הקבינט אישר: מתווה 3 שלבים, בשבועיים הראשונים – סגר מלא

הסגר צפוי להתחיל בערב ראש השנה. בשלב השני יהיה ריסון מהודק, ובשלישי תיושם תוכנית הרמזור. הממשלה תתכנס לאשר את המתווה ביום ראשון. ליצמן תקף את גמזו: "אפשר לא להסכים שתהיה פרויקטור"

זמן צפייה: 05:27

קבינט הקורונה אישר הערב (חמישי) את מתווה הסגר שיחל בשבוע הבא. הוחלט על מתווה בעל שלושה שלבים, כאשר השלב הראשון יהיה סגר מלא למשך שבועיים החל מערב ראש השנה. בשלב השני יהיה ריסון מהודק, ובשלב השלישי יפעלו לפי תוכנית הרמזור של הפרופ' רוני גמזו. המתווה יובא לאישור הממשלה ביום ראשון. ארבעה שרים התנגדו לו בקבינט.

הממשלה תקבע את המועדים לכניסה לתוקף של השלבים השונים, תוך תשומת לב לכך שכניסה לתוקף של השלבים השני והשלישי תהיה כפופה לעמידה ביעדים של השלבים הקודמים להם.

לכתבות נוספות בנושא >> 

לנתניהו יש רוב, כ"ץ והחרדים נגד: מסתמן הסגר מלא החל מה-15.9

הצעת גמזו: הסגר מלא למשך חודש – ועוצר חלקי לשבועיים נוספים

נתניהו בדיונים הסגורים: תומך בסגר ל-3 שבועות החל מראש השנה

הסגר בעקבות התפשטות הקורונה
הסגר בעקבות התפשטות הקורונה | צילום: רויטרס

בשלב הראשון יוטל סגר מלא, במסגרתו התנועה תוגבל ל-500 מטרים ממקום המגורים. מערכת החינוך תיסגר, וכך גם פעילות המגזר הפרטי והציבורי למעט עבודות חיוניות, מרכולים, בתי מרקחת ועסקים חיוניים. תפילות יותרו במרחב הציבורי בהתאם למתווה שיסוכם. מסעדות, פנאי, מקומות בילוי ותיירות פנים יסגרו לחלוטין.

השלב השני - ריסון מהודק. יוגבל מעבר בין ערים, יוגבלו התקהלויות לאורך כל התקופה על פי מגבלות הצבע האדום ברמזור. מסעדות ומקומות בילוי, קניונים, תיירות פנים ישארו סגורים וכך גם מערכת החינוך. כיתות ה' ומעלה ילמדו מרחוק. חידוש הלימודים לאחר סוכות ייבחן בהערכת מצב מיוחדת. המגזר הציבורי יעבוד במתכונת חירום, והמגזר הפרטי בהיקף של 30%-50%.

השלב השלישי - תכנית הרמזור. מעבר לפעילות בהתאם לתוכנית הרמזור בסיום שני השלבים הראשונים.

במהלך הדיון בסוגייה התפתח עימות בין ממונה הקורונה הפרופ' גמזו לבין ליצמן. לאחר שגמזו סיים להציג את המתווה שאושר, ליצמן הגיב: "זה לא מה שהובטח לי". גמזו ענה: "הרב ליצמן זו חלופה, אפשר לא להסכים". וליצמן בתגובה תקף אותו ואמר: "אפשר לא להסכים שתהיה פרויקטור".

שר הבריאות יעקב ליצמן
שר הבריאות יעקב ליצמן | צילום: חדשות 13

שר הבריאות יולי אדלשטיין התערב בדברים ואמר: "אנחנו נאלצים להכניס את המדינה לסגר. אנחנו מבינים שבחגים המצב רגיש והרבה יהודים הולכים לבתי כנסת גם אם לא הולכים ביום-יום ולכן בתי הכנסת ישארו פתוחים במתווה אדום. נייצר מתווים מתאמים. אי אפשר להעמיד פנים שאין תחלואה. לא יהיו גם בתי מלון, מסעדות - כל שר יקום ויגיד שזה לא מה שהבטיחו לו". ליצמן השיב: "לא יפה שעושים את הסגר דווקא בערב ראש השנה. זה מראה שרוצים לעשות רק בחגים".

בד בבד, שיא שלילי נוסף נרשם במניין החולים, כאשר אתמול אובחנו 4,013 נדבקים חדשים. 488 חולים נמצאים במצב קשה ו-143 מונשמים. מפרוץ המגפה מתו מהמחלה 1,075 בני אדם. שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 9.2%.