מסעדות, בתי כנסת ומקומות עבודה: סכנת ההדבקה בחללים סגורים

לנוכח העלייה המחודשת בשיעור המאובחנים, נשאלת השאלה איפה נדבקים ואיך. התשובה הגורפת למדי היא מקומות סגורים, בשל הנתזים הזעירים שיוצאים מהפה שלנו - ונותרים מרחפים באוויר במשך זמן מה

זמן צפייה: 01:20

לנוכח העלייה המחודשת במספר חולי קורונה, נשאלת השאלה איפה נדבקים ואיך. התשובה, הגורפת למדי, היא חללים סגורים.

זה קורה בעיקר במקומות כמו מסעדות, בתי כנסת, מקומות עבודה, אפילו שיעורי כושר גופני למיניהם. הנתזים הזעירים שיוצאים מהפה שלנו כאשר אנחנו מדברים נותרים מרחפים באוויר זמן מה, עד כדי כך שביפן הממשלה המליצה בשלב מסוים להימנע משיחות פנים אל פנים.

עוד בחדשות 13:

מנכ"ל משרד הבריאות: "לא חושב שצריך סגר – אך הנגיף לא נעלם"

הגברת האכיפה וחיזוק מערך הבדיקות: מחר יתכנס קבינט הקורונה

רה"מ: אם לא נקפיד על ההנחיות – נביא על עצמנו את השבת הסגרים

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

במוקד שירות טלפוני בקוריאה הדרומית בדקו את ההדבקה וגילו שלא רק שהיא הייתה בקומה אחת - אלא בצד אחד מסוים של הבניין. כאן נכנסים מזגנים לתמונה: הנגיף אוהב אוויר קר ויבש.

בסין, 126 בני אדם נסעו בשני אוטובוסים לטקס, 50 דקות לכל כיוון. באחד האוטובוסים נוסעת פיתחה תסמינים למחרת הנסיעה, מ-67 הנוסעים באוטובוס 23 אובחנו חולים, באוטובוס השני – לא היו נדבקים.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

יש גם נקודות רבות של אור: לדוגמה,  צמד ספרים ממדינת מיזורי שבארה"ב שעטו מסכות היו חולי קורונה עם תסמינים, אבל לא הדביקו איש ממ-147 הלקוחות שסיפרו. המסקנה היא שבניגוד למה שרובנו עושים-  ההליכה ברחוב במסכה הרבה פחות חשובה  מהמשך עטייתה במשרד ובכל חלל סגור אחר.