מפחיתה את הדלקת והנזק: התרופה שמראה סימני יעילות נגד קורונה

"טוסיליזומאב" היא תרופה המיוצרת ע"י חברה שוויצרית, ומאושרת לטיפול בדלקת מפרקים שגרונית. מחקרים שפורסמו מעידים על תוצאות ראשוניות חיוביות בעזרתה בשיפור מצבם של חולי הקורונה

זמן צפייה: 02:12

מגפת הקורונה: מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה פרסם הבוקר (שני) כי נמצאה תרופה שמראה סימני יעילות נגד הנגיף. "טוסיליזומאב" הינה תרופה המיוצרת על ידי חברת Hoffmann La Roche השוויצרית ומאושרת במדינות רבות לטיפול בדלקת מפרקים שגרונית. התרופה פועלת על ידי חסימת קולטנים לציטוקין, כך שהיא עשויה להפחית את הדלקת והנזק שעלול להיגרם בעקבות הקורונה.

מספר מחקרים שפורסמו לאחרונה מעידים על תוצאות ראשוניות חיוביות ביעילות התרופה בשיפור מצבם הקליני של החולים. מחקר שבחן 154 חולי קורונה קשים הראה כי חלה ירידה מובהקת של כ-45% בשיעור התמותה בקרב הנדבקים שקיבלו את התרופה. במחקר אחר נבדקו 246 חולים מונשמים במצב בינוני, והתוצאות העידו על כך שהתרופה הביאה לירידה באחוזי התמותה, קיצור ימי המחלה והפחתת הצורך בהנשמה מכנית.

במרכז המידע ציננו מעט את ההתלהבות, והדגישו כי למרות שיש תוצאות ראשוניות חיוביות של התרופה - הן עדיין לא חד משמעיות, זאת עקב אופי המחקרים שנערכו. אם כך, הסבירו, על מנת לבסס את יעילותה בצורה מובהקת וקביעת אופן הטיפול המיטבי, יש צורך במחקרים קליניים מבוקרים, אקראיים ורחבי היקף.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אחרי 3 חודשים: רכבת ישראל חזרה לפעול תחת הגבלות מחמירות

"התנהגו כמו ציידים": עדות הנערה מפרשת הכדורגלנים

מצטופפים בהשקה ולא חובשים מסכות: נועה קירל שוב בעין הסערה

הדמייה של נגיף הקורונה
הדמייה של נגיף הקורונה | צילום: Shutterstock

כזכור, בשבוע שעבר טענו חוקרים בריטים כי מצאו שהתרופה "דקסמתזון", הניתנת כמענה למחלות ריאות, אלרגיות, זיהומים בעור ועוד, יכולה להציל כשליש מחולי הקורונה המונשמים, כשהיא ניתנת במנות קטנות. מדובר בתרופה זמינה וזולה באופן יחסי.

זו הייתה הפעם הראשונה שנמצאה תרופה שמורידה משמעותית את שיעור התמותה מהנגיף. נוסף על כך, החוקרים העריכו כי שימוש בתרופה בבריטניה מתחילת המגפה היה יכול להציל את חייהם של כ-5,000 בני אדם.