למי שייך ה"סטיק"? בצה"ל דורשים בחזרה את מוט ההיגוי שהוצע למכירה פומבית

לאחר הפרסום על המוט שנטען כי היה שייך למטוס שהשתתף בתקיפת הכור בעיראק, בית המשפט הוציא צו מניעה נגד מכירתו, לבקשת משרד הביטחון, בטענה שהוא שייך למטוס אחר וכי מדובר ברכוש צבאי

זמן צפייה: 01:25

בית המשפט המחוזי מרכז הוציא צו מניעה זמני נגד מכירתו של פריט הנחזה להיות מוט היגוי (סטיק), אשר נטען כי נלקח ממטוס 129 שהשתתף ב"מבצע אופרה" לתקיפת הכור בעיראק. הצו ניתן בהתאם לבקשה שהגישו משרד הביטחון וצה"ל, במסגרתה התבקש בית המשפט להורות על מסירת הסטיק לצורך בדיקתו לצה"ל.

בשבוע האחרון פורסם כי הסטיק מוצג למכירה פומבית על ידי "פנטגון - בית מכירות פומביות" ו"גראז' סייל קולקשיין". בבקשה נטען כי מדובר ברכוש צבאי השייך למדינה, אשר יצא ממנה בדרך לא חוקית לכאורה, והמדינה עומדת על זכותה הקניינית לקבל חזרה לידיה את הסטיק.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ד"ר אלרעי פרייס: "זיהינו סיכון – אנחנו מגיבים מהר ובשלב מוקדם"

מחאות אלימות באיראן: הרוגה בעימותים בין המשטרה למפגינים

בלאק פריידי: הישראלים ביזבזו מעל 700 מיליון ש"ח ב-6 שעות

בעקבות הפרסום ערכו גורמי המקצוע בצה"ל בדיקה לגבי הסטיק, וממנה עלה כי הוא הותקן בשנת 2004 על מטוס מס' 114, ולא על המטוס שהשתתף ב"מבצע אופרה", ופורק בשנת 2013. על מנת לאמת את הנתונים דרשה המדינה לקבל לידיה את הסטיק אשר יועבר לבחינה של גורמי המקצוע.

באופן שאינו ידוע הגיע הסטיק לידי גורם פרטי, ובשלב זה זהותו לא ידועה למדינה. עוד צוין בבקשה כי אין ולא קיימת הוראת דין המאפשרת העברת חלקי מטוסים מרשות הצבא לידי אדם פרטי, ולכן חל איסור, הן במישור הפלילי והן במישור האזרחי, לפגוע בזכויות אלה.