאשר נתניהו עזב את הדיון לאחר שגנץ אמר כי יש להעביר סמכויות ממשרד הבריאות לפיקוד העורף ולמשרד הביטחון. נתניהו זעם על הודעת גנץ, עזב את הדיון ואיים: "ההתנהלות הזו תוביל למקום רק למקום אחד".

גם שר הבריאות יולי אדלשטיין הביע התנגדות חריפה לדברים ואמר: "כשאני רואה את ההודעות על הצורך בהעברת סמכויות ממשרד הבריאות, בלקסיקון שלי זה לא נקרא להיכנס מתחת לאלונקה. זה נקרא פוליטיקה על חשבון אזרחי ישראל".