רוסיה נגד נטפליקס: "מפיצה תכנים להט"בים בניגוד לחוק"

ענקית הסטרימינג עומדת בפני קנס והשעיה זמנית של שירותיה במדינה, במקרה שבו יימצא כי הפרה את החוק נגד "תעמולה הומוסקסואלית". גורמים בחברה מסרו: "לא מצאנו תוכן כזה"

נטפליקס, טלוויזיה
נטפליקס | צילום: shutterstock

פוטין פותח חזית נגד נטפליקס: גורמים ברוסיה הודיעו כי הם חוקרים את נטפליקס בגין הפרת חוק, בנושא "תעמולה הומוסקסואלית" והפצת תכנים להט"בים במדינה. זאת לאחר שהממונה להגנה על משפחות האשים לאחרונה את החברה בפרסום תכנים להט"בים שדורגו כתואמים לבני 16 ומעלה, על אף שחוקי המדינה אינם מתירים הפצת "יחסי מין שאינם מסורתיים" בקרב בני מתחת לגיל 18.

על פי דיווחים, משרד הפנים ברוסיה בוחן את התלונה, ובמידה ונטפליקס תיחשב כמפירה של החוק - היא צפויה להיקנס בעד מיליון רובל, כלומר מעל ל-13 אלף דולרים. בנוסף לכך, שירותה של החברה עשויים להיות מושעים זמנית במדינה.

בהמשך לכך, גורם בנטפליקס מסר כי החברה לא מצאה שום תוכן להט"בי שהוגדר עבור בני 16+, בבדיקה מוקדמת שנערכה החודש בידי החברה. לצד זאת, מהתקשורת הרוסית נמסר כי גורמים רשמיים עשויים לאסור על שירותי סטרימינג מלקיים גם תוכניות וסרטים שמציגים "מערכות יחסים מיניות שאינן מסורתיות וכן סטיות מיניות" בתכנים שלהם, כדוגמת סדרת הסרטים המפורסמת "50 גוונים של אפור".

על אף טענותיה של רוסיה, בית הדין האירופי לזכויות אדם קבע ב-2017 כי "חוק התעמולה", שנחקק ב-2013 ברוסיה, מפלה את ציבור הלהט"ב במדינה ומפר את כללי האמנה האירופית, לצד הזכות לחופש הביטוי. בהמשך לכך מדינות מערביות רבות, וגם פעילים חברתיים, מתחו ביקורת על הרגולציה בנושא במסגרת המדינה.