הממשלה אישרה את תקנות החירום - בני ברק הוכרזה "אזור מוגבל"

הגבלות התנועה, שמצמצמות את הכניסה לעיר והיציאה ממנה, נכנסו לתוקף. תוקם ועדת שרים שתוסמך לקבוע אילו יישובים יוגדרו אזורים מוגבלים. מנכ"ל משרד הבריאות: "יהיה צורך להטיל הסגר על אלעד"

זמן צפייה: 01:21

הממשלה אישרה הערב (חמישי) את תקנות החירום, ובמסגרתן הוכרזה בני ברק "אזור מוגבל". המשמעות היא הגבלה של תנועת הציבור בכניסה לעיר וביציאה ממנה, שתותר רק במקרים מסוימים שהוגדרו מראש.

על פי התקנות, הממשלה תהיה רשאית להכריז על אזורים מסוימים, שבהם יש אינדיקציות לתחלואה משמעותית וקצב הדבקה גבוה של הנגיף, "אזורים מוגבלים". הממשלה החליטה על הקמת ועדת שרים בראשות ראש הממשלה, שתוסמך לקבוע אילו אזורים יוגדרו ככאלה.

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב הצהיר בישיבת הממשלה הטלפונית כי אחרי בני ברק יהיה צורך להכריז גם על העיר אלעד כ"אזור מוגבל", ולהטיל עליה הסגר.

עוד בחדשות 13:

ליצמן התעלם מאזהרות על התפרצות בבני ברק – ודחה צווים לעצירתה

הערכה: 38% מתושבי בני ברק נדבקו בקורונה – כ-75 אלף בני אדם

חיילי צה''ל בפעילות בקרב האוכלוסייה האזרחית בזמן מגפת הקורונה | צילום: דובר צה''ל

עוד הוחלט לקבוע חובת בידוד של 14 יום במקום ייעודי לבידוד מטעם המדינה, לחוזרים מחו"ל שאין באפשרותם לקיים את תנאי הבידוד בבית מגוריהם או במקום אחר. המדינה תספק לאנשים אלה מוצרי מזון ומוצרי נקיון.

במסגרת התקנות נקבע כי חוזר מחו"ל או אדם המצוי בבידוד, אשר הפר הוראת רופא לשהות בבידוד מטעם המדינה - עובר עבירה בגינה ניתן להטיל עליו קנס מנהלי בגובה 5,000 ש"ח.

כוחות משטרה אוכפים את ההסגר בשכונת מאה שערים בירושלים
כוחות משטרה אוכפים את ההסגר בשכונת מאה שערים בירושלים | צילום: רויטרס

תוקף התקנות יהיה שבוע בלבד, עם אפשרות של הארכה ב-5 ימים – עד למקסימום של 21 ימים בלבד. המשטרה תוכל לעצור כל אדם שיפר את התקנות. בהמשך, כאמור, ייתכן שהתקנות יחולו גם בערים נוספות.

יציאה מבני ברק תתאפשר לצרכים הבאים בלבד: טיפול רפואי, הליך משפטי, הלוויה מדרגה ראשונה, העברת קטין, או שוטר, חייל או איש צוות רפואי שיוצא לצורך עבודתו.

הכניסה לעיר תותר רק לגורמים הבאים: חייל צה"ל, שוטר או גוף הצלה לצורך מתן סיוע אזרחי, תושב קבוע, איש צוות רפואי, עובד סוציאלי, עובד רווחה, עיתונאי, גורם שעוסק באספקת מוצרים או שירותים חיוניים.

אוגדה 98, אוגדת המילואים של חטיבת הצנחנים, תקבל אחריות על אכיפת ההסגר בעיר. על פי ההערכות, כאלף חיילים ושוטרים יוצבו בעיר לצורך ההסגר, בשתי משמרות.

עוצבת האש תצויד בציוד מיגון בדומה לשוטרים, ותהיה אחראית על משימות פיקוד העורף: רווחה, פינוי חולים ולוגיסטיקה. ככל הנראה יתחילו לפעול מחר או בימים הקרובים. החיילים לא צפויים לבוא במגע עם חולים, ולא יהיו חמושים. האוגדה תפעל ללא מילואים, כמפקדה משימתית עם שני גדודים סדירים שיסופחו לפיקוד העורף בעיר.