בעקבות פרויקט חדשות 13: אילנה ראדה קוראת לפתיחת תיק החקירה

לאחר שפורסמו בחדשות 13 עדויות חדשות בפרשה, אמה של תאיר ראדה כתבה פוסט בפייסבוק שבו ביקשה ממ"מ פרקליט המדינה לבחון מחדש את התיק: "לאור אין סוף התהיות וחוסר הסבירות העולה ממנו"

זמן צפייה: 14:27

אילנה ראדה, אמה של תאיר ראדה, קראה היום (שבת) למ"מ פרקליט המדינה לפתוח מחדש את תיק חקירת הרצח של בתה. זאת, בעקבות הפרויקט המיוחד שפורסם בחדשות 13.

"עברו כמה ימים מאז פורסמו בערוץ 13 תמונות כתם הדם על הקורה המפרידה בין תא 3 ותא 4 ועדותו האותנטית והחד משמעית של איש מד"א, צביקה נבו", נכתב בפוסט. "התמונות האלה לא הובאו לבית המשפט ויחד עם דבריו הברורים של נבו מתגלה סיפור אחר מזה שפסק הרכב השופטים. תמונות כתם הדם הוסתרו על ידי הפרקליטות עד שנת 2015 (תמונות נוספות עדיין נמצאות במצב דומה..) ורק לאחר מאבק ארוך ובסמוך לשמיעת פסק דין בית המשפט העליון בערעור זדורוב על הרשעתו הגיעו לידי צוות ההגנה.

עוד בחדשות 13:

"ילדים עם סכינים בגרביים": העדות בתיק תאיר ראדה שלא נבדקה

פרשת תאיר ראדה: תיעוד נדיר של תלמידי ביה"ס בימים שלאחר הרצח

תאיר ראדה
תאיר ראדה | צילום: חדשות 13

"צביקה נבו העיד במשטרה ובבית המשפט ואמר שהזירה נסגרה לגמרי, אך בקטע שצולם לפני 12 שנים הוא מוסיף: 'הזירה נסגרה עד שיגיע המז"פ. אף אחד לא נכנס' וחוזר על כך פעם נוספת. איש הצוות השני, הפרמדיק אייל בן משה העיד גם הוא בבית המשפט, אך לא נשאל דבר על סגירת הזירה. כלומר, מדובר על ראיה חדשה לחלוטין ועוד תוספת משמעותית בדבריו של צביקה נבו".

"לכן", המשיכה, "היה מאוד משונה לקרוא את תגובתה של הפרקליטות: 'כל התמונות, שצולמו על ידי המעבדה לזיהוי פלילי עמדו לרשות ההגנה בזמן המשפט יחד עם שאר חומרי החקירה. לפני כמה שנים פנה עורך דינו החדש של זדורוב בבקשה לקבל חומרי חקירה שונים, ובמסגרתם נמסרו לו גם התמונות המדוברות'. הבנתם מה קראתם עכשיו? כל התמונות הועברו לרשות ההגנה, אך אחרי שעורך הדין פנה לפרקליטות נולדו עוד תמונות יש מאין".

רומן זדורוב ותאיר ראדה
רומן זדורוב ותאיר ראדה | צילום: חדשות 13

"ועוד תיקון קטן: התמונות האלה הגיעו לידיהם של הסנגורים הקודמים של זדורוב, עורכי הדין, לייסט והרמלין זמן קצר לפני שמיעת הערעור ולא לידיו של עו"ד הלוי, שקיבל אותן רק כאשר החל לייצג את זדורוב לאחר הרשעתו בבית המשפט העליון. גם המשטרה בתגובתה מסתתרת מאחורי פסיקותיהם של בתי המשפט בערכאותיו השונות ואינה מוכנה "לרדת מהעץ הגבוה" עליו טיפסה".

"השבוע קראתי, שממלא מקום פרקליט המדינה החדש, דן אלדד רק נכנס לתפקידו וכבר הספיק ללמוד את פרשת 'הממד החמישי'. בזריזות שיא החליט, שיש לפתוח בחקירה פלילית. ואני קוראת לו להפגין את יכולת הלימוד המהירה שלו גם בתיק רצח תאיר ולהורות על פתיחה מחודשת של התיק לחקירה לאור אין סוף התהיות וחוסר הסבירות הקיצוני, העולים ממנו".