רה"מ: אם לא נקפיד על ההנחיות - נביא על עצמנו את השבת הסגרים

נתניהו הודיע בישיבת הממשלה כי יכנס ישיבה דחופה בעקבות העלייה במספר הנדבקים בקורונה, והזהיר כי עלולה להיות החמרה בהגבלות. "כל התחזיות קשות - חייבים לשטח את העקומה"

זמן צפייה: 02:40

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) בישיבת הממשלה לעלייה במספר הנדבקים בנגיף הקורונה, והזהיר כי עלולה להיות החמרה בהגבלות: "אם לא נשנה באופן מיידי את התנהגותנו בעניין חבישת המסכות ושמירה על מרחק, אנחנו נביא על עצמנו, בניגוד לרצוננו, את השבת הסגרים. אף אחד מאיתנו אינו רוצה בזה. ולכן, אני מבקש מאזרחי ישראל לחבוש מסכות ולשמור על המרחק".

עוד הוסיף ראש הממשלה כי "הבוקר ביקשתי לכנס ישיבה של כל המנכ"לים של המשרדים הרלוונטיים, גם של השלטון המקומי, עם ראש המל"ל ועם מומחים שונים שנתנו את ההערכות שלהם. הם נתנו לי תחזיות שונות של גופים שונים, והתחזיות הללו כולן קשות. אנחנו חייבים לשטח את העקומה עכשיו".

לדברי נתניהו, "אנחנו עושים כל מאמץ להגיע לחיסון - אבל עד אז אין לנו ברירה, אין אלטרנטיבה, אלא לשמור על מדיניות אחראית, מושכלת, כדי שנוכל להמשיך לפתוח את הכלכלה שלנו וכדי שנוכל להמשיך ולנהל את החיים שלנו באופן סביר בשגרת הקורונה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ארגון התעופה הבין-לאומי: עיכוב הטיסות מסכן 95 אלף משרות בארץ

התפרצות הקורונה: ת"א ובני ברק עם מניין הנדבקים השבועי הגבוה

בולטון: קושנר מנע מנתניהו לבקש מטראמפ שלא לפגוש את זריף

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

במקביל, הממשלה אישרה חבילת סיוע בסך כ-52 מיליון שקלים לעיר טבריה. משרד הפנים יקצה לעיריית טבריה 20 מיליון שקלים במסגרת החלטת הממשלה, שאותה הובילו ראש הממשלה, שר הפנים אריה דרעי ושר התיירות אסף זמיר. משרד הפנים יעביר לעירייה 15 מיליון שקלים לטובת פיתוח התיירות בעיר, שיופנו לקיום אירועי רבי משתתפים חד פעמיים, לשיווקם ולהקמת יחידת תיירות. כמו כן, יועבר על ידי המשרד מענק חד פעמי בסך חמישה מיליון שקלים לצורך מימון פעולות לשיפור פני העיר.

מוקדם יותר היום הזהיר ארגון התעופה הבין-לאומי (יאט"א) הזהיר כי עיכוב פתיחת השמיים יעמיד בסכנה 95 אלף משרות בישראל. כמו כן, הארגון  קרא לממשלת ישראל לבטל את חובת הבידוד לחוזרים מחו"ל. זאת, על רקע נתוני הארגון, לפיהם מספר הנוסעים כבר נחתך ב-13 מיליון כתוצאה מהתפשטות מגפת הקוורנה, והכנסות חברות התעופה ירדו ב-3.2 מיליארד דולרים. לפי הארגון, ההשפעה על כלכלת ישראל נמדדת ב-8.3 מיליארד דולרים.

במקביל, משרד הבריאות עדכן כי מאמש אובחנו 53 נדבקים חדשים בקורונה ומניין החולים הפעילים עומד כעת על 4,716 מתוכם 43 במצב קשה, ובהם 28 מונשמים, ו-52 במצב בינוני. מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה עומד על 305. עד כה החלימו מהמחלה כ-15 אלף ישראלים. כמו כן, אתמול בוצעו 6,021.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

לפני כן עדכן המשרד כי מניין הנדבקים בתל אביב, בבני ברק ובירושלים היה הגובה ביותר בשבוע שעבר, כאשר בהן לקו בנגיף 148, 143 ו-126 ישראלים בהתאמה. גם בבת ים, ערערה בנגב ובאר שבע נרשמו חולים רבים עם 63, 70 ו-49 בהתאמה. כמו כן, אתמול בוצעו 5,897 בדיקות. בנוסף, בנתניה נדבקו בשבוע שעבר 39 בני אדם, בהרצליה 60, בטבריה 31, בבית שמש 60 ובחיפה 47.