מניין החולים בקורונה עלה ל-7,030 - מהם 115 במצב קשה

משרד הבריאות עדכן כי 173 בני אדם נוספים אובחנו מאמש כנשאים. 95 מהחולים שבמצב קשה מונשמים. מניין המתים עומד על 37. החמרה במצבו של חולה הקורונה בן ה-22 מאשדוד - הועבר לאיכילוב

זמן צפייה: 00:49

מגפת הקורונה: מניין החולים בישראל עלה הבוקר (שישי) ל-7,030 - עלייה של 173 נשאים מאז אמש. 115 חולים במצב קשה, מהם 95 מונשמים. 144 חולים במצב בינוני. מספר המתים עומד על 37. 16% מהנדבקים לא סובלים מתסמינים כלל. 357 בני אדם החלימו עד כה מהנגיף.

על פי נתוני משרד הבריאות, אמש בוצעו בישראל 7,294 בדיקות קורונה - ירידה קלה ביחס לימים שלישי ורביעי. 1,003 מהחולים הם תושבי ירושלים. בני ברק נמצאת מייד אחריה הבירה ברשימה עם 966 חולים, ותל אביב הרחק מאחור עם 335 נדבקים. באשקלון אובחנו עד כה 165 תושבים, בפתח תקווה 133.

בד בבד, חלה החמרה במצבו של הצעיר בן ה-22 מאשדוד שמאושפז במצב קשה. הוא הועבר מבית החולים אסותא שבעיר לאיכילוב כשהוא מורדם ומונשם, לאחר שהניסיון לחמצן את רקמותיו לא צלח.

עוד בחדשות 13:

אכיפת ההסגר בבני ברק: 60 מחסומים הוצבו, 1,000 שוטרים נפרסו

ליצמן התעלם מאזהרות על התפרצות בבני ברק – ודחה צווים לעצירתה

עובדי מחלקת הבידוד של נדבקי הקורונה בבית החולים פוריה
עובדי מחלקת הבידוד של נדבקי הקורונה בבית החולים פוריה | צילום: מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה-פוריה

בתוך כך, בן 75 מת היום בבית החולים הלל יפה לאחר שחלה בווירוס הקורונה. הוא היה מאושפז במחלקה הייעודית למאומתי קורונה וסבל ממחלות רקע שונות. הבוקר, המרכז הרפואי שיבא שבתל השומר הודיעו על מותו של חולה נוסף מקורונה – גבר בן 71, שסבל ממחלות רקע משמעותיות. בכך עלה מניין המתים הכללי בישראל ל-38 מאז פרץ הנגיף.

אמש נקבע מותם של שני חולי קורונה נוספים. קשיש בן 84 עם מחלות רקע הלך לעולמו במחלקה לחולי קורונה בבית החולים שערי צדק בירושלים. החולה היה מאושפז כמה ימים, והערב חלה הידרדרות במצבו. במקביל, קשיש בן 91 שסבל ממחלות רקע קשות מת מקורונה בבית חולים השרון.

משטרת ישראל ואגף פיקוח ואכיפה של משרד הבריאות מבצעים אכיפת בידוד בית
משטרת ישראל ואגף פיקוח ואכיפה של משרד הבריאות מבצעים אכיפת בידוד בית | צילום: משרד הבריאות

מוקדם יותר אתמול הלכה לעולמה קשישה בת 98, דיירת בית האבות "מגדל נופים" שבירושלים, בבית החולים הדסה עין כרם. שעות ספורות קודם לכן, בית החולים איכילוב עדכן כי גבר בן 90, אשר סבל ממחלות רקע קודמות, מת לאחר שחלה בנגיף הקורונה.

זמן קצר לפני כן, בית החולים ברזילי דיווח על מותו של חולה קורונה בן 77, שסבל ממחלות רקע קודמות. מבית החולים נמסר כי החולה אושפז בשבוע שעבר במחלקת קורונה, אולם ביומיים האחרונים מצבו הידרדר עד שלבסוף נקבע מותו.