כחול לבן ליועמ"ש: חקור את פרשת מניות רה"מ בחברה של בן דודו

המפלגה פנתה לאביחי מנדלבליט בדרישה שיפתח בחקירה פלילית נגד נתניהו על המניות שהחזיק בחברת הפלדה MMSD השייכת למיליקובסקי. "כבר בשנה שעברה נטען כי הפרקליטות תחקור - אולם זה טרם קרה"

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

מפלגת כחול לבן פנתה אמש (שבת) ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, ודרשה ממנו לפתוח בחקירה בפרשת המניות של ראש הממשלה בנימין נתניהו בחברת הפלדה "MMSD" - השייכת לבן דודו, לנתן מיליקובסקי. חברת הפלדה הייתה ספקית של חברת "טיסנקרופ" הגרמנית, שעומדת בלב תיק 3000, המוכר גם כפרשת הצוללות.

"כבר בשנת 2019 התגלה כי נתניהו החזיק במניות חברה וכי מכר אותן ברווח עצום - בשעה שביצועי החברה אינם מצדיקים רווח", נכתב בפניית כחול לבן למנדלבליט, "עוד התברר כי בניגוד לדין לא העביר ראש הממשלה את מניותיו לנאמנות עיוורת כמתחייב בחוק". לטענת המפלגה, "עצם החזקת המניות בחברה בלא לעמוד בתנאי החוק בהיותו איש ציבור, מתגמד לאור העובדה כי מגילויים שפורסמו בעיתונות - משפחת מליקובסקי החזיקה במניות בחברה שסיפקה שירותים לחברת 'טיסנקרופ' הגרמנית".

בכחול לבן הזכירו כי כבר בשנה שעבר נטען בכלי התקשורת כי בכוונת הפרקליטות לפתוח בחקירה פלילית בעניין, אולם עד עצם היום הזה טרם נודע על קיומה של החקירה, "למרות הריח החריף המדיף מהפרשה ומהתנהלות תקינה המצופה מאיש ציבור".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

איוב קרא מציג מכשיר שינקה את הקורונה מהמים: "אקדם אותו בארץ"

ארדן: "נערכים לאפשרות של שיבוש הבחירות בגלל הקורונה"

מהפכת הביטוח הדיגיטלי שמבטיחה להוזיל במאות שקלים את המחירים

רה''מ נתניהו ובן דוד נתן מיליקובסקי
רה''מ נתניהו ובן דוד נתן מיליקובסקי | צילום: רויטרס

"העובדה שאנו עומדים בפני פתיחת משפטו של ראש הממשלה בשלוש פרשות חמורות אחרות מעלה יותר מתהייה מדוע בחרה פרקליטות המדינה להתעכב עם פתיחת החקירה בעניין", הוסיפו. "בעבר כבר הטווה היועץ את העיקרון כי בכל הנוגע להליכים בהם מעורבים מועמדים לראשות הממשלה ואישי ציבור יש לנקוט בהליכים באופן מיידי - בין היתר מכיוון שיש ליתן לציבור מידע שלם ומלא בטרם הכרעתו. לאור ש עיקרון זה, יש לפתוח בהליכי חקירה עוד בטרם מועד הבחירות הקרוב".

מנגד, ביום חמישי פנתה הליכוד לממלא מקום פרקליט המדינה, דן אלדד, בבקשה להסיר את צו איסור הפרסום על ההקלטות בנוגע לפרשת הרפז. מהמפלגה נמסר: "הציבור צריך לדעת ולשמוע את כל תמלילי שיחות אשכנזי-מנדלבליט על הסתרת מסמך הרפז. אם ח"כ גבי אשכנזי לא חושש מטענות על שיבוש חקירה, מרמה והפרת אמונים שיסכים לחשוף את כל תמלילי השיחות כבר עכשיו".

Israeli Attorney General Avichai Mandelblit Looks On During The Weekly Cabinet Meeting In Jerusalem
היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט | צילום: רויטרס

כזכור, לפני כשנה נחשף בחדשות 13 כי נתניהו החזיק עד לשנת 2010, בשותפות עם מיליקובסקי, מניות בחברה שסיפקה שירותים לחברת "טינסקרופ" הגרמנית, שעומדת במרכז פרשת הצוללות. ב-29 בנובמבר, נתניהו מכר את המניות בסכום של 4,300,873 דולר, שהם 15,814,310 שקלים. תחילה טען נתניהו כי קנה את המניות בהיותו אזרח פרטי, ואילו בהמשך טען כי רכש אותן כשהיה ראש האופוזיציה בשנת 2007.

כמו כן, בשנת 2009 ביקש נתניהו ממילקובסקי הלוואה לתשלום מס על מניות שהחזיק בחברת גרפטק. מילקובסקי, לדברי נתניהו, הלווה לו כ-175 אלף דולר. לטענת נתניהו, הוא החזיר לו את ההלואה בעת שמכר את המניות שבבעלותו, בנובמבר 2010 - כלומר, על מכירת המניות קיבל נתניהו כ-16 מיליון שקלים. 175 אלף דולר מתוך הסכום הזה הוא החזיר לחברה שבבעלותו של מילקובסקי וכך לטענתו הוא החזיר את ההלוואה.