סקר: 70% חשו תופעות לוואי לאחר קבלת החיסון השני מפני קורונה

600 הראשונים שהתחסנו במנה השנייה נשאלו על תסמינים. 45% מהמדווחים על תופעות לוואי העידו כי חשו חולשה, לחמישית מהם עלה החום ואחד מכל עשרה מתוכם הרגיש בחילות וסחרחורות

זמן צפייה: 00:38

70% מהמתחסנים שקיבלו את המנה השנייה של החיסון נגד הקורונה דיווחו על תסמינים שחוו ב-72 שעות שלאחר הזריקה – כך עולה היום (שישי) מסקר שנערך בקופת החולים מכבי בקרב כ-600 המתחסנים הראשונים.

עוד עולה מהנתונים כי בנוגע ל-45% מהישראלים שדיווחו על תסמינים, מדובר על תחושה של חולשה, 20% מהם דיווחו על חום ואחד מכל עשרה מחווי התסמינים – חש בחילות וסחרחורות. 84% מהנשאלים בסקר דיווחו על כאב מקומי במקום ההזרקה.

בסקר מקיף בהרבה על תופעות לוואי לאחר החיסון הראשון, עולה כי 24% מתוך 72 אלף הנשאלים דיווחו על תסמינים לאחר החיסון, מהם 7% על כאבי שרירים ו-6.5% על כאבי ראש. כ-70% מהם דיווחו על כאב מקומי במקום ההזרקה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בשל תקלת מחשוב: שב"כ איכן ניידים של 140 אלף איש – ללא ידיעתם

בפעם הרביעית ברציפות: יותר מ-9,000 נדבקים ביממה

משרד הבריאות בוחן: חיסונים לבני 40 ומעלה – כבר מהשבוע הבא

חיסון קורונה
חיסון קורונה | צילום: רויטרס

ראש אגף מידע ובריאות דיגיטלית במכבי, ד"ר ענת עקה זהר, התייחסה לממצאים ואמרה: "התופעות אמנם לא נעימות אך הן חולפות בתוך כ-24-48 שעות והן כאין וכאפס לעומת לחלות בקורונה ולסבול מסיבוכים רפואיים. לפי המחקרים, מי שהתחסן במנה השנייה יפתח בתוך כשבוע נוגדנים שיגנו עליו ביעילות של 95% ובכך הוא יהיה חסין כמעט לחלוטין מנגיף הקורונה".

גם מנכ"ל הקופה רן סער הגיב לתוצאות, ומסר: " גם אם יום-יומיים מרגישים לא טוב התופעות חולפות בזריזות והמתחסנים יהיו מוגנים במהרה מפני המחלה. אנו רואים שציבור המתחסנים מקפיד מאוד על הגעה בזמן לקבלת המנה השנייה ומברכים על כך. זו הדרך למגר את המגפה ולפי קצב ההתחסנות המדהים שאנו רואים, ישראל ללא ספק נמצאת בדרך הנכונה לנצח את הקורונה".

חיסון קורונה
חיסון קורונה | צילום: רויטרס

אמש פורסם כי בשל ההאטה במניין המתחסנים כפי שנחשפה השבוע בחדשות 13, במשרד הבריאות נערכים לכמה שינויים בסדר המתחסנים, ומתכוונים לפתוח כבר בשבוע הבא את אופציית החיסונים גם עבור בני 40 פלוס, נשים שעוברות טיפולי פוריות וגם עבור תלמידי תיכון הלומדים בכיתות י"א-י"ב.

בניגוד לשבועות הראשונים של מבצע "לתת כתף", שבהם נרשמו כ-100 אלף מתחסנים ביום, אתמול, למשל, מספר המחוסנים עומד על כ-80 אלף, כאשר כ-50 אלף מהם הינם מטופלים שבאו לקבל את מנת החיסון השנייה ורק כ-30 אלף הם מתחסנים במנה הראשונה.