המבצע מתרחב: מהשבוע הבא - חיסונים לבני 45 ומעלה

כחודש לאחר שהחלו החיסונים, ואחרי שכשני מיליון ישראלים כבר התחסנו - במשרד הבריאות מרחיבים את מבצע "חוזרים לחיים", והחליטו להוריד את גיל המתחסנים בחמש שנים נוספות

זמן צפייה: 01:45

משרד הבריאות הודיע היום (שישי) על הרחבת מבצע "חוזרים לחיים", כך שהחל מהשבוע הבא גם בני ה-45 ומעלה יוכלו להתחסן. לשם כך, יש לקבוע תור מראש בקופות החולים. כזכור, מבצע החיסונים החל לפני כארבעה שבועות. עד כה, 1,992,806 ישראלים קיבלו את המנה הראשונה של החיסון, כאשר 169,707 מתוכם כבר קיבלו את המנה השנייה.

בישיבה שנערכה מוקדם יותר הבוקר במשרד הבריאות, הוצג נתון לפיו 40% מבני ה-50 ומעלה כבר התחסנו עד היום, בין היתר בשל עודפים בקופות ומשלל סיבות אחרות. בנוסף, רוב אוכלוסיית בני ה-60 ומעלה כבר חוסנה, ומי שלא הגיע עד כה להתחסן - כנראה פשוט לא מעוניין בכך.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אחרי שנגנבה: הכלבה ששלמה וישינסקי קיבל עקב נפילת בנו אותרה

סקר: 70% חשו תופעות לוואי לאחר קבלת החיסון השני מפני קורונה

כחודש לאחר שירו על כוח מג"ב: שני מחבלים נעצרו בג'נין • תיעוד

הקורונה בישראל
הקורונה בישראל | צילום: רויטרס

במהלך הישיבה נאמר כי ככל שמורידים את גיל המתחסנים - כך נרשמת פחות הסתערות, זאת משום שלצעירים יש פחות דחיפות להתחסן. כעת, ההערכה היא שאחרי שיינתן תיעדוף לבני ה-40 פלוס, החיסון ייפתח לכולם.

במקביל, היום החל מבצע חיסון סוהרי שב"ס, ועד כה חוסנו כ-80% מכלל סגל הסוהרים. כ-2,000 סוהרים נוספים ישלימו את החיסון. גונדר קטי פרי, נציבת בתי הסוהר, ביקרה במהלך היום במוקדי החיסונים: "נעשו מאמצים כבירים להקצאת מנות חיסון לטובת כלל הסוהרים ואני מודה לכולם על המאמץ", אמרה. "סגל הסוהרים ואני בראשם, נממש את האחריות האישית שיש לכל אחד ואחת מאיתנו כלובשי מדים כלפי הציבור כולו וכלפי הכלואים שאנו מופקדים על משמורתם".

בתוך כך, בשעה זו חולת קורונה כבת 30 הנמצאת בשבוע ה-31 להריונה נלחמת על חייה בבית החולים בילינסון. במהלך הלילה חלה החמרה במצבה, והיא הונשמה והורדמה. בשלב זה, מצבה מוגדר קשה מאוד ולא יציב, ובהמשך יחליט צוות הרופאים אם ליילדה.

אנשי מד''א במתחם ''היבדק וסע'' בירושלים לבדיקות קורונה
קורונה | צילום: מד''א

אמש פורסם כי בשל ההאטה במניין המתחסנים כפי שנחשפה השבוע בחדשות 13, במשרד הבריאות נערכים לכמה שינויים בסדר המתחסנים, ומתכוונים לפתוח בשבוע הבא את אופציית החיסונים גם עבור בני 40 פלוס, נשים שעוברות טיפולי פוריות וגם עבור תלמידי תיכון הלומדים בכיתות י"א-י"ב.

בניגוד לשבועות הראשונים של המבצע, שבהם נרשמו כ-100 אלף מתחסנים ביום, אתמול, למשל, מספר המחוסנים עומד על כ-80 אלף, כאשר כ-50 אלף מהם הינם מטופלים שבאו לקבל את מנת החיסון השנייה ורק כ-30 אלף הם מתחסנים במנה הראשונה.