לראשונה מזה חודש וחצי: רק 29 מאובחנים חדשים בקורונה ביממה

משרד הבריאות עדכן כי עלה ל-16,208 מניין הנדבקים בנגיף - כאשר 94 במצב קשה ומתוכם 76 מחוברים למכונות הנשמה - ירידה של 11 מונשמים ביממה האחרונה. מספר המתים עומד על 232 בני אדם

זמן צפייה: 02:12

מגפת הקורונה: משרד הבריאות עדכן הערב (ראשון) כי עלה ל-16,208 מניין הנדבקים בנגיף הקורונה - עלייה של 29 בני אדם בלבד ביממה האחרונה. נתון זה הוא הנמוך ביותר מזה חודש וחצי.

מצבם של 94 מהחולים מוגדר קשה, כאשר 76 מהם מחוברים למכונות הנשמה - ירידה של 11 מונשמים ביממה אחת. במשרד הבריאות עדכנו כי 69 מהחולים במצב בינוני וכי עד כה, 9,749 ישראלים שחלו בנגיף כבר החלימו. אם כך, 6,227 חולי קורונה בישראל הינם חולים פעילים. מניין המתים עומד על 232.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שדה"ת בווינה יציע בדיקות קורונה – עם תשובה תוך מספר שעות

בן ה-16 שעזב הכול – ועבר לגור עם סבו בזמן משבר הקורונה

חיים בצל הקורונה: כיצד תיראה השגרה שלנו בשבועות הקרובים?

דוגמית פלזמה נבדקת לפני טיפול בחולה קורונה | צילום: רויטרס

מחר ב-11:00 בבוקר תתקיים ישיבת ממשלה על ההקלות שבדרך, שם יוצגו לשרים שתי תוכניות - האחת של משרד האוצר והשנייה של משרד הבריאות. בין הצדדים יש כמה נושאים שבמחלקות - וכאלה שלא.

אחד מהסעיפים עליו אין הסכמה בין משרד הבריאות לבין משרד האוצר הוא עניין הקניונים. לפי משרד האוצר, הקניונים יוכלו להיפתח כבר השבוע ביום שלישי, ואילו לפי משרד הבריאות, הקניונים יוכלו להיפתח תחת מגבלות רק בעוד כשבועיים - 17 במאי. המגבלה המשמעותית היא מגבלת המעקב אחר הלקוחות עליה מתעקשים במשרד הבריאות, אולם באוצר, במשרד הכלכלה וכן הנהלות הקניונים מתנגדים לסעיף זה. אם כך, המחלוקת הזו יכולה להיות זו שתדחה את פתיחת הקניונים.

מרכז קניות בתל אביב ריק עקב התפשטות נגיף קורונה
מרכז קניות בתל אביב ריק עקב התפשטות נגיף קורונה | צילום: רויטרס

הנושא הבא שבמחלוקת - המסעדות. מבחינת משרד הבריאות, יש לפתוח את הענף רק ב-16 ביוני, ולא לפני כן, תחת מגבלות. המשרדים הכלכליים מתנגדים ומציעים להקדים את פתיחת המסעדות כבר בסוף החודש הנוכחי, לצד הברים ואולמות האירועים.

במשרדים חלוקים בנוסף גם לגבי ענף הספורט - ואם זה תלוי במשרד הבריאות, חזרת הפעילות בכדורגל ובכדורסל תהיה מעט מסובכת. שני הצדדים מציעים להחזיר את הפעילות ב-17 במאי, אולם במשרד הבריאות ידרשו משחקנים מקצועיים להיכנס לבידוד של 14 יום, כך שבסוף החודש הנוכחי הם יחזרו לאימונים ורק בסוף חודש יוני יוכלו להתחיל לשחק.

קורונה במסעדה
קורונה במסעדה | צילום: רויטרס