מתי ייפתחו המסעדות והקניונים? המחלוקת לגבי ההקלות שבדרך

במשרד האוצר ובמשרד הבריאות חלוקים בנוגע לתאריכים שבהם יש לשחרר את המשק. באוצר דורשים לפתוח את ענף האירועים כבר בסוף החודש - בבריאות דורשים רק באמצע יוני

זמן צפייה: 02:12

מגפת הקורונה: מחר (שני) ב-11:00 בבוקר תתקיים ישיבת ממשלה על ההקלות שבדרך, שם יוצגו לשרים שתי תוכניות - האחת של משרד האוצר והשנייה של משרד הבריאות. בין הצדדים יש כמה נושאים שבמחלקות - וכאלה שלא.

אחד מהסעיפים עליו אין הסכמה בין משרד הבריאות לבין משרד האוצר הוא עניין הקניונים. לפי משרד האוצר, הקניונים יוכלו להיפתח כבר השבוע ביום שלישי, ואילו לפי משרד הבריאות, הקניונים יוכלו להיפתח תחת מגבלות רק בעוד כשבועיים - 17 במאי. המגבלה המשמעותית היא מגבלת המעקב אחר הלקוחות עליה מתעקשים במשרד הבריאות, אולם באוצר, במשרד הכלכלה וכן הנהלות הקניונים מתנגדים לסעיף זה. אם כך, המחלוקת הזו יכולה להיות זו שתדחה את פתיחת הקניונים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

שר החינוך: "עד ה-1 ביוני כל מערכת החינוך תיפתח"

אחרי הביקורת על "רקדני נועה קירל": יבוטל תפקיד הרקדן הצבאי

בעקבות משבר הקורונה: ירידה של כ-15% בשכר הדירה בתל אביב

מרכז קניות בתל אביב ריק עקב התפשטות נגיף קורונה
מרכז קניות בתל אביב ריק עקב התפשטות נגיף קורונה | צילום: רויטרס

הנושא הבא שבמחלוקת - המסעדות. מבחינת משרד הבריאות, יש לפתוח את הענף רק ב-16 ביוני, ולא לפני כן, תחת מגבלות. המשרדים הכלכליים מתנגדים ומציעים להקדים את פתיחת המסעדות כבר בסוף החודש הנוכחי, לצד הברים ואולמות האירועים.

במשרדים חלוקים בנוסף גם לגבי ענף הספורט - ואם זה תלוי במשרד הבריאות, חזרת הפעילות בכדורגל ובכדורסל תהיה מעט מסובכת. שני הצדדים מציעים להחזיר את הפעילות ב-17 במאי, אולם במשרד הבריאות ידרשו משחקנים מקצועיים להיכנס לבידוד של 14 יום, כך שבסוף החודש הנוכחי הם יחזרו לאימונים ורק בסוף חודש יוני יוכלו להתחיל לשחק.

קורונה במסעדה
קורונה במסעדה | צילום: רויטרס

בתוך כך, הבוקר פרסם משרד הבריאות מתווה בנוגע לחזרת המפגשים המשפחתיים, לפיו כבר מהרגע שיינתן האישור יתאפשרו מפגשים מדרגה משפחתית ראשונה, כך שאם מחר הסעיף אכן יאושר בדיון הממשלה, הישראלים יוכלו לשוב לבקר את הסבים והסבתות באופן מיידי. עם זאת, ככל הנראה אי אפשר יהיה לחבק ולנשק אותם, זאת משום שבמתווה מצוין שנוהל הפגישות יתקיים תחת מגבלות.

כמו כן, החל מה-10 במאי יתאפשרו מפגשים חברתיים - עם מסכות ותוך שמירת מרחק. בנוסף, חברים שירצו להיפגש יצטרכו להתארגן בקבוצות של עד עשרה אנשים - קבוצות קבועות שלא ניתן יהיה לערבב ביניהן. לפי המתווה, ב-17 במאי אפשר יהיה לקיים חתונות ולוויות עד 50 משתתפים - כל עוד האירוע יתקיים באוויר הפתוח.

הקלות בהנחיות משרד הבריאות
הקלות בהנחיות משרד הבריאות | צילום: רויטרס

ולמרות הוויכוחים, במשרד הבריאות וגם במשרד האוצר מסכימים כי כבר בתאריך 17 במאי ייפתחו שמורות הטבע, הפארקים הלאומיים, חדרי הכושר, המוזיאונים, הספריות ובריכות השחייה. גם כאן יהיו לא מעט מגבלות, כאשר בבריכות השחייה, למשל, לא יתאפשר ליותר מאדם אחד לשחות במסלול השחייה, וגם המלתחות יישארו סגורות.