אמריקני עלול להיכנס לכלא - כי פרסם ביקורת על מלון בתאילנד

אזרח אמריקני שעובד בתאילנד יצא נגד אתר נופש שבו התארח. צוות המלון טען כי מדובר בחוות דעת "מפוברקת וזדונית", ותבע אותו בגין לשון הרע. כעת, הוא עלול להיכלא לשנתיים: "חושש מכך"

זמן צפייה: 02:11

גבר אמריקני עלול להיכנס לשנתיים מאסר בכלא התאילנדי, זאת מכיוון שנתבע בגין הוצאת דיבה ולשון הרע לאחר שפרסם חוות שלילית על מלון מקומי שבו שהה, ואף טען כי בכפר הנופש ישנה "עבדות מודרנית". בין היתר, הכפיש האורח את המלון גם באתר המפורסם TripAdvisor.

תחילת המקרה לפני כמה חודשים. אז, ווסלי בארנס - אזרח אמריקני שעובד בתאילנד, התארח באתר הנופש The Sea View Resort. באחד הערבים נוצר ויכוח בינו לבין לצוות העובדים על כך שבעודו אוכל במסעדה, רצה בארנס לשתות בקבוק אלכוהול שהביא עמו מבעוד מועד - בניגוד לחוקי המקום.

בארנס, כך טען המלון, "עורר מהומה" ולא עזב עד להתערבות ההנהלה. מאותו הרגע, החל בארנס להכפיש את אתר הנופש ופרסם ביקורות שליליות, שלטענת המלון - "אינן נכונות ופוגעות במוניטין שלנו". בשלב זה, בעל המלון הגיש נגדו תלונה בגין לשון הרע, והסביר כי מדובר ב"ביקורת לא הוגנת".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גנץ בטקס לחללי יום כיפור: שוב היינו לא מוכנים ונשלם בחיי אדם

גנץ בבני ברק: "צריך לקחת אחריות – כשמסתירים מידע מישהו נפגע"

משרד הבריאות: 1,121 נדבקים ביממה – כמעט 15% מהבדיקות חיוביות

האי קו טאו בתאילנד
האי קו טאו בתאילנד | צילום: רויטרס

בארנס נעצר ושוחרר בערבות - לא לפני שהעביר שני לילות בכלא. משפטו צפוי להתחיל בחודש אוקטובר. אם יואשם הוא עלול, כאמור, לבלות שנתיים מאחורי סורג ובריח. "חוות דעתו הייתה מפוברקת וזדונית", הוסיפו מטעם המלון.

בריאיון לרשת BBC, טען בארנס כי מעולם לא האשים את המלון ב"עבדות מודרנית", והוסיף כי פוסט כזה מפר את ההנחיות של האתר TripAdvisor. עוד אמר כי לאחר המקרה איבד את עבודתו, והביע דאגה מכך שלא ימצא עבודה חדשה. "אני חושש להיכנס לכלא. הימים שהעברתי במעצר היו מפחידים מאוד", סיפר.

בארנס הוסיף באותו ריאיון כי הוא מקווה לפתור את הפרשה ישירות מול המלון, אולם הם בכלל טוענים כי לפני שפתחו בהליך משפטי - ניסו ליצור עימו קשר פעם אחר פעם אך לשווא. "הבנו שהוא עשוי להמשיך לכתוב עלינו ביקורות שליליות, ולכן בחרנו להגיש תלונה - כדי להרתיע", הסבירו במלון. "רצינו לסיים את העניין בדרך ידידותית - אבל בארנס התעלם מאיתנו לחלוטין".