בעקבות משבר הקורונה: ירידה של כ-15% בשכר הדירה בתל אביב

בנק ישראל הציג דוח המפרט את השפעת המשבר הכלכלי על שוק השכירות בארץ. מהנתונים עולה כי נצפתה ירידה של עד כ-50% בהתעניינות לשכור דירות, ובי-ם חלה הירידה החדה ביותר במספר מודעות ההשכרה

זמן צפייה: 00:23

בנק ישראל פרסם היום (ראשון) דוח המפרט את השפעת משבר הקורונה על שוק השכירות למגורים בישראל. מהנתונים עולה כי מאמצע חודש מארס ועד אמצע חודש אפריל נצפתה ירידה של כ-15% בשכר הדירה המבוקש בתל אביב - כך שהוא חזר בקירוב לרמתו מלפני שנה. במבט כלל ארצי לא ניכרת התמתנות בשכר הדירה המבוקש.

עוד נצפתה ירידה של עד כ-50% בהתעניינות הציבור לשכור דירות לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ובמקביל ירד מספר המודעות של דירות להשכרה שפרסמו משכירים. עם זאת, בשבועיים האחרונים של חודש אפריל מסתמנת התאוששות משמעותית מצד השוכרים והמשכירים.

תל אביב
תל אביב | צילום: רויטרס

במקביל, ירד מספר המודעות של דירות להשכרה - כשהירידה החדה ביותר התרחשה בירושלים. יוצאת הדופן העיקרית היא תל אביב, שבה חל גידול משמעותי במספר הדירות המוצעות להשכרה כבר מאמצע מארס. זאת, ככל הנראה, על רקע ירידת הביקוש התיירותי לדירות Airbnb ומעבר של דירות אלו לשוק השכירות המקומי.

רחוב בתל אביב
רחוב בתל אביב | צילום: shutterstock

בהמשך היום יפרסם משרד האוצר את המתווה שלו לחזרה לשגרה, עליו פורסם לראשונה בחדשות 13, לפיו ישראל תחזור לשגרה כמעט מלאה בתוך כחודש וחצי. המתווה מחולק לארבעה שלבים של פעילות מחודשת, כאשר בכל אחד מהם יותרו פעילויות נוספות.

השלב הראשון החל היום, עם חזרת חלק מהתלמידים לבתי הספר, יימשך בימים הקרובים עם פתיחת צימרים, קניונים ושמורות טבע ופארקים לאומיים, ויסתיים ב-10.5 עם חזרת הגנים עד גילאי 6.

בשלב השני, כעבור שבוע מתום השלב הראשון, ייפתחו כיתות ד'-ו', מלונות, שווקים, חדרי כושר וסטודיו, בריכות שחייה בכפוף להנחיות, ספורט מקצועי ללא קהל, ספריות, מוזיאונים ומוסדות תרבות, טיפול לא רפואי בגוף האדם וחוגים ומרכזיים קהילתיים.

תל אביב
תל אביב | צילום: shutterstock

השלב השלישי, ב-31.5 יהיה פתיחת אולמות אירועים, מסעדות, ברים, בתי קולנוע ותיאטראות, השלמת מענה לכיתות ז'-י', סמינרים והכשרה על תיכונית לא אקדמית. בשלב האחרון, ב-14.6 - תותר כל פעילות שלא נאסרה במפורש.