קבינט הקורונה אישר: נתב"ג ייסגר לכניסת זרים, מחוסנים יחוייבו בבידוד

ההגבלות עליהן החליטו שרי הקבינט ייכנסו לתוקף בלילה שבין ראשון לשני, ויכללו בין היתר חזרת איכוני השב"כ לצורך מעקב, הידוק התו הירוק ואיסור טיסה ל-50 מדינות במרכז ודרום אפריקה

זמן צפייה: 02:26

שרי קבינט הקורונה הצביעו אמש (שבת) בעד שורת הגבלות שייכנסו לתוקפן בלילה שבין ראשון לשני, זאת כחלק מהמאבק בזן הקורונה "אומיקרון" החדש. בין ההצעות אותן אישרו חברי הקבינט: איסור כניסת זרים לישראל מכלל מדינות העולם אלא באישור חרגים, איסור טיסה ל-50 יעדים במרכז ובדרום יבשת אפריקה, וחזרת השימוש באיכוני שב"כ לצורך מעקב אחר מאומתים בזן ה"אומיקרון".

כמו כן, ישראלים המוגדרים מחוסנים או מחלימים על פי נהלי משרד הבריאות, יצטרכו לבצע בדיקת PCR עם הנחיתה בישראל, שלאחריה ייכנסו לבידוד ביתי. לאחר ביצוע בדיקת PCR ביום השלישי של הבידוד, יוכלו הנוסעים לצאת ממנו בתנאי והתוצאה שלילית.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

תיעוד: המטופל נפטר – בני משפחתו הכו את אנשי הצוות הרפואי

למי שייך ה"סטיק"? בצה"ל דורשים בחזרה את מוט ההיגוי שהוצע למכירה פומבית

רוסיה נגד נטפליקס: "מפיצה תכנים להט"בים בניגוד לחוק"

מתחם בדיקות, נתב''ג
מתחם הבדיקות בנתב''ג | צילום: חדשות 13

מנגד, ישראלים לא מחוסנים יבצעו בדיקת PCR עם הנחיתה בישראל, ולאחריה ייכנסו לבידוד ביתי. ביצוע בדיקת PCR שנייה ביום השביעי של הבידוד שתוצאתה שלילית תאפשר שחרור מהבידוד. מי שלא יבצעו את הבדיקה הנוספת ביום השביעי, יידרשו להשלים בידוד מלא של 10 ימים.

ישראלים שישובו ממדינות שהוגדרו כאדומות, יצטרכו לבצע בדיקת PCR עם הנחיתה בישראל, שלאחריה יועברו לבידוד במלונית קורונה עד לקבלת תשובה. לאחר קבלת תשובה שלילית, הנוסעים ששבו יועברו להמשך בידוד ביתי, וביום השביעי יבצעו בדיקת PCR נוספת שאם תוצאתה שלילית, הם ישוחררו מבידוד.

קורונה, נתב''ג
הגבלות קורונה בנתב''ג | צילום: רויטרס

במקביל, חברי הקבינט החליטו גם על החמרת ההקלה שניתנה בעניין קיום אירועים קטנים ללא תו ירוק בחללים סגורים, כאשר כעת לא יוכלו להשתתף מעל 50 בני אדם בהתכנסות, במקום 100 כפי שהיה נהוג כיום. בנוסף, מופעים ופעילויות בחג החנוכה נותרו ללא שינוי, בהתאם למתווה שאושר בשבוע שעבר, תוך הקפדה על כללי התו הירוק ואכיפה מוגברת.

בתוך כך, שלושה שרים הצביעו נגד המתווה שהוצע על ידי ראש הממשלה נפתלי בנט ומשרד הבריאות, ביניהם שרת הכלכלה אורנה ברביבאי ושר המשפטים גדעון סער, שטען כי "ההגבלות על התיירות פוגעות בכלכלה", והוסיף: "ההגבלות על מחוסנים חוזרים פוגעות במאמץ ההתחסנות. חלק מהמומחים פה נוקטים עמדה הרבה יותר מתונה, ולכן בין השאר אני סבור שלא צריך לאשר פה את ההגבלות האלו".

גדעון סער
גדעון סער | צילום: חדשות 13

גם שרת החינוך יפעת שאשא ביטון התנגדה למתווה המוצע, ואמרה כי הוא "יוצא במסר כפול שעוקף חיסונים, כאשר מצד שני המדינה מעודדת אנשים להתחסן". בתגובה, השיב לה מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש: "בכל מקרה חיסון זה חומת הגנה". בהמשך אמרה שרת הפנים איילת שקד: "אם לא היינו יודעים שהוריאנט כבר בארץ - אז היינו צריכים לסגור את כל השמיים".

שרת החדשנות והטכנולגיה, אורית פרקש הכהן, אמרה במהלך הדיון כי "יש לקח מהממשלה הקודמת שאסור להתאהב בסגירת השמיים. בזמנו ועדת חריגים נגררה למקומות בעייתים. צריכים לעשות את זה לזמן קצר. ההחלטה בזמנו לפטור מחוסנים מבידוד לחו"ל היוותה תמריץ אדיר. ההחלטה לחזור לזה יכולה לחתור תחת התמריץ הזה".

ראש השב"כ רונן בר, שההשתתף בדיון, התייחס לאיכוני שב"כ עבור נשאי הזן החדש ואמר כי האיכונים ייפסקו ברגע שהתפרצות תיהיה רחבה, כאשר יהיה מידע שהווריאנט החדש לא עמיד בפני החיסון, וכשתינתן קודם קדימות לחקירות האפדימיולוגיות של פיקוד העורף, ורק אם הם לא יסתדרו אז יופעלו האיכונים.