בכירה בקבינט המומחים של משבר הקורונה: "סגר אינו יעיל"

בשיחה פנימית אמרה בכירה ישראלית בארגון הבריאות העולמי כי הטלת סגר פוגעת באמון הציבור, וטענה כי זהו לא הפתרון הנכון - חרף מספר הנדבקים הגבוה • כ"ץ מגבש תוכנית סיוע לעסקים שייסגרו

זמן צפייה: 04:22

בכירה בקבינט המומחים של משבר הקורונה ביקרה היום (שישי) את הטלת הסגר המתוכננת. הבכירה, ישראלית החברה בארגון הבריאות העולמי, אמרה בשיחה פנימית כי סגר אינו יעיל, פוגע באמון הציבור ולא פותר את הצורך לחיות לצד הנגיף. לדבריה, מספר הנדבקים היומי הגבוה – אינו מה שצריך להניע אותנו להגיע לסגר.

בתוך כך, לקראת הסגר הצפוי, שר האוצר מגבש תוכנית סיוע, שצפויה לכלול מענק למקומות שימשיכו להעסיק יותר מ-80% מהעובדים, ומענקים כספיים מראש לעסקים שייסגרו. ההערכה היא שתקציב רשת הסיוע הכלכלית יגדל בלפחות 30 מיליארד שקלים. באוצר יציגו לממשלה ביום ראשון תחזית קודרת מאוד של משמעויות הסגר לכלכלה.

עוד בחדשות 13:

בכירי המשק וראשי המגזר העסקי קוראים: "לא נוכל לשאת סגר נוסף"

שיא נדבקים שלילי עולמי: 302 אלף בני אדם נדבקו אתמול בקורונה

הקבינט אישר: מתווה 3 שלבים, בשבועיים הראשונים – סגר מלא

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

בתוך כך, ההיערכות לסגר המתוכנן כבר החלה. זהו לרוב השבוע העמוס ביותר בשנה במרכולים, והיום הם התמלאו גם באלה שהצטיידו לקראת הסגר - נוסף להכנות לחגים. "יהיה טירוף", אמר מיכאל לובושיץ, מנכ"ל קבוצת יינות ביתן. "אני חושב שבשבוע הקרוב יהיה הרבה יותר חזק מהטירוף של מארס. אנחנו ערוכים".

המסעדות, בשונה מהמרכולים, ספגו את המכה הקשה ביותר במשבר. דווקא תקופת החגים הייתה אמורה להיות קרש ההצלה של רבות מהן - אבל ההגבלות המתוכנננות עלולות להיות גזר דין מוות עבור חלקן. "זה צו סגירה, אנחנו לא נקום מזה", אמר אדוארד יואב, בעל רשת מסעדות "אחלה". בעלי עסקים ריבם מצידם הזהירו היום כי הם מתכוונים להפר את ההנחיות, כדי להימנע מקריסה.

קניון ביג באשדוד
קניון ביג באשדוד | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום שיגרו בכירים במשק, בהם יו"ר ההסתדרות ויו"ר מרכז השלטון המקומי, מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשרים, וביקשו מהם לחזור בהם מכוונתם לבצע סגר כללי בכל הארץ החל מערב ראש השנה. "ההצעה לסגור שוב את העסקים בישראל מנותקת לחלוטין מההבנה של ההשפעות הכלכליות חסרות התקדים שיצר הסגר הראשון. העסקים על סף תהום - תנו לנו לעבוד, אל תבלמו את היכולת להתאושש מהסגר הראשון".