2 מקרי קורונה נוספים ב"בית בלב"; ההנהלה דורשת: בדיקות לכולם

עובד ומטופל בביה"ח השיקומי בבת ים אובחנו כחולים. העובד נכנס לבידוד ביתי, המטופל אושפז. ההנהלה נערכת לרכז את כל החולים המאומתים במחלקה אחת, וקוראת לבצע בדיקות לכל העובדים והמטופלים

זמן צפייה: 01:44

מגפת הקורונה: שני חולי קורונה נוספים אובחנו היום (שישי) בבית החולים השיקומי "בית בלב" בבת ים. אחד מהחולים החדשים הינו מטופל שיצא לטיפול דיאליזה בבית חולים, התגלה כחולה קורונה - ואושפז. יחד עימו אובחן גם עובד במקום, אשר נמצא מאתמול בביתו. עד כה, 17 מטופלים ו-10 עובדים בבית החולים השיקומי חלו בנגיף הקורונה.

בית החולים, השייך לקופת חולים מכבי שירותי בריאות, נערך לביצוע הבדיקות בעצמו - אך זקוק לאישור ממשרד הבריאות כדי לבדוק את כלל המטופלים והעובדים. בינתיים נערכים במקום לרכז את כל החולים המאומתים במחלקה אחת מבודדת.

לכתבות נוספות בנושא >>

מניין החולים בקורונה עלה ל-7,030 – מהם 115 במצב קשה

כשבועיים לאחר שנדבק: טוביה צפיר החלים מקורונה

השר ליצמן התבקש לעבור בדיקת חום ביום השבעת הכנסת – וסירב

ייצור מכונות הנשמה
ייצור מכונות הנשמה | צילום: מיכאל וינרסקי

בתוך כך, הנהלת הדיור המוגן "משען" באר שבע עדכנה הבוקר את משפחות הדיירים כי 149 מתוך 151 דיירי האגף העצמאי נמצאו נקיים מווירוס הקורונה. מצבם של שני הדיירים שנדבקו בנגיף מוגדר טוב, והם לא פיתחו תסמינים. כעת ממתינים ב"משען" לתוצאות הבדיקות של אנשי הצוות, שנערכו לפני שלושה ימים.

מהנהלת המקום נמסר כי "צעדי הבידוד המחמירים בהם נקטנו מייד לאחר שהתגלה החולה הראשון במקום הוכיחו את עצמם. בשבוע הבא נבצע חיטוי של בית האבות, וכן נבצע בידוד מבוקר על מנת להמשיך ולהבטיח את בריאותם של הדיירים".

צוותים של מד''א הגיעו לבצע בדיקות קורונה בדיור המוגן בב''ש
צוותים של מד''א הגיעו לבצע בדיקות קורונה בדיור המוגן בב''ש | צילום: חדשות 13

מנכ"ל רשת משען עמרי כהן דרש ממשרד הבריאות וממשרד הביטחון לספק מענה עבור עשרת הדיירים הסיעודיים שלקו בנגיף. בנוסף, דרש כהן מהביטוח הלאומי לאפשר ל-60 המטפלות העובדות באגף הדיור העצמאי לשוב לעבודתן. "אין כל היגיון לשים מדינה שלמה בהסגר מוצדק על מנת שניתן יהיה לטפל באוכלוסיות החלשות ובראשן הקשישים - ובה בעת לא לטפל בקשישים ולא להעניק להם מענה רפואי וטיפולי כמתבקש".

מניין החולים בישראל עלה הבוקר ל-7,030 - עלייה של 173 נשאים מאז אמש. 115 חולים במצב קשה, מהם 95 מונשמים. 144 חולים במצב בינוני. מספר המתים עומד על 37. 16% מהנדבקים לא סובלים מתסמינים כלל. 357 בני אדם החלימו עד כה מהנגיף.