טראמפ נפרד: "מאחל לממשל החדש הצלחה, אנחנו עוד נחזור"

הנשיא היוצא המריא מהבית הלבן עם רעייתו במסוק לבסיס אנדרוז בפלורידה, שם, בניגוד למקובל, נאם בפעם האחרונה בטקס פרידה: "לממשל החדש יש את היסודות להצליח"

זמן צפייה: 12:52

נשיא ארצות הברית היוצא דונלד טראמפ עזב היום (רביעי) בפעם האחרונה את הבית הלבן - שעות ספורות לפני טקס ההשבעה של הנשיא הנבחר ג'ו ביידן. טראמפ המריא לבסיס חיל האוויר אנדרוז במרילנד, שם נערך לו טקס פרידה - שבו לא השתתפו כמה מהבכירים בממשלו. בתום הטקס המריא טראמפ בפעם האחרונה במטוס הנשיאותי לביתו שבפלורידה.

בבסיס חיל האוויר התקיימו מטחי כבוד לנשיא היוצא, והוא נשא דברים. לדבריו, "היו לנו הישגים יוצאי דופן. העברנו רפורמה במיסים, אני מקווה שהם לא יעלו לכם את המיסים. אבל אם כן, אמרתי לכם שזה יקרה. ביצענו נס רפואי עם החיסונים נגד הקורונה - היה אמור לקחת שנים לפתח אותו. יש עדיין משימות לבצע".

טראמפ עוזב את הבית הלבן
טראמפ עוזב את הבית הלבן | צילום: רויטרס

דונלד טראמפ עוזב את הבית הלבן
דונלד טראמפ עוזב את הבית הלבן | צילום: רויטרס

"אנחנו המדינה הנפלא ביותר בעולם עם הכלכלה הטובה ביותר בעולם", אמר הנשיא היוצא. "עבדנו קשה, השארנו הכול על השולחן. אני לא אומר לעצמי 'אילו עבדנו יותר קשה', כי עבדנו הכי קשה שאפשר. תמיד אלחם בשבילכם. אני חושב שהממשל החדש יצליח, כי יש להם את היסודות לעשות זאת. תודה לכם, אנחנו נחזור בצורה כזו או אחרת".

ברקע קריאות "USA" של תומכי טראמפ שהגיעו לטקס, הנשיא היוצא הוסיף כי "אתם אנשים מדהימים, זו מדינה נפלאה, וזה עם נהדר. זה הכבוד הגדול ביותר שהיה לי להיות הנשיא שלכם. אני אעקוב ואקשיב אחר העתיד של המדינה הזו, שמעולם לא נראה מבטיח כל כך".

דונלד טראמפ ורעייתו מלאניה עוזבים את הבית הלבן
דונלד טראמפ ורעייתו מלאניה עוזבים את הבית הלבן | צילום: רויטרס

דונלד טראמפ ורעייתו מלאניה עוזבים את הבית הלבן
דונלד טראמפ ורעייתו מלאניה עוזבים את הבית הלבן | צילום: רויטרס

בתוך כך, עיתון ה"וול סטריט ג'ורנל דיווח הלילה כי טראמפ שוחח בימים האחרונים עם מקורביו בנוגע לאפשרות של הקמת מפלגה חדשה. בנוסף, טראמפ שוחח על כך עם מקרוביו בשבוע שעבר ואמר כי ברצונו לקרוא למפגלה בשם "מפלגת הפטריוטים". בבית הלבן סירבו להתייחס לדיווח.

המטוס של טראמפ בבסיס חיל האוויר
המטוס של טראמפ בבסיס חיל האוויר | צילום: רויטרס

משפחתו של דונלד טראמפ בטקס הפרידה בבית הלבן
משפחתו של דונלד טראמפ בטקס הפרידה בבית הלבן | צילום: רויטרס

טקס הפרידה מדונלד טראמפ
טקס הפרידה מדונלד טראמפ | צילום: רויטרס

דונלד ומלניה טראמפ
דונלד ומלניה טראמפ | צילום: רויטרס