פרסום ראשון: חולה ישראלי נוסף בקורונה במרכז הרפואי שיבא

מביה"ח נמסר כי בבדיקה שנערכה במעבדה המרכזית של משרד הבריאות נמצא כי נוסע נוסף מ"ספינת הקורונה" נדבק בנגיף וכי ההדבקה לא התרחשה בישראל • צפו: מאחורי הקלעים של הבידוד המחמיר בשיבא

זמן צפייה: 00:48

משרד הבריאות והמרכז הרפואי שיבא בתל השומר הודיעו הערב (ראשון) כי בבדיקה שנערכה במעבדה המרכזית של משרד הבריאות נמצא כי נוסע ישראלי נוסף שחזר מהספינה "פרינסס דיימונד" ביפן אובחן כנושא את הנגיף. המעבדה ממשיכה לאשש את ממצאי הבדיקה. עוד נמסר כי החולה בבידוד והשגחה, וכי לא מדובר בהדבקה שהתרחשה בישראל.

בתוך כך, בתיעוד שפורסם היום ניתן לראות פקחים של משרד הבריאות שהגיעו לאכוף את הבידוד של אחד החשודים בהידבקות. הם הותקפו בקללות מצד אדם ששהה בתאילנד והונחה להישאר בבידוד בביתו.

לכתבות נוספות בנושא הקורונה:

בעקבות נגיף הקורונה: מרתון ת"א – בהשתתפות רצים ישראלים בלבד

בהלת הקורונה באיטליה: "יש מודעות גבוהה לנגיף – וגם חרדה רבה"

רשמית: משרד החוץ פרסם אזהרת מסע ליפן, תאילנד וקוריאה הדרומית

מאחורי הקלעים של הבידוד המחמיר בשיבא: 

ביאנה שניידר, אחות במחלקה הנוירוכירורגית שבמרכז הרפואי שיבא, היא אחת מתשעה אחים, אחיות ורופא שנבחרו לצוות שיטפל ב-11 הישראלים שחזרו מאוניית הקורונה שביפן. היא תיעדה את הרגעים בהם קלטו במתחם הבידוד את הנוסעים מספינת "פרינסס דיאמונד".

ב-04:30 לפנות בוקר ביום שישי הגיע רגע האמת בו הגיעו הישראלים לבית החולים לאחר שנחתו בנתב"ג. שעות לאחר מכן התברר שנגיף הקורונה נמצא ממש קרוב. בדיקה של אחת הנוסעות נמצאה חיובית. לאחר האבחון אמרה שניידר כי "צפינו שיכול לקרות מצב כזה. היא מרגישה טוב, אין לה שום בעיות ואנחנו נעביר אותה עכשיו לאגף הסמוך של החיוביים".

האחיות רוקדות עם החולים המצויים בבידוד באמצעות מצלמות מחשב
האחיות רוקדות עם החולים המצויים בבידוד באמצעות מצלמות מחשב | צילום: חדשות 13

בתוך כך, היום הנחה משרד הבריאות את עיריית תל אביב-יפו שלא לאפשר השתתפות של רצים בין-לאומיים במרתון סמסונג תל אביב, הצפוי להתקיים ביום שישי הקרוב. זאת, בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. המשרד התיר לעירייה לקיים את המרתון כמתוכנן עבור כ-40 אלף רצים ישראליים הרשומים למקצים השונים.

מתוך כלל הרצים הרשומים, כ-3,000 הם בעלי אזרחות זרה. בשבוע האחרון ביטלו את השתתפותם קרוב ל-1,000 רצים ממדינות אסיה שעליהן חלות כבר מגבלות נסיעה, וכעת החליט משרד הבריאות שלא לאפשר את השתתפותם של שאר הרצים הבין-לאומיים. גורמי ההפקה של המרתון ייצרו קשר עם הנרשמים בחו"ל כדי ליידע אותם בדבר החלטת משרד הבריאות וכספם יוחזר להם במלואו.
ההודעה מגיעה כמה שעות לאחר שמשרד החוץ פרסם אזהרת מסע ליפן, תאילנד ולקוריאה הדרומית, בשל התפרצות נגיף הקורונה. במשרד ממליצים להימנע מנסיעות לא הכרחיות לשלוש המדינות. אזרחים ישראלים שישובו מהמדינות, או כאלו ששהו בהן ב-14 הימים הקודמים לחזרתם לארץ, יחויבו בבידוד למשך שבועיים.