9 דרום-קוריאנים שנדבקו בקורונה שבו מביקור בן שבוע בישראל

משרד הבריאות עדכן כי כל מי שבא במגע עם קבוצת התיירים, שהגיעו כחלק מטיול של הכנסייה הקתולית וחזרו למדינתם לפי כשבוע, חייב להיכנס לבידוד בית בן 14 יום • הלו"ז והמקומות שבהם ביקרו

זמן צפייה: 13:00

משרד הבריאות הודיע היום (שבת) כי לפי עדכון מקוריאה הדרומית, תשעה תיירים שהגיעו לישראל כחלק מטיול מאורגן של 77 בני אדם, אובחנו עם שובם מהביקור כחולים בנגיף הקורונה. משרד הבריאות הנחה את מי שהגיע עמם במגע להיכנס לבידוד בית של 14 ימים.

לוח הזמנים והמקומות שבהם ביקרו התיירים

8.2 – לאחר השעה 20:00 מלון מגדל דוד בנתניה ומלון גלרי.

9.2 – קיסריה, מלון גבריאל בנצרת, כנסיית הבשורה, כנסיית המשפחה הקדושה, מלון עין גב.

10.2 – מלון עין גב, מסעדת טנורין, כנסית הבכורה של פטרוס הקדוש, כנסיית הלחם והדגים.

11.2 – מלון דיוויד ים המלח.

12.2 – מצדה. פארק תמנע. מלון לאונרדו נגב בבאר שבע.

13.2 – הפארק הלאומי בבאר שבע, מערת המכפלה בחברון. מלון גרנד קורט בירושלים.

14.2 – הר הזיתים בירושלים – בית פגי, כנסיית העלייה, כנסיית פאטר נוסטר, כנסיית דומינוס פלוויט, כנסית גת שמנים. הר ציון – חדר הסעודה האחרונה, קבר מרים, כנסיית - gallicantu

15.2 – מסעדת ג'רוזלם גולד. עין כרם ירושלים - כנסית ג'ון הקדוש, כנסית הביקור, כנסיית אן הקדושה, ברכת הצאן (בתסדה), כנסיית הקבר הקדוש, כנסיית anastasis.

וואדיה אבו אל-נאסר, דובר הוותיקן בישראל, מסר בתגובה: "אנחנו מנסים לברר אם מישהו מהכנסיות המקומיות היה עמם בקשר. צר לנו לשמוע שזה קרה מיד אחרי ביקורם בארץ. כולי תקווה שהם לא נדבקו בארץ. אני מאחל החלמה ומקווה ומתפלל שהחבר'ה שלנו פה לא נדבקו מהווירוס הבעייתי הזה".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-part-2002221234' autoplay='0' credit='' desc='דובר הוותיקן בישראל על מקרי ההדבקה' kid='1_rtawst1h' duration='35'']

הכומר של כנסיית הבשורה בנצרת, האב מרוואן ח'ורי, מסר לחדשות 13: "אנחנו לא יודעים דבר על הקבוצה הזו ולא מעודכנים בכלום, מה שכן יודעים זה שהקבוצה הגיעה עם מדריך לכנסייה, אבל אנחנו בודקים וחוקרים את הביקור והאם היה להם מגע עם הצוות".

רשות הטבע והגנים מסרה בעקבות הידיעה על ביקור הדרום-קוריאנים: "הבוקר התקבל דיווח ממשרד הבריאות אודות קבוצת תיירים מקוריאה שביקרה בארץ וחזרה לארצה עם סממנים של מחלת הקורונה. מסלול הביקור שלהם נוטר ונמצא כי ביקרו בשלושה אתרי רשות הטבע והגנים תל באר שבע, מצדה וקיסריה. ניתנו הנחיות לעובדי האתרים שהיו איתם במגע בהתאם להנחיית משרד הבריאות. רשות הטבע והגנים נמצאת בקשר רציף עם משרד הבריאות".

ממלון עין גב, שהצליינים שהו בו במהלך ביקורם, נמסר: "בהמשך להודעת משרד הבריאות על מספר צליינים, מקבוצה קוריאנית, ששהתה גם בעין גב ובעשרות אתרים, שמורות טבע ומלונות בישראל, שהראו סממני מחלת הקורונה ולמרות ששהו בעין גב כבר לפני כשבועיים, לשני לילות בלבד וחדרי הנופש תמיד מנוקים בקפידה יתרה מאוד- איננו מקלים ראש, ועורכים ליתר ביטחון בדיקה עם סוכני הנסיעות בקוריאה ובישראל לגבי המקרה, כמו כן העברנו הנחיות לצוות וידענו את גורמי הבריאות בקיבוץ ובאזור. מבדיקה שערכנו כעת, אין מי מהצוות שגילה תסמינים מדאיגים".

ביממה האחרונה חל זינוק מדאיג בהיקף נדבקי הנגיף בקוריאה הדרומית. במדינה הודיעו כי מספרם הוכפל, ועומד כעת על 433. מרכז בקרת ומניעת מחלות במדינה דיווח כי 142 מקרים חדשים התגלו הבוקר, ועוד 87 אחר הצהריים. זאת, נוסף ל-204 מקרי הדבקה ביום שישי. רוב מקרי ההדבקה הם ככל הנראה כתוצאה מאישה בת 61 שלקחה חלק בטקס דתי בכנסייה בעיר טגו.

גבר סיני כבן 70 במחוז חוביי שנדבק בנגיף הקורונה לא הראה תסמינים למחלה ב-27 הימים הראשונים להדבקה – כך דיווחו הבוקר הרשויות המקומיות. המשמעות היא שתקופת הדגירה של הנגיף עולה בהרבה על 14 הימים שעליהם היה ידוע עד כה, מה שעלול להקשות על המאמצים למגר את המגיפה.

במקביל, דווח על מת ראשון מהנגיף באיטליה בעיר פדובה, שבצפון המדינה. האב בן ה-78, בעלים של חברת בנייה, היה אחד מ-18 מקרי ההדבקה במדינה.

צוותי מד''א נערכים להגעת חולי הקורונה
צוותי מד''א נערכים להגעת חולי הקורונה | צילום: דוברות מד''א

כמו כן, איראן הודיעה על נדבק נוסף, הפעם של פוליטיקאי, מורטזה רחמזאדה, העומד בראש מחוז 13 בטהראן.

אחת מנוסעות "ספינת הקורונה" שהגיעה לישראל נדבקה

פרופ' ארנון אפק, המשנה למנהל המרכז הרפואי שיבא בתל השומר, התייחס אתמול להידבקותה בנגיף של אחת מ-11 הישראלים מ"ספינת הקורונה". אפק אמר כי "אנחנו לא יכולים לדעת בבירור אם נשאית הנגיף העבירה אותו לאחד הנוסעים הישראלים ששהו איתה במטוס. אנחנו בטוחים שאם נמצא עוד נשאים נוכל לטפל בהם במקום נפרד משאר האנשים".

אפק התייחס לאופן שבו קלט בית החולים את הנוסעים מהספינה שעוגנת ביפן: "הישראלים נמצאים במתקן שהכנו בשיבא, מחוץ למתחם בית החולים, במקום מרוחק. זאת, על מנת שלא לפגוע בפעילות השוטפת. הקמנו מקום שמבודד את כולם, שומר על בריאות הציבור ובכל זאת מאפשר לקבל אותם בישראל. באזור המגורים גם ייעדנו צוות שיטפל בישראלים שחזרו מיפן".

פרופ' ארנון אפק, המשנה למנהל המרכז הרפואי שיבא בתל השומר
פרופ' ארנון אפק, המשנה למנהל המרכז הרפואי שיבא בתל השומר | צילום: חדשות 13

אפק אמר כי "המדינה שלנו צריכה לקבל את אזרחיה בכל מקום ולהביא אותם לכאן, תוך שמירה על בריאות הציבור וזה בדיוק מה שעשינו. היום עם הטכנולוגיות של מדינת ישראל ושל המרכז הרפואי שיבא אנחנו יכולים לטפל בבטחה בחולים".

בתוך כך, שגריר ישראל בסין, צביקה חפץ, התייחס לתחושות של עובדי הציבור הישראלים השוהים בסין: "משרד החוץ החליט החלטה נכונה שנייצג את המדינה כאן. אנו צריכים להיות בקשר עם הישראלים ולעזור להם, גם בתקופה הלא קלה הזאת".

צבי חפץ, שגריר ישראל בסין
צבי חפץ, שגריר ישראל בסין | צילום: חדשות 13

חפץ אמר כי "התחושה בסין היא שהדברים די תחת שליטה. זה לא אומר שאנחנו רואים את הסוף של המגפה. היועצים הרפואיים טוענים שזה ייקח זמן מה".