אולגה זדורוב: "בדקו איפה בעלי גלש במקום למצוא את הרוצח"

אשתו של רוצח תאיר ראדה הגיבה לפרסום הדוח לפיו בעלה לא גלש לאתרים פורנוגרפיים אסורים או חיפש מידע כיצד להרוג אדם: "קראו לו פדופיל, לא ידענו אם לצחוק או לבכות"

רומן זדורוב ותאיר ראדה

אולגה זדורוב, אשתו של רוצח תאיר ראדה, התייחסה היום (ראשון) לדוח שהגיש פרקליטו של רומן הטוען כי בניגוד לעמדת המשטרה והפרקליטות – לא גלש באתרים פדופיליים או חיפש מידע כיצד להרוג אדם. "בדקו איפה בעלי גלש במקום למצוא ראיות ולחפש את הרוצח", אמרה בריאיון ל-"שש עם אמנון לוי". "עשו מבעלי איזו מפלצת. אמרו שהוא פדופיל, לא ידענו אם לצחוק או לבכות - כי הוא בדיוק ההפך. לא בן אדם כזה".

בימים אלו, עורך הדין של זדורוב, ירום הלוי, פועל להגשת בקשה למשפט חוזר. זאת על אף שזדורוב הורשע פעמיים – ובקשה לדיון שלישי נדחתה בעבר על ידי בית המשפט. "מה שמעכב אותנו זה השערות שהבטיחו לנו לבצע בהן בדיקות", הסבירה אולגה. "אנחנו נתקלים בהרבה קשיים להוכיח שהוא חף מפשע. פשוט לא נותנים לנו, וזה מאוד מסובך".

זדורוב התייחסה גם לשאלה מדוע בעלה הודה ואף שחזר את הרצח בו הורשע. "אני לא צריכה לשאול אותו דבר כזה. אני מבינה למה, ידעו בדיוק איך ללחוץ עליו והוא חלש אופי וחסר ביטחון", אמרה. "מאוד כעסתי עליו בהתחלה, אבל כשראיתי את כל החקירות ובאיזה מצב הוא היה – הבנתי. קשה לבן אדם לענות למה הוא הודה. אנחנו עושים דברים בחיים ואחר כך מסתכלים אחורה ושואלים את עצמנו למה. לפעמים הראש לא חושב ולצערי הרב הטעות נעשתה".

רומן זדורוב ותאיר ראדה
רומן זדורוב ותאיר ראדה | צילום: החדשות 13

ביום שישי התפרסם בחדשות 13 דוח חדש שהזמין פרקליטו של זדורוב בו נטען כי בניגוד לעמדת התביעה - זדורוב לא חיפש במחשבו האישי תכנים פדופיליים, סרטים אלימים או מידע כיצד להרוג אדם.

כזכור, במהלך משפטו הוצגה על ידי התביעה היסטוריית הגלישה של זדורוב, שכללה סרטי "סנאף" (סרטים המתעדים אלימות ואף רצח), תכנים פדופיליים וכן הוראות כיצד להרוג אדם. בדוח חברת שחזור המידע נטען כי זדורוב לא צפה בסרטי סנאף, אלא חיפש את המילה ברשת במסגרת חיפושיו אחר מוזיקה - לאחר שהמילה הופיעה בקליפ של להקת "פוליס סקס" שבו צפה.

את החומרים הפדופיליים שנמצאו על מחשבו של זדורוב, כך מעריכה חברת "טיק טק", הוריד בעליו הקודמים של המחשב, שהגיע אל רומן משומש. "החומרים הפדופיליים הורדו על ידי משתמש בשם 'דומיניק', בשנת 2005, שנה לפני שזדורוב הקים את המשתמש 'רומא', בו השתמש", נטען בדוח.

באשר למאמרים האלימים המסבירים כיצד להרוג, בחברה טוענים כי זדורוב הגיע אליהם בטעות וכלל לא קרא אותם. "זדורוב חיפש את המילה מוטורולה, דגם של טלפון שהיה ברשותו באותה תקופה", נטען בדוח. "המאמר המדובר היה בתוך פורום מסויים, שהמחבר שלו השתמש בכינוי מוטורולה. לאחר דקה וחצי זדורוב יצא משם, ואין סיכוי שקרא את המאמר".

טיפת הדם שהתגלתה בשירותים
טיפת הדם שהתגלתה בשירותים

מנכ"ל חברת "טיק טק", יואב זליברשטיין, טען כי "חקירת המחשב הייתה רשלנית באופן חד משמעי. הממצאים היו בידי המשטרה, הראיות הוגשו לבית המשפט. אם מפענחים את הקבצים האלה בצורה נכונה - מגיעים למסקנות האלה באופן חד משמעי".

במכון לרפואה משפטית ובפרקליטות הודו בחודש ינואר שנפלה טעות קריטית בחקירה וטיפה מדמה של תאיר ראדה, שנמצאה בתא שירותים אחר שבו לא בוצע הרצח, קוטלגה באופן שגוי ולכן מעולם לא הובאה בפני בית המשפט. השאלה בנוגע לאותה הראיה עלתה בתוכנית "עובדה".

טיפת הדם התגלתה במתקן נייר טואלט בתא מספר שלוש, בעוד הרצח בוצע בתא מספר שתיים הסמוך. במשך שנים שני מתקני הנייר שמוצבים בתוך התאים הסמוכים קוטלגו ככאלו שהגיעו רק מתא מספר שתיים, ולכן לא נבדקו ולא הובאו לבית המשפט.

הפרקליטות הודתה כי מדובר בטעות ואישרה שטיפת הדם שייכת לתאיר. "מבדיקתנו עולה כי אכן ישנה טעות במסקנה 8 בחוות הדעת שנכתבה במכון (הרפואי המשפטי), שכן תיאור מוצג 35 כאילו מדובר ב'נייר טואלט מהתא השני' הוא טעות", הודו בפרלקיטות. "המכון סבור כי דוקטור פרוינד אכן טעתה בתיאור המוצג. אנחנו מסכימים כי הסבירות למסקנה זו היא גבוהה, אם כי בחלוף 12 שנים, לא ניתן לקבוע זאת בוודאות", הוסיפו.