מניין המתים מקורונה עלה ל-237; 89 במצב קשה - בהם 66 מונשמים

מגמת הירידה נמשכת: רק 22 ישראלים אובחנו חיוביים לנגיף מאז אמש ו-81 נוספים החלימו. בישראל, 5,808 חולים פעילים. אתמול בוצעו 8,322 בדיקות מעבדה

זמן צפייה: 00:29

מגפת הקורונה: משרד הבריאות עדכן הבוקר (שלישי) כי עלה ל-237 מניין המתים מנגיף הקורונה בישראל. כמו כן, מספר הנדבקים עלה ל-16,268 - עלייה של 22 בני אדם בלבד ביממה האחרונה. מצבם של 89 מהחולים מוגדר קשה, כאשר 66 מהם מחוברים למכונות הנשמה. המשרד הוסיף כי 56 מהחולים במצב בינוני וכי עד כה, 10,223 ישראלים שחלו בנגיף כבר החלימו. אם כך, 5,805 חולי קורונה בישראל הינם חולים פעילים.

אחד מהמתים הוא מרדכי רחמינוב, בן 76, שאושפז בבית החולים השרון והיה מונשם כחודש ימים. רחמינוב סבל ממחלות רקע קשות. ששון רחמינוב, בנו של מרדכי, הספיד אותו הבוקר, ואמר: "אבא היה רב הקהילה הבוכרית בניו יורק, אדם מסור לקהילה שלו שהחזיר אנשים רבים בתשובה ומסר את חייו למען התורה. אבא היה אחד החזנים והרבנים המפוארים של העדה הבוכרית שהרביץ תורה ברבים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

השימוש באמצעי השב"כ למעקב אחרי חולי קורונה הוארך ב-3 שבועות

מורה שבאה במגע עם תלמידים התגלתה כחולה בקורונה – ביה"ס נסגר

נתניהו: "התערבות של בג"ץ בהסכם תגדיל את הסיכוי לבחירות"

דוגמית פלזמה נבדקת לפני טיפול בחולה קורונה | צילום: רויטרס

בתוך כך, ועדת המשנה של ועדת החוץ והביטחון אישרה הבוקר את הארכת השימוש באמצעי באמצעי המעקב של השב"כ לצורך איתור חולי קורונה בשלושה שבועות נוספים. הממשלה ביקשה הארכה של שישה שבועות, אך בקשה זו נענתה כאמור באופן חלקי. זאת, לאחר החלטת בג"ץ כי על המדינה להתחיל בחקיקת הנושא כדי להמשיך במעקב.

ראש המל"ל, מאיר בן שבת, אמר בוועדה כי "אנחנו חושבים שדווקא בעת כזו, לאור ההקלות, משום שפוטנציאל ההדבקה גדל, אנחנו צריכים כלי שיאפשר פעילות כירורגית ומהירה שתקטע את שרשרת ההדבקה ותאפשר לאוכלוסייה להמשיך בחייה".

"אין לנו חלופות זמינות מתאימות לצורך הזה", הוסיף בן שבת. "אנחנו ממשיכים לחפש חלופות והאפשרות להפעיל את שב"כ איננה עדיפות ראשונה, אם יהיה כלי שייתן מענה בהחלט נאמץ אותו".