בניגוד להצהרות: רק 100 אלף קיבלו השבוע את מנת החיסון הראשונה

משרד הבריאות אומנם הבטיח לחסן כ-200 אלף ישראלים ביום, אך לחדשות 13 נודע כי ב-4 הימים האחרונים מספרם הכולל לא עמד בציפיות. בכירים בקופות החולים: לא מספקים לנו חיסונים • פרסום ראשון

זמן צפייה: 02:28

האטה ממשית בקצב החיסונים: מתחילת השבוע רק כ-100 אלף בני אדם בישראל התחסנו נגד הקורונה במנה הראשונה - כך פורסם הערב (רביעי) בחדשות 13. מהנתונים שהגיעו לידינו עולה כי בקופת החולים כללית נרשמו כ-60 אלף מחוסנים חדשים, במכבי - כ-32 אלף, בלאומית - כ-9,000 ואילו בקופת החולים מאוחדת חוסנו השבוע כ-8,000 בני אדם.

נזכיר, כי לא פעם הצהירו במשרד הבריאות שבקרוב קצב המתחסנים יעלה ל-200 אלף ביום, ואף נטען כי אין בעיית תקצוב של חיסונים. ובניגוד להצהרות, בכירים בקופות החולים הפנו אצבע מאשימה כלפי משרד הבריאות, וסיפרו כי אחת הסיבות להאטה בקצב היא הכמות הפחותה באופן משמעותי של החיסונים, אותם מספק המשרד לקופות.

עוד אמרו הבכירים במשרד כי בשל עניינים לוגיסטיים, לא ניתן לשחזר את המספרים שנרשמו בימים הראשונים של המבצע שבהם התחסנו מאות אלפים, שכן כעת יש לחסן גם את אלה שאמורים לקבל את המנה השנייה - וגם מתחסנים חדשים, שלהם זו תהיה הפעם הראשונה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו ביקר בנצרת: עימותים בין מפגינים לשוטרים – 19 נעצרו

מתכנת צבר 240 מיליון דולר בביטקוין – ושכח את הסיסמה

ארבעה מקרים נוספים של המוטציה הדרום אפריקנית התגלו בישראל

חיסון קורונה
חיסון קורונה | צילום: רויטרס

בריאיון לחדשות 13, הסבירה ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ד"ר שרון אלרעי פרייס את הסיבה לירידה בקצב ההתחסנות, והבהירה כי לא מדובר בפחות היענות של הציבור. "ההיענות מדהימה, זה פשוט השילוב של להתחיל לתת מנה שנייה עם מנה ראשונה ולעשות את התיאומים. אני בטוחה שמחר נראה קפיצה לכ-150 אלף מחוסנים בשתי המנות יחד, ביום".

אלרעי פרייס נמנעה מלקבוע תאריך מדויק שבו נצא מהסגר, וציינה כי רק בתחילת השבוע הבא משרד הבריאות יבחן את מדדי התחלואה ומקדם ההדבקה - ויחליט. "אנחנו רואים שיפור במקדם וזה משמח", אמרה, "יש גם איזושהי בלימה במספר החולים הקשים והקריטיים, וגם יכול להיות שלחיסונים יהיה אפקט. אף אחד לא ירצה להמשיך את הסגר מעבר לנדרש".

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-1301212058' autoplay='0' credit='' desc='ריאיון עם ד"ר שרון אלרעי פרייס' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/q_auto,f_auto/v1610565639/5ruw-d_ucsmnu.png' kid='1_l64mr4yd' kid='1_l64mr4yd' duration='256'']

בתוך כך, כבר בתחילת השבוע הבא צפויים להגיע חצי מיליון חיסונים מתוצרת חברת התרופות "פייזר", זאת כשבוע לאחר שכבר התקבל בארץ משלוח של אותה החברה. המטוס ימריא מבלגיה, והוא עתיד לנחות בלילה שבין מוצאי שבת ליום ראשון בשדה התעופה בן גוריון.