"אמא, קחי כסף לאוכל": הנער בן ה-13 שריגש מדינה שלמה

אור סקאלי, שראה את אמו נותרת מחוסרת עבודה בשל משבר הקורונה, לא נשאר אדיש ונתן לה 300 שקלים מכספו. הנער סיפר בריאיון לצד אמו: "לא רציתי שנהיה עצובים"

זמן צפייה: 02:52

אור בן ה-13 ריגש את הגולשים כשהשאיר לאימו שני כהן סקאלי מעטפה עם 300 שקלים ופתק שבו כתב "כרגע אין לי מה לעשות עם זה, קחי שיהיה לאוכל". אימו העלתה פוסט ששבר את הרשת, וכתבה: "אין לי מילים - הלב שלי על מאתיים".

"יצאתי מהמקלחת וזה חיכה לי בפתח הדלת", סיפרה שני לאמנון לוי על הרגע הראשון שראתה את המעטפה עם הכסף. "הייתי בהלם. מצד אחד התרגשתי, ומהצד השני זה גרם לי לעכל ולהבין את המצב שבו אנחנו נמצאים כרגע, לצערי". הדמעות, כך סיפרה, לא היססו להגיע.

לכתבות נוספות בנושא >> 

רוצים לחזור לישראל בגלל הקורונה ומתלבטים כיצד? המדריך המלא

המגפה מתפשטת: 169 מתים בספרד ביממה; גרמניה מגייסת מילואים

האבטלה ממשיכה לזנק: עוד 95 אלף ישראלים נרשמו בשירותי התעסוקה

שני כהן סקאלי ובנה אור
שני כהן סקאלי ובנה אור | צילום: חדשות 13

מה גורם לנער בן 13 לעשות צעד בוגר כזה? המציאות. "ראיתי את המצב והבנתי שצריך לעשות משהו להרגשה הטובה כדי שלא נהיה עצובים", פירט אור, והוסיף כי העובדה שאמא שלו הפסיקה לעבוד שלא מרצונה תרמה להחלטתו. את הכסף, סיפר, חסך מעבודה לצד אימו.

"אני אמנית, מופיעה בימי הולדת ולפעמים אור עובד איתי ומקבל מזה כסף", נימקה שני, "כבר בפורים התחילו להתבטל לי קצת הופעות, אבל בשלב מסוים החל גל של הודעות - קיבלתי יותר מ-20 ביטולים ברגע, ואפילו יום העצמאות - שיתקיים רק בעוד תקופה, התבטל ונלחצתי".

הפוסט אותו כתבה שני בחשבון הפייסבוק שלה
הפוסט אותו כתבה שני בחשבון הפייסבוק שלה | צילום: חדשות 13

גם אנשי הבית, כאמור, נלחצו. אור ובן זוגה של שני רגילים לראות אותה בכל יום יוצאת לעבודה - אבל הקורונה, כידוע, קצת שיבשה את השגרה. "אור מאוד רגיש אליי ולבית, אבל עדיין הופתעתי ממה שעשה. לא ציפיתי לזה וגם לא רציתי שזה יגיע לשם. אמרתי לו שאני לא נוגעת בכסף אבל שאני ממש גאה בו".

ומה יהיה הלאה? "אני לא יודעת", הודתה, "לחודש הקרוב אנחנו מסודרים, המצב מאוזן, אבל אני לא יודעת מה יהיה. בחודש הבא הוויזה תרד וגם המשכנתה, אין הכנסות וגם בן זוגי יצא לחל"ת. כולנו בבית סגורים. פעם היינו מזמינים פיצה בכיף, אבל עכשיו - מאיפה ירד הכסף בחודש הבא?"