נתוני התנועה חושפים: הישראלים נענים להנחיות פחות מבסגר הקודם

צוות מומחים הגיש למל"ל נתונים, לפיהם בסגר הנוכחי חלה ירידה קלה בתנועה בכבישים לעומת חודש אפריל, והתריע מפני המצב העגום של בתיה"ח • המשטרה מגבשת תוכנית מיוחדת לקראת סוכות ושמחת תורה

זמן צפייה: 17:49

פרסום ראשון: בסגר הנוכחי, הישראלים נענים להנחיות הרבה פחות מאשר בסגר הקודם - כך נודע הערב (שלישי) לחדשות 13. מנתונים שהוגשו למל"ל ולמשרד ראש הממשלה על ידי צוות מומחים של האוניברסיטה העברית, עולה כי בסגר באפריל חלה ירידה של כ-40% בתנועה בכבישים ברחבי הארץ, אולם בסגר הזה - שבאופן רשמי אמור להיות הרבה יותר חמור מקודמו, נרשמה ירידה של 25% תנועה בלבד.

עוד עולה מהנתונים כי קיים שוני בין הערים השונות ברחבי הארץ, כך שבמקומות מסוימים נראה כי התנועה פחתה באופן משמעותי ואילו בערים אחרות - פחות. מכאן, שקיימת הרבה פחות היענות של הציבור, וניתן לראות זאת גם מבחינת האכיפה של הרשויות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גנץ בטקס לחללי יום כיפור: שוב היינו לא מוכנים ונשלם בחיי אדם

השחקן יהודה בארקן חלה בקורונה ואושפז בבית חולים

אמריקני עלול להיכנס לכלא – כי פרסם ביקורת על מלון בתאילנד

רוכבי אופניים בכביש בירושלים ביום הכיפורים בזמן הסגר | צילום: רויטרס

צוותי המומחים שהגישו את הנתונים לממשלה לקראת הדיונים שיתקיימו בימים הקרובים, הציגו בדוח גם תחזית פסימית שמתריעה על מספר מתים גבוה. הדוח שהגישו המומחים, יחד עם מודלים בעולם ודברים שנאמרו בקבינט הקורונה, מזהירים גם מפני המצב בבתי החולים - שככל הנראה הוא גרוע הרבה יותר ממה שבתי החולים מציגים כלפי חוץ.

ככל הנראה, בתי החולים מעוניינים להמשיך עם ההליכים האלקטיביים ועם טיפולים נוספים, וזו הסיבה שהם לא מציגים את המצוקה החמורה שבה הם נמצאים. המצב האמיתי מדווח ישירות למשרד הבריאות - אבל לא בצורה שקופה לציבור הישראלי.

ישראל נכנסת לסגר שני
ישראל נכנסת לסגר שני | צילום: דוברות המשטרה

בתוך כך ולנוכח האירועים ההמוניים שהתקיימו - ותועדו, בסוף השבוע בחברה החרדית והערבית, במשטרה גיבשו תוכנית מיוחדת לחגים הבאים, שתנסה למנוע תקריות כאלה. התוכנית, שנרקמה בשיתוף עם השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה וממלא מקום המפכ"ל ניצב מוטי כהן, תפעיל את יחידות המודיעין של המשטרה.

כך, בשלב הראשון יחידות הסייבר של המשטרה ינטרו ברשת מידע מודיעיני על התקהלויות ותפילות המוניות. בשלב בשני, כוחות גדולים יפשטו על בתי כנסת ומקומות שבהם יתאספו אנשים שלא לפי ההגבלות. בהמשך, המשטרה תפעיל רכזי מודיעין ומקורות בשטח שיתריעו על אירועים צפויים. "הפעם אנחנו לא מוותרים", הודיעו גורמים במשטרה, "ניכנס לכל הפרה בכל הכוח".