אחרי שלושה ימים - מספר הנדבקים היומי ירד מ-500; 39 במצב קשה

משרד הבריאות עדכן כי 450 ישראלים נמצאו מאומתים לקורונה ביממה אחת, זאת כאשר 0.7% מהבדיקות חיוביות. כעת בארץ, כ- 3,600 נשאים פעילים, בהם 16 מונשמים. מניין המתים עומד על 6,434

הקורונה בישראל
הקורונה בישראל | צילום: רויטרס

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שישי) כי 450 נשאי קורונה התגלו אתמול בישראל, ובכך, מניין הנדבקים בנגיף מפרוץ המגפה עלה ל-845,123 בני אדם. כעת בארץ, 3,691 מאומתים פעילים, בהם 39 במצב קשה, מתוכם 16 שמחוברים למכונת הנשמה. מניין המתים עלה ל-6,434.

עוד עדכנו במשרד כי אתמול בוצעו 71,261 בדיקות - 0.7% מהן יצאו חיוביות. בד בבד, מבצע החיסונים ממשיך להתקדם, כאשר עד כה חוסנו 5.7 מיליון איש במנה הראשונה, מהם 5.1 מיליון קיבלו גם את המנה השנייה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

כך סירב לוין להצעת נתניהו להתמנות לר"מ: "יש לי עוד מה ללמוד"

חיכוך בצמרת הממשלה: בנט לא עדכן את לפיד על הריסת בית המחבל

מחקר: 45% מההורים עדיין מתלבטים אם לחסן את ילדיהם

בדיקות קורונה במעבדות צה''ל
בדיקות קורונה במעבדות צה''ל | צילום: דובר צה''ל

בתוך כך, ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע כי ביום ראשון הקרוב יביא לאישור הממשלה הצעה לקים צוות, אשר יבחן הקמת מפעל לייצור חיסוני קורונה בישראל. הצוות יקיים הליך סדור ויתייעץ עם גורמי מקצוע רלוונטיים, "במטרה לגבש את הדרך המיטבית להקמת המפעל", לשון ההודעה.

בראש הצוות יעמוד החשב הכללי במשרד האוצר, ויהיו חברים בו נציגים ממשרד ראש הממשלה, מאגף התקציבים, מהמועצה הלאומית לכלכלה וממשרד הבריאות. במשרד ראש הממשלה הסבירו כי אם אכן המפעל יוקם, הוא יידרש לייצר תכשירים רפואיים, "תוך מתן עדיפות לייצור חיסונים באופן רציף לשיווק מסחרי רגיל".

במקביל, למפעל תהיה יכולת להתאים את פעילותו לייצור חיסונים בזמן חירום ובעדיפות לייצור במספר טכנולוגיות שונות. "אנחנו פועלים מסביב לשעון במגוון דרכים כדי להגן על בריאותם של אזרחי ישראל", מסר בנט. "יכולת ייצור חיסונים עצמית לחיסונים בישראל עשויה להוות דבר דרמטי, בעיקר במבט צופה פני עתיד כלפי מגיפות עתידיות".

צוותי מד''א נערכים להגעת חולי הקורונה
צוותי מד''א נערכים להגעת חולי הקורונה | צילום: דוברות מד''א

הלילה, חברת התרופות האמריקנית "פייזר" הודיעה כי היא ממליצה לתת מנת חיסון שלישית נגד הקורונה כחצי שנה לאחר קבלת מנת החיסון השנייה, זאת לטענתה משום שרק כך ניתן יהיה לקבל את ההגנה הנדרשת מול הנגיף. בחודש הבא, תבקש החברה מה-FDA אישור חירום למתן חיסון נוסף.

ההודעה של "פייזר" באה ברקע הנתונים שפרסם משרד הבריאות, לפיהם התפשטות זן הדלתא הובילה לירידה ביעילות החיסונים ל-64%. "הנתונים מישראל מראים ירידה ביעילות אחרי שישה חודשים", הסבירו בחברת התרופות, "זריקה נוספת תגן מפני זן הדלתא". לפי החברה, החיסון השלישי עשוי להכפיל פי חמישה עד עשרה את שיעור הנוגדנים בגוף.

אלא שכבר הבוקר, כהרגולטורים האמריקניים השיבו לחברת התרופות ואמרו כי כרגע, אנשים שחוסנו באופן מלא לא צריכים לקבל גם את החיסון השלישי (בוסטר). "אם יוכחו שיש צורך", אמרו בהצהרה מיוחדת נציגי ה-FDA, "נהיה ערוכים למנה נוספת".