חצי מיליון חיסונים של חברת פייזר ינתחו ביום ראשון בנתב"ג

אחרי שמשרד הבריאות ביטל את ההנחייה לשמור מראש מנה שנייה למתחסנים בהסתמך על ההסכם עם פייזר, בתחילת השבוע הבא יגיע משלוח נוסף של חברת התרופות, שהודיעה כי החיסון יעיל נגד המוטציות

משלוח חיסוני הקורונה הראשון מורד מהמטוס
משלוח חיסוני הקורונה של פייזר מורד מהמטוס | צילום: רויטרס

חצי מיליון חיסונים של חברת התרופות "פייזר" ינתחו ביום ראשון בנתב"ג, בשעה 8.30 בבוקר - כך נודע הערב (רביעי) לחברות השילוח, זאת שעות בודדות לאחר שהחברה הצהירה כי החיסון שפיתחה יעיל גם נגד המוטציה הבריטית.

נכון להערב, 2,261,843 ישראלים התחסנו נגד הקורונה, כאשר 540,406 מהם כבר קיבלו את מנת החיסון השנייה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

המאבק בנגיף ובשסע החברתי: כך ייראו ימי ביידן הראשונים כנשיא

טראמפ נפרד: "מאחל לממשל החדש הצלחה, אנחנו עוד נחזור"

פייזר הודיעה: החיסון שלנו יעיל נגד המוטציה הבריטית

חיסון הקורונה של ענקית התרופות פייזר
חיסון הקורונה של ענקית התרופות פייזר | צילום: רויטרס

כאמור, מוקדם יותר היום הצהירה פייזר כי החיסון שפיתחה יעיל בסבירות גבוהה נגד המוטציה הבריטית. במסמך שפרסמו החוקרים, שטרם עבר בדיקת עמיתים, נכתב כי בהסתמך על הבדיקות שבוצעו - לא נמצא הבדל ביולוגי מובהק ביכולת הנטרול, בין נגיף הקורונה לווריאנט החדש. עם זאת, החברה הזהירה כי מאחר שהנגיף ממשיך להתפתח באופן מתמיד, יש להמשיך ולעקוב אחר השינויים, כדי להמשיך ולשמר את ההגנה שמעניקים החיסונים.

בהמשך לכך, אתמול פורסם בחדשות 13 כי משרד הבריאות שינה את מדיניות החיסונים והודיע לקופות החולים שכעת ניתן להשתמש במלאי המנה השנייה גם עבור מתחסנים חדשים. עד כה, המדיניות הייתה שיש לשמור את המנה השנייה מראש לאותם מתחסנים של המנה הראשונה. כעת, כאמור, לא יהיה צורך בשריון מוקדם. ההנחיה משתנה בעקבות ההסכם עם "פייזר", במסגרתו בכל שבוע יגיעו ארצה משלוחים נוספים של חיסונים, כך שקופות החולים יוכלו להשתמש במלאים שכבר נמצאים בישראל - ולהסתמך על המשלוחים העתידיים עבור המנה השנייה.