עלה ל-29 מספר התיירים מקוריאה הדרומית שנדבקו בנגיף הקורונה

מקרי הדבקה ראשונים בבחריין ובאפגניסטן • מספר הנדבקים בקוריאה הדרומית ממשיך לעלות • בקוריאה הצפונית מכניסים אזרחים זרים להסגר • 150 בני אדם מתו בסין ביממה האחרונה

זמן צפייה: 00:59

נגיף הקורונה: משרד הבריאות בקוריאה הדרומית הודיע הבוקר (שני) כי עלה ל-29 מספר התיירים הצליינים הדרום קוריאנים שביקרו בישראל בשבוע שעבר, והתגלו כנשאים של נגיף הקורונה. הרשויות המקומיות הזהירו כי קיים חשש שהצליינים יידבקו בזיהומים שונים, זאת משום שהם ביקרו במקומות הומי אדם. עד כה נמצא כי לפחות 170 אנשים באו במגע או היו בקרבה כזו או אחרת עימם.

כבר בסוף השבוע נודע כי 11 מבין 39 חברי הקבוצה אובחנו כנגועים בווירוס ואילו השאר הועברו לבידוד. בקוריאה הדרומית מצפים לשובה של קבוצה נוספת שביקרה בישראל בשבוע שעבר - גם הם יוכנסו לבידוד על מנת לנסות למנוע את התפשטות הנגיף. טרם התברר היכן נדבקו הצליינים בווירוס - בישראל או בקוריאה הדרומית. עד עתה דווח על 763 מקרים של הידבקות בנגיף בקוריאה הדרומית - מתוכם שבעה מקרי מוות.

לכתבות נוספות בנושא >> 

פרסום ראשון: חולה ישראלי נוסף בקורונה במרכז הרפואי שיבא

לאחר מחאת התושבים: הדרום-קוריאנים לא יועברו למתקן בהר גילה

בהלת הקורונה באיטליה: "יש מודעות גבוהה לנגיף – וגם חרדה רבה"

נוסעים בנתב''ג עם מסיכות בעקבות וירוס הקורונה
נוסעים בנתב''ג עם מסיכות בעקבות וירוס הקורונה | צילום: רויטרס

בתוך כך, הווירוס ממשיך להתפשט, כאשר ביממה האחרונה התגלו בבחריין ובאפגניסטן מקרים ראשונים של הידבקות. במקביל, בקוריאה הצפונית הוכנסו לבידוד 380 בני אדם - רובם דיפלומטים שאינם תושבי המדינה.

ועדת הבריאות הלאומית בסין דיווחה כי על 150 מתים - מספר הנספים הגבוה ביותר ב-11 הימים האחרונים. זאת, נוסף ל-409 מקרים חדשים של הדבקה בנגיף. מניין הנדבקים בסין מתחילת ההתפרצות עומד כעת על 77,150.

אתמול נודע כי בבדיקה שנערכה במעבדה המרכזית של משרד הבריאות נמצא שנוסע ישראלי נוסף שחזר מהספינה "פרינסס דיימונד" ביפן אובחן כנושא את הנגיף. החולה הועבר לבידוד והשגחה, וככל הנראה הוא לא נדבק בישראל.

כזכור, בשבת נודע כי תשעה תיירים שהגיעו מקוריאה הדרומית לישראל אובחנו עם שובם מהביקור כחולים בנגיף הקורונה. משרד הבריאות הנחה את מי שהגיע עימם במגע להיכנס לבידוד בית של 14 ימים - בהם גם תלמישים ומורים מבתי ספר בבאר שבע, בעפולה ובקריית חיים.