מנכ"ל משרד הבריאות: "לא חושב שצריך סגר - אך הנגיף לא נעלם"

חזי לוי הביע דאגה מהעלייה במספר הנדבקים, והדגיש את החשיבות בשמירת ההנחיות. לדבריו, "הנדבקים החדשים מפוזרים ביותר מ-50 יישובים - ההתפשטות היא קהילתית, דבר המקשה על קטיעת ההדבקה"

זמן צפייה: 01:42

מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי נשא היום (ראשון) דברים ברקע העלייה בתחלואה, והביע דאגה ממספר הנדבקים העולה. לוי הצהיר: "אני לא חושב שצריך סגר - אבל המחלה לא נעלמה. אנחנו יכולים לפעול במשנה זהירות, המסכה והתנהגות נכונה אלו הדברים שישמרו אותנו מהסגר".

"בתחלואה הנוכחית אנחנו רואים יותר חולים צעירים, מאשר ראינו בחודשים מארס-מאי", הסביר לוי את השינוי בדפוס התחלואה. "שנית, הנדבקים מפוזרים היום ביותר מ-50 יישובים - מה שצלמד אותנו על התפשטות קהילתית רחבה. אם בחודשים הקודמים הסיבות היו שבים מחו"ל, הרי שכרגע זה לא קיים והתחלואה היא קהילתית - דבר שמציב אתגר גדול על קטיעת שרשרת ההדבקה והתחקירים האפידמילוגיים".

מנכ''ל משרד הבריאות חזי לוי
מנכ''ל משרד הבריאות חזי לוי | צילום: חדשות 13

לוי אמר כי "מדיניות מיגור התחלואה והורדת מספר החולים החדשים מכילה מספר דברים. הדבר הראשון – הסברה. היא חשובה מאוד לאוכלוסייה, ואנחנו משתדלים לעשות את זה ככל שניתן. הדבר השני – מסכה, שמירת מרחק והיגיינה. אין תחליף לזה. כמובן גם הגברת האכיפה. הדבר החשוב הבא הוא ביצוע בדיקות על פי מדיניות מקצועית ברורה וקטיעת שרשרות ההדבקה. אני קורא לכל מי שחש בסימפטומים – לכו להידבק, אל תקלו ראש בזה".

"אנחנו מקיימים הרבה התייעצויות עם מומחים ונמשיך לעשות זאת", סיכם. "אני דוגל בכך שנבחן מודלים נוספים ונראה אם צריך להתאים באופן דינמי את ההתמודדות".

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי מספר הנדבקים עלה ל-20,743 - מהם 4,743 חולים פעילים. 40 מהנדבקים במצב קשה, ו-28 מונשמים. מספר מקרי המוות עומד על 306.

רישום תוצאות בדיקת קורונה
רישום תוצאות בדיקת קורונה | צילום: Shutterstock

מוקדם יותר היום התייחס ראש הממשלה לעלייה במספר הנדבקים בנגיף הקורונה, והזהיר כי עלולה להיות החמרה בהגבלות: "אם לא נשנה באופן מיידי את התנהגותנו בעניין חבישת המסכות ושמירה על מרחק, אנחנו נביא על עצמנו, בניגוד לרצוננו, את השבת הסגרים. אף אחד מאיתנו אינו רוצה בזה. ולכן, אני מבקש מאזרחי ישראל לחבוש מסכות ולשמור על המרחק".

עוד הוסיף ראש הממשלה כי "הבוקר ביקשתי לכנס ישיבה של כל המנכ"לים של המשרדים הרלוונטיים, גם של השלטון המקומי, עם ראש המל"ל ועם מומחים שונים שנתנו את ההערכות שלהם. הם נתנו לי תחזיות שונות של גופים שונים, והתחזיות הללו כולן קשות. אנחנו חייבים לשטח את העקומה עכשיו".

לדברי נתניהו, "אנחנו עושים כל מאמץ להגיע לחיסון - אבל עד אז אין לנו ברירה, אין אלטרנטיבה, אלא לשמור על מדיניות אחראית, מושכלת, כדי שנוכל להמשיך לפתוח את הכלכלה שלנו וכדי שנוכל להמשיך ולנהל את החיים שלנו באופן סביר בשגרת הקורונה".