בנט על ההפסד במליאה: מי שהצביע נגד החוק - פגע בביטחון המדינה

לאחר שחוק האזרחות נפל, רה"מ תקף בחריפות את יו"ר האופוזיציה ואת חבר מפלגתו: "כל מי שהצביע נגד - מביבי, דרך טיבי, ועד שיקלי, בחר בפוליטיקה קטנה". הליכוד: "שיא החוצפה של בנט"

זמן צפייה: 03:31

ראש הממשלה נפתלי בנט הגיב היום (שלישי) לתוצאות ההצבעה על חוק האזרחות שלא עבר הבוקר בכנסת. "כל מי שהצביע נגד חוק האזרחות, מביבי, דרך טיבי, ועד שיקלי, בחר בפוליטיקה קטנה על פני טובת אזרחי ישראל, והם עוד יצטרכו הרבה זמן לתת לציבור דין וחשבון על מעשיהם", אמר.

עוד הוסיף כי "מגיע לאזרחי ישראל ממשלה שאכפת לה מהאזרחים ושלא עוסקת כל היום בעצמה. האופוזיציה פגעה הלילה פגיעה ישירה בביטחון המדינה, בכוונת תחילה. מתוך מרירות ותסכול, הם פגעו בטובת המדינה. בסוף, לילות לבנים בכנסת ותרגילים פוליטיים קטנים לא עוזרים למי שרוצה להקים עסק, לעשות קניות למשפחה ולסיים את החודש בשלום".

ממפלגת הליכוד מסרו בתגובה: "שיא החוצפה של בנט. הוא העדיף לנהל משא ומתן עם השמאל הקיצוני ועם האנטי ציונים ורק שלא לדבר עם הליכוד ומפלגות הימין. במקום לדון בפתרון הפשוט שהצענו, להאריך את צו השעה בחודשיים-שלושה ואחריהם להצביע על חוק יסוד הגירה, הוא בחר להתעלם מאיתנו. הליכוד דורש מהממשלה להעביר מיד את חוק יסוד ההגירה".

כאמור, הבוקר נפלה ההצעת החוק כאשר 59 תמכו בה ו-59 התנגדו. בעקבות הסכם פשרה עם רע"ם, שני חברי המפלגה, יו"ר הסיעה מנסור עבאס ו-וואליד טאהא, הצביעו בעד החוק וכן כל חברי מרצ. עמיחי שיקלי ממפלגת ימינה הצביע נגד. משמעות אי הארכת החוק היא שפלסטינים חסרי מעמד שנכנסים לשטח ישראל במסגרת איחוד משפחות יכולים להגיש בקשות להסדיר את מעמדם ולקבלת אזרחות ישראלית.

נפתלי בנט וגדעון בדיון במליאה על חוק האזרחות
נפתלי בנט וגדעון בדיון במליאה על חוק האזרחות | צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

תגובות רבות התקבלו בעקבות הפלת החוק . בליכוד, בציונות הדתית וגם ברשימה המשותפת ברכו על התוצאות ואילו בקואליציה תקפו בחזרה. בליכוד כתבו כי "עסקה מושחתת שנתפרה בחשכת הלילה בין בנט לפיד ושקד לבין רע"ם ומרצ התרסקה הודות למאבק נחוש שניהלה האופוזיציה בראשות נתניהו". יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה הוסיף: "ותודה לכל סיעות האופוזיציה על ההתגייסות להפלת החוק הגזעני והמפלה".

גם מהקואליציה הגיעו תגובות רבות. שרת הפנים איילת שקד כתבה בטוויטר כי "מי שלא ראה את הצהלות של חברי הליכוד והציונות הדתית עם עופר כסיף וסמי אבו שחאדה לא ראה טירוף כזה מימיו". וחבר הכנסת צבי האוזר מסיעת תקווה חדשה כתב: "היום הליכוד היה מצביע גם נגד חוק השבות כדי להביך את הקואליציה. מכה קלה לקואליציה, מכה קשה למדינה".

שיקלי, שעד לרגע האחרון ניהל משא ומתן לגבי הצבעתו, כתב "הלילה קיבלנו הוכחה לבעייתיות של ממשלה שאין בה רוב ציוני מובהק. כזו שמתחילה את הלילה עם הארכת חוק לשנה - ומסיימת אותו עם הארכה לחצי שנה, שמתחילה עם 1,500 היתרים ומסיימת עם למעלה מ-3,000".

חברי הרשימה לאחר ההצבעה על חוק האזרחות בכנסת
חברי הרשימה לאחר ההצבעה על חוק האזרחות בכנסת | צילום: עמוד הטוויטר הרשמי של איימן עודה