נתניהו יקיים הערכת מצב על הנגיף; ד' קוריאה התלוננה לישראל

רה"מ ידון עם בכירי משרד הבריאות בנוגע לצעדים הבאים למניעת ההתפשטות • סיאול הגישה תלונה לאחר שירושלים דחתה כניסת אזרחיה • 12 לוחמי מג"ב שאבטחו את התיירים בחברון ייכנסו לבידוד בית

זמן צפייה: 00:18

ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים היום (ראשון) הערכת מצב מיוחדת בנושא נגיף הקורונה בחמ"ל משרד הבריאות בנוכחות שר הבריאות ליצמן, שרי ממשלה, מנכ"לי משרדים, מנכ"לי בתי חולים וגורמים בכירים נוספים. זאת, בהמשך לדיונים שהתקיימו בימים אחרונים בנושא היערכות והתמודדות עם הנגיף ובשל ההתפתחויות האחרונות.

במקביל, ממשלת קוריאה הדרומית הודיעה כי הגישה תלונה לישראל, בעקבות ההחלטה לאסור על כניסת אזרחיה למדינה. לאחר שישראל דחתה את כניסתם של 130 קוריאנים שנחתו בישראל, משרד החוץ הקוריאני יצר קשר עם ממשלת ישראל וביקש לאפשר את כניסתם, אך סורב.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

כחול לבן ליועמ"ש: חקור פרשת מניות רה"מ בחברה של מיליקובסקי

הערב: תיעוד מיוחד מאוסטרליה אחרי גל השריפות הענק

בעקבות פרויקט חדשות 13: אילנה ראדה קוראת לפתיחת תיק החקירה

סיאול הביעה צער על ההחלטה ודרשה שתקרית כזו לא תקרה שנית. בקוריאה הדרומית דווח כי ישראל הסבירה שהצעד בלתי נמנע, לאור התפשטותו המהירה של הנגיף במדינה, אך הסכימה לשתף פעולה בהמשך. בתוך כך, לאחר שאדם נוסף מת מסיבוך המחלה, נשיא קוריאה הדרומית העלה את הכוננות במדינה לגבוהה ביותר.

12 לוחמי מג"ב שמשרתים בחברון הונחו להיכנס לבידוד לאחר שאיבטחו את קבוצת התיירים הדרום-קוריאנים בביקורם במערת המכפלה. שני חיילים שנשארו בבסיס במהלך השבת יישארו בהפרדה מלאה בחדרם. שאר החיילים שהיו בחופשת בית בסוף השבוע הונחו להישאר בבידוד בביתם עד להודעה חדשה.

90 תלמידי כיתה י' מבית הספר "אורט אלון" בעפולה ייכנסו לבידוד לאחר ששהו בקרבה לחברי המשלחת מקוריאה הדרומית. הלימודים בבית הספר נמשכים כרגיל, עם זאת, רק 50 תלמידים מתוך 500 הגיעו ליום הלימודים.

במהלך הלילה הודיעו הרשויות בסין כי 648 בני אדם נוספים נדבקו בנגיף - בכך עלה מניין הנדבקים הכולל במדינה ל-76,936. מהרשויות נמסר עוד כי ביממה האחרונה מתו 97 בני אדם לאחר שנדבקו בווירוס - מה שהעלה את מניין המתים הכולל בסין ל-2,442 בני אדם. בקוריאה הדרומית נדבקו 123 בני אדם נוספים, ומספר הנדבקים עומד על 556.

בתוך כך, ראש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה הכריז כי תיאסר כניסה ויציאה ממחוז לומברדיה וכן ממחוז וונטו - אזורים שבהם התגלו חולים רבים בנגיף הקורונה - ששניים מתוכם אף מתו. בשני המחוזות לא יתקיימו לימודים, וכל האירועים הציבוריים שתוכננו - נדחו, בהם גם שלושה משחקי כדורגל במסגרת הליגה הראשונה. עד כה חלו במדינה 79 בני אדם - המספר הכי גבוה באירופה. 50,000 איש נמצאים בבידוד, ועשר עיירות נמצאות בהסגר.

רופאים באחד מבתי החולים בסין
רופאים באחד מבתי החולים בסין | צילום: רויטרס

כזכור, אתמול הודיע משרד הבריאות כי לפי עדכון מקוריאה הדרומית, תשעה תיירים שהגיעו לישראל כחלק מטיול מאורגן של 77 בני אדם אובחנו עם שובם מהביקור כחולים בנגיף הקורונה. בעקבות הנחיה של המשרד, לפיה מי שהגיע עמם במגע חייב להיכנס לבידוד בית של 14 ימים - יותר מ-100 תלמידים ומורים מבאר שבע, עפולה וקריית חיים הושמו בבידוד לאחר שגילו כי ביקרו באתרים שבהם נכחו גם חברי המשלחת מקוריאה הדרומית. נכון לכתיבת שורות אלו, אין בקרב התלמידים והמורים תסמינים.

משרד החינוך פתח קו חם לתמיכה בתלמידים ובצוותים החינוכיים בנוגע לנגיף, ומשרד הבריאות הנחה למנות צוות ליווי לבית הספר שיכלול יועצים חינוכיים ופסיכולוגים, צוות בריאות שיכלול את הממונה על תחום הבריאות במשרד, וצוות שידאג להעמיד אמצעים מקוונים כדי לעמוד בקשר עם התלמידים המבודדים בביתם.

רופאים באחד מבתי החולים בסין
רופאים באחד מבתי החולים בסין | צילום: רויטרס

בהערכת מצב במשרד הבריאות שהתקיימה אמש, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן-טוב אמר כי "כל מי שבא במגע עם התיירים לפי המקומות שפורסמו - חייב להיות בבידוד. אם לא ישמעו להוראות - תהיה התרחבות של הנגיף". כמו כן, הוא הוסיף שכל הישראלים ששבו מיפן וקוריאה הדרומים צריכים לשהות בבידוד, וציין: "אנו קוראים לציבור - אם אתם צריכים להיות בבידוד קראו את ההוראות שלנו".

אתמול בשעות הערב נחתה בארץ טיסה של חברת "קוריאן אייר" מסיאול. הנוסעים הזרים שהיו על הטיסה הוחזרו ולא הורשו להיכנס לארץ, ו-12 הנוסעים הישראלים שהיו בטיסה פונו על ידי צוותי מד"א לבידוד ביתי. "הישראלים נמצאים ברשימת המגעים שקיימנו לגביהם חקירה", אמר בר סימן-טוב, "הם יקבלו הודעה על הצורך שלהם בבידוד ומעקב אחרי סימפטומים. אנחנו עדיין בבירור השמות, וכרגע עדיין מבררים את המספרים".

Imspip
הערכת מצב במשרד הבריאות

נציגת משרד הבריאות הוסיפה: "אנחנו נמצאים בתיאום עם משרד החוץ ועם ממשלת דרום קוריאה והנציגות שלהם פה מגבשים את המאמצים והתוכניות על מנת שהם יחזרו לארצם בשלום, בבטחה ובמהירות". לדבריה, הסיכוי להידבק "תלוי במרחק מהאדם המדבק. אנחנו לא יודעים כרגע מי האנשים המדבקים ולא איפה הם ישבו במטוס. אנחנו מתייחסים לכל המטוס כבעל סכנת הידבקות".

בתוך כך, המועצה האזורית אשכול הודיעה כי קבוצת ותיקים במועצה שהתה בתאריך 11.2 במלון דייוויד בים המלח, כשבאותו היום שהתה בו גם הקבוצה הקוריאנית, שחלק מחבריה נדבקו בנגיף. "המלון גדול והסבירות שתושבינו באו במגע הדוק עם הקבוצה הקוריאנית נמוכה. עם זאת, פנינו למשרד הבריאות לקבלת הנחיות", נמסר.

עובדים בשדה התעופה מוגנים בעקבות וירוס הקורונה
עובדים בשדה התעופה מוגנים בעקבות וירוס הקורונה | צילום: רויטרס

המרכז הרפואי יוספטל עדכן כי אדם פונה למיון, ולאחר תשאול נלקחו ממנו הבדיקות המתאימות לבירור הידבקות בווירוס הקורונה. "מצבו אינו דורש אישפוז ולכן יישלח הבייתה וישהה בבידוד. כשיתקבלו תוצאות הבדיקות - יוחלט על המשך טיפול".

במקביל, באתר משרד הבריאות פורסם כי ככל הנראה בקרוב תתבצע סגירת גבולות בפני מי שאינו תושב ישראל. בהנחיית המשרד, פתח מגן דוד אדום מוקד מיוחד לטיפול באנשים החשודים כחולים בקורונה. מרגע פתיחת המוקד, התקבלו כבר מאות פניות של אזרחים. כמו כן, באל על שוקלים לבטל את השקת קו הטיסות הישירות לטוקיו שהיה אמור להיפתח בחודש הבא.

צוותי מד''א נערכים להגעת חולי הקורונה
צוותי מד''א נערכים להגעת חולי הקורונה | צילום: דוברות מד''א