ליברמן: "אם ליצמן היה שר מקצועי לא היינו זקוקים לעזרת המוסד"

יו"ר ישראל ביתנו תקף את הצעדים שנקטה הממשלה בניסיון למגר את התפשטות נגיף הקורונה: "לקבל החלטות על בסיס התרחישים הכי אפוקליפטיים זה להכניס את כל המדינה להיסטריה"

זמן צפייה: 10:28

מגפת הקורונה: יו"ר ישראל ביתנו, חבר הכנסת אביגדור ליברמן, תקף הערב (חמישי) את מדיניות הממשלה והעומד בראשה על המהלכים שנעשים בניסיון למגר את התפשטות נגיף הקורונה. "הבעיה שלנו היא שהמשבר לא מנוהל", אמר בריאיון לחדשות 13, "לקבל החלטות על בסיס התרחישים הכי אפוקליפטיים זה להכניס את כל המדינה להיסטריה".

ליברמן הזכיר כי אפילו שנעשות מחוות לצוותים הרפואיים כמו זו שנעשתה היום, אסור לשכוח שיש לדאוג להם לציוד מותאם - ולמישהו שינהל את הכול. "במשרד הבריאות חייב להיות שר מקצוען ולא עסקן", אמר. "כשיש שר שהוא גם עסקן וגם לא מבין כלום ברפואה - אז אנחנו רואים את ראש הממשלה ומנכ"ל משרד הבריאות. אין באמת הנהגה, אין מישהו שמוביל את המשרד. לו היה מנהיג את משרד הבריאות שר מקצוען - לא היינו זקוקים לכל המבצעים של המוסד".

לכתבות נוספות בנושא >> 

משבר הקורונה: נתניהו יודיע על הגבלות נוספות ליציאה מהבית

רוצים לחזור לישראל בגלל הקורונה ומתלבטים כיצד? המדריך המלא

"אמא, קחי כסף לאוכל": הנער בן ה-13 שריגש מדינה שלמה

ח''כ אביגדור ליברמן בריאיון למהדורה המרכזית
ח''כ אביגדור ליברמן בריאיון למהדורה המרכזית | צילום: חדשות 13

ההיסטריה, כך לטענתו, פחות מוצדקת. "לפי העובדות - בישראל מתים מדי שנה כחמשת אלפים בני אדם מזיהומים ומשפעת רגילה מתו רבע מיליון". גם מההערכות לפיהן אלפי ישראלים יכולים למות מהקורונה - הוא לא מתרגש. "חתן פרס נובל לכימיה אמר שיהיה מופתע אם בארץ ימותו יותר מעשרה בני אדם. מי שכרגע הולך למות זה המשק הישראלי".

על הצעדים אותם נקט ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר: "במקום להרגיע - יוצרים פה היסטריה. אנחנו מדינה חזקה, יש לנו את כל היכולות להתגבר - לא צריכים להשמיד את המשק". ההחלטות של נתניהו ומשרד הבריאות "באות לכסות על כל המחדלים", לדבריו. "בעשור האחרון, רוב השנים מי שהיה שר הבריאות זה היה נתניהו. ליצמן היה רק הסגן ויש חוסר היערכות מוחלט - זה כתוב בדוחות של מבקר המדינה".

הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו
הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

ולמרות המתקפות, הוא עדיין תומך בממשלת חירום. "מבחינתי זה חובה - צריכים להשאיר את כל המפלגות והנספחים בצד. לכחול לבן ולליכוד יש 69 מנדטים ואני מבטיח להם רשת ביטחון. אני אפילו מוכן שנתניהו יהיה הראשון. מה שכן - אני לא מוכן לזה שכרגע התחילו משא ומתן עם כל הסיעות לגבי התפקידים והתקציבים. זה בלתי אפשרי. תנו דוגמה אישית", קרא. "יש לקצץ בשכר השרים, הח"כים והמנכ"לים ולהקטין את כמות משרדי הממשלה מ-30 ל-20. אף אחד לא צריך 30 משרדים".

"קודם כל צריכים להרגיע את הציבור ואין שום סיבה לפאניקה ההמונית שמייצרים פה. הפאניקה היא של המובטלים - אף אחד לא יפסיק להם את תשלומי המשכנתה, הארנונה ושכר הדירה. אני אומר זאת בצורה הכי ברורה - אני בעד ממשלת חירום של הליכוד עם נתניהו בראש וכחול לבן עם גנץ. שיקימו כמה שיותר מהר. השאירו את כולם בצד ותנו דוגמה אישית".

חולה הדיאליזה הראשון בישראל בחדר בידוד לקורונה
חולה הדיאליזה הראשון בישראל בחדר בידוד לקורונה | צילום: דוברות וולפסון

על הטענות לפיהן הפר את הבטחתו מלפני הבחירות לפיה לא יתמוך בחוק שמונע מח"כ שיש נגדו כתב אישום להגיש מועמדות לראשות הממשלה, אמר: "נתניהו שבר את כל כללי המשחק המקובלים בישראל. זה ש-61 חברי כנסת מבקש לכנס את המליאה ויו"ר הכנסת מסרב, זה שראש ממשלה נותן הוראה לנציג שלו בוועדת הבחירות לערער על תוצאות הבחירות - זה שבירת כללי המשחק וזה בניגוד לחוק".

"לפי חוק יסוד הכנסת, ועדת חוץ וביטחון וכן ועדת הכספים חייבות להתקיים כל הזמן - אבל כבר שבוע שאין אותן. הם שוברים את כללי המשחק ואין ברירה, חייבים לנקוט עמדה מתאימה. כולם יודעים שנתניהו רוצה בחירות חדשות ולכן הוא מייצר פה היסטריה, הוא רוכב על כנפי הנגיף במקום לטפל. לרה"מ יש אחריות על המשק, החברה הישראלית לא מסוגלת לסבול יותר ממיליון מובטלים. אני לא מבין למה אי אפשר לשחרר את הצעירים שלא נמצאים בקבוצת הסיכון. חייבים להחזיר את המשק לעבודה".