מחקר: מחוסנים לקורונה לא רק נדבקים פחות, אלא גם מדביקים פחות

מנתונים שנאספו בביה"ח שיבא עולה כי הסיכוי של מחוסנים להדביק יורד מיד אחרי קבלת המנה הראשונה. עוד עולה מהממצאים כי החיסון של פייזר יעיל ב-83% במניעת תחלואה א-סימפטומטית מדבקת

חיסון קורונה
חיסון קורונה | צילום: רויטרס

ממחקר חדש שפורסם היום (שלישי) עולה כי מחוסנים נגד הקורונה לא רק שנדבקים פחות, אלא גם מדביקים פחות - כך לפי נתונים שנאספו בבית החולים שיבא, במסגרת המחקר שנערך בשיתוף אוניברסיטת הארוורד. עוד נמצא במסגרת הניסוי כי הסיכוי של מחוסנים להדביק אחרים יורד מיד עם קבלת מנת החיסון הראשונה.

מהממצאים עולה כי העומס הנגיפי, כלומר הערך המספרי של נגיף הקורונה בנפח נתון של נוזלים, הוא נמוך יותר באופן מובהק בקרב אנשים מחוסנים שחלו לעומת לא מחוסנים שחלו. "ככל שהעומס הנגיפי נמוך יותר, כך היכולת להדביק קטנה יותר", הסבירה פרופ' גילי רגב-יוחאי, מנהלת היחידה למניעה ובקרת זיהומים וממובילות המחקר.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

שיקלי נגד בנט: "מבורבר בניווט, עוד לא מאוחר לחשב מסלול מחדש"

חמש מערכות בחירות ו-1,830 חנינות: כהונת הנשיא ריבלין במספרים

בנט על ההפסד במליאה: מי שהצביע נגד החוק – פגע בביטחון המדינה

מממצאי מחקר נוספים עולה כי בקרב מחוסנים בשתי מנות החיסון, יעילותו עומדת על כ-90%, ממצא אשר חיזק מחקרים קודמים בנושא ובהתאם לדיווחים של ענקית התרופות פייזר. כמו כן, המחקר מצא כי יעילות החיסון במניעת מקרים א-סימפטומטיים מדבקים עומד על 83%.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

אמש הודיע משרד הבריאות כי לאחר שניטר את יעילות החיסון מאז 6 ביוני, עולה כי יעילותו ירדה במהלך החודש האחרון ל-64 אחוזים במניעת הדבקה ומחלה עם תסמינים - זאת במקביל להתפשטות הזן ההודי בישראל.

עם נמסר ממשרד הבריאות כי יעילות החיסון במניעת אשפוזים ותחלואה קשה מנגיף הקורונה עומדת על 93%. בשל הירידה ביעילות החיסון מפני הדבקה, משרד הבריאות קרא גם למחוסנים שחשים בתסמינים להגיע ולהיבדק.