שיא נדבקים שלילי עולמי: 302 אלף בני אדם נדבקו אתמול בקורונה

מניין הנשאים בעולם ממשיך לזנק - הודו רושמת שיא נדבקים יומי נוסף עם יותר מ-96 אלף מאומתים חדשים, ובארה"ב נצפית דווקא מגמת ירידה עם 38 אלף נדבקים מדי יום • תמונת מצב עולמית

זמן צפייה: 01:07

מגפת הקורונה ממשיכה להכות ברחבי העולם כולו, כאשר אתמול (חמישי) אובחנו 302 אלף בני אדם חיוביים לנגיף הקורונה - מספר שיא מאז פרוץ המגפה. נכון להיום, מדווחים ברחבי העולם מעל ל-28 מיליון חולים פעילים. בנוסף, מספר המתים העולמי מתקרב למיליון ועומד על יותר מ-900 אלף, ועד כה החלימו יותר מ-20 מיליון איש. הנתונים הללו הצטברו מאז סוף חודש דצמבר, אז דיווחה סין לארגון הבריאות העולמי על וירוס מסתורי שהתגלה בקרב כמה חולים.

ישנן ארבע מדינות סך הכול שבהן יש יותר ממיליון מאומתים: ארצות הברית מובילה עם 6.5 מילון בני אדם, לאחריה הודו עם 4.5 מיליון נדבקים, במקום השלישי ברזיל עם 4.2 מיליון נדבקים ורוסיה עם 1.05 מיליון. כאמור יתר המדינות עם פחות ממיליון, והמובילות שבהן הן פרו, עם 710 אלף נדבקים, קולומביה עם 694 אלף ומקסיקו עם 652 אלף נדבקים.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

בכירי המשק וראשי המגזר העסקי קוראים: "לא נוכל לשאת סגר נוסף"

עקב פרסום חדשות 13: רה"מ ורעייתו לא יטוסו לארה"ב במטוס פרטי

תלונה במשטרה על התעללות בבאר שבע; הועברו חומרים והקלטות מהגן

נגיף הקורונה בעולם
נגיף הקורונה בעולם | צילום: רויטרס

בארצות הברית הברית נראית מגמת ירידה, כאשר שיא הנדבקים האחרון היה ב-24 ביולי, עם 78.6 אלף נדבקים. אתמול אובחנו בארה"ב 38.8 אלף בני אדם - ירידה של כמעט 40 אלפים בכמות המאומתים. לעומת זאת, הודו ממשיכה את מגמת העלייה היומית שלה כאשר אתמול אובחנו בה 96.7 אלף בני אדם - מדובר בעלייה של 1,231 מאומתים ביממה.

מדידת חום כאמצעי זהירות מחוץ למסגד במומביי שבהודו
מדידת חום כאמצעי זהירות מחוץ למסגד במומביי שבהודו | צילום: רויטרס

ביום שני עקפה הודו רשמית את ברזיל במספר הנדבקים. אם מגמת העלייה בהודו תימשך - היא עשויה לעקוף את ארה"ב תוך שבועות ספורים. כמו כן, גם בברזיל נראית עלייה במספר החיוביים: 40,431 אובחנו ביממה האחרונה, לעומת 34.2 אלף שאובחנו יממה אחת קודם - מדובר בזינוק של 6,223 מאומתים חדשים.

אירופה, היבשת שבה המאבק בנגיף הראה סימני הצלחה, החלה לבטל בעקבות כך את ההגבלות ואף פתחה את גבולותיה לזרים. אך כעת מדינות מרכז אירופה ניצבות בפני גל שני קטלני, כאשר ביום שלישי אובחנו לראשונה בצ'כיה 1,000 חולים ביממה, ואילו אתמול אובחנו שם למעלה מ-1,300 נדבקים. העלייה הזו מדאיגה מכיוון שצ'כיה נחשבה לאחת המדינות המוצלחות ביותר במאבק בנגיף הקורונה בישבת.

קורונה בברזיל
קורונה בברזיל | צילום: רויטרס

עלייה מדאיגה נוספת נרשמה גם בספרד, שהיא המדינה הראשונה בישבת אירופה לחצות את רף החצי מיליון חולים, ליתר דיוק 554.1 אלף נדבקים סך הכל. ב-10 בספטמבר אובחנו שם 10.7 אלף בני אדם, לעומת 8,866 שאובחנו ביממה קודם לכן - מדובר בזינוק של 1,898 מאובחנים חדשים. כזכור, בחודש מרץ חל סגר הדוק מאוד בספרד, ומאז שרשויות במדינה החלו בהקלות הסגר - זינוק חד בחולים החל להופיע תוך שבועות.

מאז החלה מגפת הקורונה, נגרמו נזקים כלכליים רבים ברחבי העולם, כאשר הביקוש לתעופה האזרחית נחתך ב-90%, בגלל שרוב המדינות סגרו את שעריהן בפני אזרחים זרים, הטילו סגרים והגבלות נוספות על התושבים כדי למנוע את התפשטות המגפה. הקורונה התפשטה ל-220 מדינות, מתוכן 196 דיווחו על מקרי מוות.