פרופ' לוי: שוקלים לפתוח את החיסונים לכולם כבר ממחר

נוכחים בפגישה עם פרופ' לוי טענו כי ייתכן שכבר מחר לא תהיה הגבלת גיל על קבלת החיסון, אולם טרם הוחלט סופית • משרד הבריאות שוקל: בדיקת קורונה בכניסה לארץ גם עבור מחוסני המנה השנייה

זמן צפייה: 02:58

"אנחנו שוקלים לפתוח את החיסונים לכולם כבר ממחר" - כך אמר הערב (שלישי) מנכ"ל משרד הבריאות הפרופסור חזי לוי, בפגישה שקיים עם נציגי קופות החולים. לדברי גורמים שנכחו בישיבה, טרם התקבלה החלטה סופית בנושא, אולם אכן מסתמן שכבר ממחר תבוטל הגבלת הגיל על קבלת החיסון נגד הקורונה.

בתוך כך, במשרד הבריאות שוקלים לחייב בדיקות קורונה גם את מחוסני המנה השנייה עם שובם לארץ, זאת בניסיון למנוע כניסות מוטציות נוספות לשטח ישראל.  מדובר, אם כן, גם בישראלים שכבר זכאים לתעודת מתחסן או לתו ירוק - שכן מאז שקיבלו את מנת החיסון השנייה, עבר שבוע.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

רה"מ: "היעד – לחסן כ-90% מגילאי ה-50 פלוס בשבועיים"

הפרקליטות לאביעד משה: דוחים את כל ההצעות שלך להסדר טיעון

ליברמן הציג את הרשימה לכנסת: "לא נשב עם ש"ס ויהדות התורה"

חיסון קורונה
חיסון קורונה | צילום: רויטרס

יש לציין כי גם מי שקיבל כבר שתי מנות חיסון עדיין יכול להידבק בנגיף ולהדביק אחרים, זאת למרות שבזכות החיסון רוב הסיכויים שהוא לא יפתח מחלה. ההנחה הרווחת כעת במשרד הבריאות היא שהמוטציות הן לא נחלה של מדינה אחת אלא שהן התפשטו כבר בכל מדינות העולם.

בתוך כך, בימים האחרונים נשמעה ביקורת נגד משרד הבריאות על עיכוב במתן תמריצים למתחסנים - מה שהיה צפוי להיות משמעותי בעיקר לאוכלוסיה הצעירה, שבימים האחרונים נראה כי יש אוכלוסייה זו נענית פחות לבוא ולהתחסן.

מנכ''ל משרד הבריאות המיועד פרופ' חזי לוי
מנכ''ל משרד הבריאות המיועד פרופ' חזי לוי | צילום: דוברות בית חולים ברזילי

מוקדם יותר הבוקר עדכן משרד הבריאות כי אתמול אובחנו 8,261 נדבקים חדשים בקורונה, לאחר שבוצעו כ-93 אלף בדיקות, מתוכן 9.2% היו חיוביות. בכך, עלה מניין הנדבקים מפרוץ המגפה ל-655,001, מהם כ-71 אלף עדיין נשאים של הנגיף.

עוד עלה מהנתונים כי 1,094 מהחולים במצב קשה, מצבם של 386 מהם מוגדר קריטי, ובהם 316 מונשמים. מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה טיפס ל-4,816. במקביל, מבצע החיסונים נמשך, כאשר עד כה חוסנו כשלושה מיליון ישראלים במנה הראשונה, וכ-1.8 מיליון איש קיבלו גם את המנה השנייה, ובכך חוסנו באופן מלא נגד הנגיף.