כך סירב לוין להצעת נתניהו להתמנות לר"מ: "יש לי עוד מה ללמוד"

בריאיון ראשון לחדשות 13 מאז עבר לאופוזיציה, חשף יו"ר הכנסת לשעבר את ההצעה המפתה שקיבל - ודחה, תקף את בנט ושקד וסיפר מה עשה נתניהו מאחורי הקלעים על מנת לנסות להקים ממשלה • בלעדי

זמן צפייה: 06:28

בריאיון ראשון מאז עבר לספסלי האופוזיציה, יו"ר הכנסת לשעבר יריב לוין חשף הערב (חמישי) בחדשות 13 את ההצעה המפתה שקיבל מראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו - ודחה. לפי ההצעה, לוין יכהן כראש ממשלה במקום נתניהו וכך גדעון סער יוכל להצטרף לקואליציה. אולם, לדבריו של לוין "סירבתי כי אני חושב שיש לי עוד מה ללמוד ויש לי עוד ניסיון לצבור".

"כשהשרה לשעבר איילת שקד פוטרה מתפקיד שרת המשפטים", שחזר לוין, "נתניהו ביקש ממני לקחת על עצמי את התפקיד הזה ולא הסכמתי - וזה לא היה לרוחו". יו"ר הכנסת לשעבר תיאר כיצד נשלח אל סער והציע לו שמועמד אחר מטעם הליכוד יהיה ראש הממשלה במקום נתניהו אך סער סירב.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ברוב של 10 שופטים: בג"ץ קבע כי אין לפסול את חוק הלאום

עקב חשיפת חדשות 13: 9.5 שנות מאסר לגננת המתעללת כרמל מעודה

כפי שפורסם בחדשות 13: ישראל תגדיל את מכסת המים שמועברת לירדן

ח''כ יריב לוין
ח''כ יריב לוין

על המאמצים להרכבת קואליציה סיפר לוין כי "נתניהו שלח אותי ואחרים להציע גם לבני גנץ וגם לגדעון סער וגם לנפתלי בנט להיות ראשי ממשלה ברוטציה ראשונים. הוא הסכים לקיים פריימריז, הסכים אפילו לבחור במרכז בהליך מהיר. הוא אפילו היה מוכן להעביר לסער רשימה של שמות, אך זה פסל את כולם וברגע שבאה אליו ההצעה הזו הוא רץ וחתם עם הצד השני".

לוין גם הביע דעתו על ההפגנות נגד נתניהו ואמר כי "הממלכתיות תמיד צריכה להיות רק בצד אחד. בצד שמאלי של המפה הפוליטית הפגינו תוך כדי מבצע 'שומר החומות', כשהם מקללים את ראש הממשלה, קוראים לו מושחת, ואילו משפטו בכלל תלוי ועומד".

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו
ראש האופוזיציה בנימין נתניהו | צילום: לע''מ

"הם איבדו את כל הציבור שהיה להם, הם רימו את כל הציבור שהיה להם", אמר בהמשך על ראש הממשלה נפתלי בנט והשרה שקד. "אין להם שום ערך מוסף ואין להם שום יכולת. לבנט אין עתיד פוליטי".

מלשכת השר גדעון סער ביקשו להגיב על הריאיון ומסרו בתגובה כי "הדברים שנטען על ידי לוין בריאיון כאילו הוצעו לסער בזמן המשא ומתן - אינם נכונים".