"370 עמודים עם ראיות חדשות": זדורוב הגיש בקשה למשפט חוזר

עורך הדין ירום הלוי, המייצג את רוצח תאיר ראדה, הגיש בשמו את הבקשה, וטען כי ברשותו חוות דעת של מומחה מחו"ל לפענוח זירות רצח, שמצא הוכחות נוספות לכך שזדורוב אינו הרוצח

זמן צפייה: 02:23

רומן זדורוב, שהורשע ברצח הילדה תאיר ראדה, הגיש היום (רביעי) בקשה לבית המשפט העליון למשפט חוזר. הבקשה הוגשה באמצעות עורך דינו, ירום הלוי. זאת לאחר שהורשע בעבר פעמיים בביצוע הרצח, ובקשה לדיון שלישי נדחתה בעבר על ידי בית המשפט.

לדברי הלוי, ברשותו 370 עמודים בהם מפורטות ראיות חדשות על הפרשה. הראיות כוללות חוות דעת של מומחה מחו"ל לכתמי דם ופענוח זירות רצח, שקיבל אליו את חומרי התיק וקבע, לטענת הלוי, שבניגוד לשחזור שעשה זדורוב - דלת התא שבו נמצאה תאיר הייתה סגורה בזמן הרצח.

עוד נכתב בבקשה החדשה שהגיש עו"ד הלוי כי לפי המומחה, עקבת הנעליים הקדימה את כתם הדם על האסלה, וכתם הדם התייבש על האסלה תוך שעה, כך שלמעשה ראיה זו סותרת את ההנחה לפיה עקבת הנעל הייתה של איש צוות שהגיע לזירה כשנמצאה תאיר שש שעות לאחר הרצח.

כמו כן, הלוי מנה ראיות שכבר נדונו בתיק, כמו סיפורה של א"ק וניתוח דבריו של ראש אגף החקירות בשב"כ לשעבר, יצחק אילן, שצפה בהודאתו של זדורוב, וטען כי מדובר בהודאת שווא.

עו״ד ירום הלוי מגיש בקשה למשפט חוזר
עו״ד ירום הלוי מגיש בקשה למשפט חוזר

עורך דינו של רומן זדורוב משוכנע שיש בידם מספיק ראיות על מנת לקבל משפט חוזר: "יש ראיות למכביר, שמצדיקות, כל אחת כשלעצמה, וקל וחומר בהצטברן יחדיו - משפט חוזר לרומן.הראיות מעמיד באור פתטי את השחזור של רומן ואת כל ההדגמות שלו. החוקרים כפו עליו, הוא שחזר משהו לא קשור למציאות. יש לי ריאיות שראש צוות החקירה, דוחף את רומן החוצה מהמשרד, ומכניס לו את השחזור המוטה - ורומן בולע את זה". את הדברים אמר בריאיון ב"חדשות" עם יעקוב אילון.

הלוי התייחס גם לא.ק ואמר כי "יש לי המון ראיות שצולבות אותה כרוצחת. הפרקליטות יודעת את כל הראיות ומה הן. א.ח סיפק פרט מוכמן אמיתי, שהחוקרים לא ידעו, והתגלה כאמיתי בבדיקה פורנזית. היא פסיכופטית. היא רוצחת בלי מניע".

[brightcove_iframe video_id='programs-yaakov-eilon-articles-20191023-1724' autoplay='0' credit='' desc='עורך דינו של רומן זדורוב' kid='1_v4squudk' duration='394'']

הלוי פועל מזה תקופה לגבש תשתית להגשת בקשה למשפט חוזר עבור זדורוב. בחודש מארס האחרון, התפרסם בחדשות 13 דוח שהזמין פרקליטו של זדורוב בו נטען כי בניגוד לעמדת התביעה - זדורוב לא חיפש במחשבו האישי תכנים פדופיליים, סרטים אלימים או מידע כיצד להרוג אדם.

כזכור, במהלך משפטו הוצגה על ידי התביעה היסטוריית הגלישה של זדורוב, שכללה סרטי "סנאף" (סרטים המתעדים אלימות ואף רצח), תכנים פדופיליים וכן הוראות כיצד להרוג אדם. בדוח חברת שחזור המידע נטען כי זדורוב לא צפה בסרטי סנאף, אלא חיפש את המילה ברשת במסגרת חיפושיו אחר מוזיקה - לאחר שהמילה הופיעה בקליפ של להקת "פוליס סקס" שבו צפה.

עוד בחדשות 13:

אולגה זדורוב: "בדקו איפה בעלי גלש במקום למצוא את הרוצח"

מבדיקת מחשבו של זדורוב עולה: "לא חיפש סנאף או מאמרים אלימים"

אשתו של זדורוב לקראת הגשת בקשה למשפט חוזר: "אור בקצה המנהרה"

תאיר ראדה
תאיר ראדה | צילום: חדשות 13

את החומרים הפדופיליים שנמצאו על מחשבו של זדורוב, כך מעריכה חברת "טיק טק", הוריד בעליו הקודמים של המחשב, שהגיע אל רומן משומש. "החומרים הפדופיליים הורדו על ידי משתמש בשם 'דומיניק', בשנת 2005, שנה לפני שזדורוב הקים את המשתמש 'רומא', בו השתמש", נטען בדוח.

באשר למאמרים האלימים המסבירים כיצד להרוג, בחברה טוענים כי זדורוב הגיע אליהם בטעות וכלל לא קרא אותם. "זדורוב חיפש את המילה מוטורולה, דגם של טלפון שהיה ברשותו באותה תקופה", נטען בדוח. "המאמר המדובר היה בתוך פורום מסויים, שהמחבר שלו השתמש בכינוי מוטורולה. לאחר דקה וחצי זדורוב יצא משם, ואין סיכוי שקרא את המאמר".

טיפת הדם שהתגלתה בשירותים
טיפת הדם שהתגלתה בשירותים

במכון לרפואה משפטית ובפרקליטות הודו בחודש ינואר שנפלה טעות קריטית בחקירה וטיפה מדמה של תאיר ראדה, שנמצאה בתא שירותים אחר שבו לא בוצע הרצח, קוטלגה באופן שגוי ולכן מעולם לא הובאה בפני בית המשפט. השאלה בנוגע לאותה הראיה עלתה בתוכנית "עובדה".

טיפת הדם התגלתה במתקן נייר טואלט בתא מספר שלוש, בעוד הרצח בוצע בתא מספר שתיים הסמוך. במשך שנים שני מתקני הנייר שמוצבים בתוך התאים הסמוכים קוטלגו ככאלו שהגיעו רק מתא מספר שתיים, ולכן לא נבדקו ולא הובאו לבית המשפט.

הפרקליטות הודתה כי מדובר בטעות ואישרה שטיפת הדם שייכת לתאיר. "מבדיקתנו עולה כי אכן ישנה טעות במסקנה 8 בחוות הדעת שנכתבה במכון (הרפואי המשפטי), שכן תיאור מוצג 35 כאילו מדובר ב'נייר טואלט מהתא השני' הוא טעות", הודו בפרלקיטות. "המכון סבור כי דוקטור פרוינד אכן טעתה בתיאור המוצג. אנחנו מסכימים כי הסבירות למסקנה זו היא גבוהה, אם כי בחלוף 12 שנים, לא ניתן לקבוע זאת בוודאות", הוסיפו.