לראשונה: כתמי דם שהוסתרו בזירת רצח תאיר ראדה - נחשפים

סימני דם שנמצאו בתא אחר ומרוחק מזה שבו בוצע הרצח, וצולמו ע"י מז"פ, סותרים את השחזור שביצע רומן זדורוב חמישה ימים לאחר האירוע. "רוב הסיכויים שהוא לא רצח - והיה צריך לזכות אותו"

זמן צפייה: 14:42

בתיק המוצגים 33212, שהוא למעשה חוברת תמונות שצילם צלם של המעבדה לזיהוי פלילי מתוך זירת הרצח של תאיר ראדה, ניתן למצוא צילומים של כל פרט בזירה. הערב (שלישי), לראשונה, נחשפות בחדשות 13 תמונות מתוך התיק, שבו נראים כתמי דם על קורה בתא שירותים שאינו התא שבו נרצחה תאיר. המשמעות מאחורי הגילוי הוא דרמטי במיוחד - משום שהוא סותר את השחזור של מי שהורשע ברציחתה, רומן זדורוב.

כזכור, חמישה ימים לאחר שנעצר, זדורוב הודה והובא לשחזור בזירת הרצח. זאת, על מנת לתאר בפני החוקרים מה קרה בתא באותן דקות. תא השירותים בזירה נמצא סגור, אך זדורוב לא הצליח לאשר כיצד הדבר קרה. "יצאתי וסגרתי את הדלת או מבחוץ. לא, מבפנים כנראה סגרתי". כשהחוקר ביקש ממנו לוודא כיצד נעל אותה, ענה זדורוב: "רוב הסיכויים שמבפנים. אולי סגרתי מבחוץ. כנראה סגרתי מבפנים. אולי מבחוץ".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

פרשת תאיר ראדה: תיעוד נדיר של תלמידי ביה"ס בימים שלאחר הרצח

זדורוב מתנגד לבקשת הפרקליטות לקבל את התיק הרפואי של א"ק

"370 עמודים עם ראיות חדשות": זדורוב הגיש בקשה למשפט חוזר

רומן זדורוב ותאיר ראדה
רומן זדורוב ותאיר ראדה | צילום: חדשות 13

פרופ' בועז סנג'רו, מהמרכז האקדמי למשפט ולעסקים והמכללה האקדמית ספיר, התייחס לשחזור ואמר: "השחזור במקרה הזה הוא מביש". על פי אותו השחזור, כפי שהוצג גם בבית המשפט, זדורוב נעזר בקורות שבין תא אחת לשתיים בחדר השירותים, ובין שתיים ושלוש כדי לקפוץ. כאמור, בתמונות שהוצגו לראשונה הערב, ניתן לראות כתם דם שלא היה חלק מנתיב המילוט של זדורוב על הקורה שבין תא שלוש לתא ארבע. איך הגיע כתם דם לקורה שבין תא שלוש לארבע? האם הוא נדגם? למי הוא שייך? אין לדעת. הוא לא נבדק ולא נכלל בתיק החקירה.

לפני כשנה נחשף בתוכנית "עובדה" כי מתקן נייר הטואלט מתא שלוש שעליו חומרים החשודים ככתמי דם קוטלג בטעות כמתקן נייר טואלט מהתא שבו היה הרצח, תא שתיים. טיפת דם התגלתה על מתקן נייר טואלט בתא מספר שלוש בעוד הרצח בוצע בתא מספר שתיים הסמוך. חודשיים אחר כך נחשף בחדשות 13 כי הפרקליטות הודתה שטיפות הדם האלה על מתקן נייר הטואלט שבתא שלוש הן של תאיר ראדה. התיעוד שנחשף היום עשוי להשלים את התמונה - הוא מראה שכתם דם היה גם על הקורה שמעל למתקן נייר הטואלט בתא שלוש.

כתמי הדם שנמצאו על קורת תא השירותים שבו נרצחה תאיר ראדה
כתמי הדם שנמצאו על קורת תא השירותים שבו נרצחה תאיר ראדה | צילום: החדשות 13

לסיכום, הוסיף פרופ' סנג'רו: "אני חוזר להרשעה הראשונה במחוזי שלהערכתי, שם שורש הטעות. כבר על סמך מה שהיה שם צריך היה לזכות אותו. מאז מוצאים עוד ועוד סימנים לחפותו. זה ברור שהוא לא צריך היה להיות מורשע. רוב הסיכויים שהוא לא רצח וצריך היה לזכות אותו כבר במקור".

מהפרקליטות נמסר בתגובה: "כל התמונות שצולמו ע"י המעבדה לזיהוי פלילי עמדו לרשות ההגנה בזמן המשפט יחד עם שאר חומרי החקירה. לפני כמה שנים פנה עו"ד החדש של זדורוב בבקשה לקבל חומרי חקירה שונים, ובמסגרתם נמסרו לו גם התמונות המדוברות".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "החקירה המורכבת של רצח תאיר ראדה נוהל במקצועיות וביסודיות בהתאם לנהלים ולממאצים שנאספו בליווי הפרקליטות שהגישה בסיומה כתב אישום. התיק נדון והוכרע בבית המשפט בכמה ערכאות, תוך שטעות ההגנה נדחו".

בתגובה לחשיפה, כתבה חברת הכנסת מישראל ביתנו, יוליה מלינובסקי כי "השתלשלות העניינים שלא יורדת מסדר היום הציבורי כבר 13 שנה, מעלה כל כך הרבה סימני שאלה, והיא מדאיגה מאוד בקשר לעבודת המשטרה והפרקליטות - משהו שם רקוב".

"אי אפשר כבר לעצום עיניים, לאזרחי מדינת ישראל מגיע לישון בשקט בידיעה שרשויות אכיפת החוק מבצעות את עבודתן נאמנה ולא תופרים פה תיקים", המשיכה מלינובסקי. מדהים שראש הממשלה נתניהו מקים קול רעש וצעקה וקורא לחקור את החוקרים כשמדובר בענייניו האישיים, אבל שותק כשמדובר בזכותם של אילנה ראדה, משפחתו של רומן זדורוב ושל כל אזרחי ישראל לדעת מה באמת קרה שם".